Οι φίλοι των αγώνων υποστηρίζουν ότι το «χρώμα» στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι το δίνουν τέσσερις μόνο “συναντήσεις”.
Το ξεχωριστό ράλι Μόντε Κάρλο, λόγω της χλιδής και της ατμόσφαιρας που επικρατεί στο μικρό Πριγκιπάτο της Μεσογείου.
Το ράλι Σαφάρι για την ιδιαιτερότητά του λόγω των Ειδικών Διαδρομών στην Αφρική, το ράλι Φινλανδίας, το Γκραν Πρι του χώματος, και το Ράλλυ Ακρόπολις για τον σκληρό του χαρακτήρα.
Το EΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ήταν ο 9ος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος όπου ο νεαρός Rovanpera πήρε μια εμβληματική νίκη έχοντας συνοδηγό τον Halttunen με το καλοκουρδισμένο Toyota Yaris WRC.
Το EKO Ράλλυ Ακρόπολις παρέδωσε τη σκυτάλη στο ράλι Φινλανδίας, 10ος γύρος του πρωταθλήματος που φέτος γιορτάζει τα 70ά γενέθλιά του.
Θα είναι άραγε ο νεαρός Rovanpera νικητής στον αγώνα της πατρίδας του; Όπως δήλωσε και ο ίδιος μετά την τεράστια επιτυχία του στις Ελληνικές Ειδικές Διαδρομές, «θέλει να διατηρήσει την ταχύτητά του και στον αγώνα της πατρίδας του»
Αυτό βέβαια θα το δείξουν τα χρονόμετρα για έναν αγώνα με μεγάλη ιστορία και ανατροπές, όπως το ράλι Φινλανδίας ή “Grand Prix of Rallying” και “Grand Prix on Gravel”.
Έπρεπε να περάσουν 40 χρόνια για να κερδίσει τον αγώνα μη Σκανδιναβικό πλήρωμα. Έτσι στην 40η έκδοση του ράλι Φινλανδίας, 1990, ένα μη σκανδιναβικό πλήρωμα πήρε τη νίκη.
Οι Ισπανοί Carlos Sainz-Luis Moya με Toyota Celica γεύτηκαν τη χαρά της νίκης και δεν είναι τυχαίο ότι μόνο 7 μη σκανδιναβικά πληρώματα έχουν ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου.
Didier-Auriol-Bernard Occelli (1992 Lancia Integrale HF), Marko Martin-Michael Park (2003 Ford Focus WRC), Sebastian Loeb-Daniel Elena(2008 Citroen C4 WRC, 2011 Citroen DS3 WRC, 2012 Citroen DS3 WRC), Sebastian Ogier-Julien Ingrassia (2013 VW Polo WRC), Kris Meeke-Paul Nagle (2016 Citroen DS3 WRC), Ott Tanak-Martin Jarveoja (2018-2019 Toyota Taris WRC).
Το 2020 λόγω Covid-19 δεν πραγματοποιήθηκε.
Στη λίστα με τους οδηγούς που έχουν κατακτήσει τις περισσότερες νίκες στις πρώτε θέσεις φιγουράρουν Φινλανδοί, με τον Gronholm να έχει τις περισσότερες, 7 (2000, 2001, 2002, 2004, 2005, 2006, 2007) όσες και ο Mikkola (1968, 1969, 1970, αλλά από το 1973 προσμετρά στο WRC, κερδίζοντας τις χρονιές 1974, 1975, 1982, 1983) ενώ ο Τommi Makinen (υπάρχει και ο Timo Makkinen) έχει 5 νίκες σερί (1994-1998).
Το 2000 στο 50ό ράλι Φινλανδίας νικητές ήταν οι Marcus Grönholm- Timo Rautiainen με το Peugeot 206 WRC (φωτογραφία), ενώ το 2005 το ίδιο πλήρωμα με Peugeot 307 CC WRC σημείωσαν την υψηλότερη μ.ω. τ. που έχει σημειωθεί σε ράλι, με τα χρονόμετρα να δείχνουν 122.86 χλμ. /ώρα.
Τον Οκτώβριο λοιπόν 1-3 διοργανώνεται το 70ό ράλι Φινλανδίας και το ερώτημα παραμένει ανοικτό.
Ποιο πλήρωμα θα είναι αυτό που θα ανοίξει τη σαμπάνια από το πρώτο σκαλί του βάθρου.
Να θυμίσουμε ότι τελευταία φορά που κατέκτησε τη νίκη πλήρωμα από τη Φινλανδία ήταν το 2017 με τους Esapekka Lappi-Janne Ferm με Toyota Yaris WRC, οι οποίοι επιστρέφουν με την ίδια ομάδα στον φετινό αγώνα.
Δείτε στο video που ακολουθεί -μικρής διάρκειας- αλλά με τεράστιους οδηγούς φοβερά πλάνα με Alen, Salonen, Vatanen, Lampinen, Lappi, Gronholm, Latvala, συζητώντας έξω από μια σάουνα στο πλαίσιο των 70 χρόνων ράλι Φινλανδίας.
Στον πίνακα οι συμμετοχές.
Entry List_FIA_approved_20210902