Προορισμός, η πρίζα

9 Ιουλίου, 2020

Δημοσιεύτηκε στις: 9 Ιουλίου 2020

Χαράς ευαγγέλια, μετά τις ανακοινώσεις για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα… Όχι όμως ακριβώς, ας είμαστε ρεαλιστές. Πολύ σωστό το όλο project και μάλιστα έπρεπε να είχε «τρέξει» από καιρό, ώστε να συγχρονιστούμε με τις ταχύτητες άλλων ευρωπαϊκών χωρών επί του προκειμένου. Όμως, δεν είναι δυνατό να αποκτήσουμε ξαφνικά όλοι ηλεκτρικά αυτοκίνητα, διότι οι τιμές είναι ακόμη ψηλά και οι υποδομές έχουν κι αυτές… πολύ δρόμο. Τα τελευταία νέα μας λένε ότι περισσότεροι από 2,8 εκατομμύρια σταθμοί φόρτισης θα χρειαστούν στην Ευρώπη μέχρι το 2030, περίπου 15 φορές περισσότεροι από αυτούς που υπάρχουν σήμερα, ώστε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μπορούν να κυκλοφορούν χωρίς κανένα πρόβλημα σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γηραιάς Ηπείρου.

Και, ασφαλώς, αυτή η ανάγκη αναμένεται να ανεβάσει στα ύψη τη συνεργασία των αυτοκινητοβιομηχανιών με εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς τα επόμενα χρόνια εκ των πραγμάτων θα ενώσουν, υποχρεωτικά, τις δυνάμεις τους για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση. Ενώθα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι οι ανάγκες για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα αναμένεται να είναι ακόμη πιο αυξημένες με ολοκληρωμένα δίκτυα σε όλες τις αστικές περιοχές. Διότι τα φορτηγά και τα λεωφορεία έχουν διαφορετικές ανάγκες από τα αυτοκίνητα, λόγω της υψηλότερης ζήτησης ισχύος και ενέργειας. Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) θεωρεί τη συγκεκριμένη περίοδο καθοριστική, καθώς σύντομα θα αποτελέσει ευκαιρία επένδυσης για να δημιουργηθούν τόσο σε δημόσια όσο και σε ιδιωτικά κτίρια δεκάδες σταθμοί φόρτισης.

Μέχρι όλα αυτά να εξελιχθούν, η πραγματικότητα είναι ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της Ευρώπης αντιμετωπίζουν ένα νέο πρόβλημα, που σχετίζεται με τις επιπτώσειςτης πανδημίαςτου κορωνοϊού: ένα πλήθος αδιάθετων αυτοκινήτων. Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων σε Ε.Ε., EFTA και Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν κατά 57% τον Μάιο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2029, σε 623.812 οχήματα. Και οι 27 χώρες της Ε.Ε. είδαν μείωση των πωλήσεων νέων οχημάτων σε διψήφιο ποσοστό, ενώ στο Η.Β. σημειώθηκε μείωση της τάξης του 89% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.

Τα στοιχεία δείχνουν μία ελαφρά βελτίωση σε σύγκριση με τις «βουτιές» του Μαρτίου και του Απριλίου, ωστόσο συνεχίζουν να κινούνται σε σημαντικά χαμηλότερα της περσινής χρονιάς μεγέθη. Η παραγωγή παραμένει ακόμη αρκετά χαμηλότερα των προ κρίσης επιπέδων, ωστόσο λόγω της κωματώδους κατάστασης της ζήτησης, ακόμη και αυτή η μειωμένη παραγωγή οδηγεί σε πλεόνασμα νέων οχημάτων, γεγονός που βαρύνει αρνητικά την πορεία του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπιέζοντας τα κέρδη και απειλώντας θέσεις εργασίας…

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Μοντέρνοι καιροί

Πολλές φορές αναρωτιέμαι αν τόση πρόοδος μας έκανε τόσο καλό! Όσο πραγματικά πιστεύαμε, όσο θα θέλαμε ή όσο έπρεπε. Κατηφόριζα προ ολίγου καιρού μια ιστορική οδό: Την οδό Πιπίνου, με κατεύθυνση την Πλατεία Αττικής. Ο Πιπίνος ήταν φοβερός και τρομερός μπουρλοτιέρης,...

Διαβάστε Περισσότερα

Οι αγώνες, τα σωματεία, οι φωτογραφίες

Πολύ δύσκολος συνδυασμός και ακόμα πιο δύσκολο να κατανοήσουμε γιατί τα σωματεία στέλνουν (όσα στέλνουν) Δελτία Τύπου με ένα «ξερό» κείμενο και χωρίς φωτογραφίες. Και αυτό, αφού χωρίς το χρώμα της φωτογραφίας ένα Δελτίο Τύπου δεν μπορεί να υποστηριχτεί. Όμως, πίσω από...

Διαβάστε Περισσότερα

Για 17 μήνες οι επιδοτήσεις των ηλεκτρικών

Με γοργούς ρυθμούς προωθεί ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης, το σχέδιο νόμου που θα ενεργοποιήσει τη δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Εκτιμάται πως μέσα στις προσεχείς ημέρες θα περάσει από τις επιτροπές της Εθνικής Αντιπροσωπείας, ώστε να ψηφιστεί...

Διαβάστε Περισσότερα