Οδηγώντας με ασφάλεια: Τι ισχύει για τις αντηλιακές μεμβράνες;

3 Ιουλίου, 2020

Αν παρατηρήσετε στις έντυπες, ηλεκτρονικές και τηλεοπτικές διαφημίσεις των αυτοκινήτων θα διαπιστώσετε ότι σχεδόν πάντα οι γυάλινες επιφάνειες τους είναι φιμέ.

Ο λόγος για τις αντηλιακές μεμβράνες, όπως τις ξέρουν οι περισσότεροι, οι οποίες πάντα αναβαθμίζουν την εξωτερική εικόνα του αυτοκινήτου, κάνοντας το να δείχνει πιο δυναμικό, ενώ όσο πιο έντονη είναι η απόχρωση του αμαξώματος, τόσο πιο όμορφη δείχνει η διχρωμία με τα φιμέ κρύσταλλα.

Πέρα όμως από το αισθητικό κομμάτι υπάρχει και το πρακτικό κομμάτι των αντηλιακών μεμβρανών. Αρχικά να πούμε ότι προστατεύετε την ιδιωτικότητα σας και περνάτε κυριολεκτικά απαρατήρητοι όταν θέλετε.

Σε περίπτωση που έχετε ξεχάσει μέσα στο αυτοκίνητο για παράδειγμα το κινητό τηλέφωνο, τα γυαλιά ηλίου ή το πορτοφόλι σας θα έχετε λιγότερες πιθανότητες να πέσετε θύμα διάρρηξης, καθώς οι αντιηλιακές μεμβράνες θα «κρύψουν» σε ένα βαθμό τα προσωπικά σας αντικείμενα από τα ύποπτα βλέμματα.

Σημειώστε επίσης ότι οι ακτίνες του ήλιου με τις μεμβράνες δε διαπερνούν στον ίδιο βαθμό την καμπίνα του αυτοκινήτου. Έτσι τους καλοκαιρινούς μήνες ο κλιματισμός είναι αποτελεσματικότερος στη χαμηλότερη «σκάλα», άρα κερδίζετε και σε απόδοση.

Παράλληλα ο ήλιος είναι μεγάλος εχθρός των πλαστικών υλικών που βρίσκονται εντός του αυτοκινήτου, ενώ οι αντηλιακές μεμβράνες παρέχουν προστασία από τη φθορά και έτσι περιορίζονται για παράδειγμα μακροπρόθεσμα οι τριγμοί και οι φθορές στο ταμπλό.

Σίγουρα θα έχετε ακούσει πολλά για το αν επιτρέπονται ή όχι οι αντηλιακές μεμβράνες στα αυτοκίνητα. Ας δούμε λοιπόν τι ακριβώς ορίζει ο νόμος.

Οι μεμβράνες που επικολλούνται στους υαλοπίνακες των οχημάτων θα πρέπει να είναι πιστοποιημένες από κράτος μέλος της Ε.Ε. Εδώ να πούμε ότι καλό θα ήταν να απευθυνθείτε σε ειδικό για την τοποθέτηση τους και να μην το κάνετε μόνοι σας.

Δεν επιτρέπεται σε κανένα όχημα, τόσο στο εμπρόσθιο παρμπρίζ όσο και στους υαλοπίνακες εκατέρωθεν της θέσης του οδηγού, η επικόλληση μεμβρανών οι οποίες μεταβάλλουν το συντελεστή μετάδοσης φωτός (75% για το εμπρόσθιο παρμπρίζ, 70% για τους υαλοπίνακες εκατέρωθεν της θέσης του οδηγού και 70% για τους πίσω πλευρικούς υαλοπίνακες και τον οπίσθιο ανεμοθώρακα, εφόσον το όχημα δεν φέρει πλευρικούς καθρέφτες).

Επιτρέπεται, όμως η επικόλληση λωρίδας αντηλιακής μεμβράνης πλάτους έως 10 εκατοστών (μετρούμενη από την πάνω πλευρά του υαλοπίνακα) για την αντιθαμβωτική προστασία του οδηγού και η επικόλληση μεμβράνης περιορισμού υπεριώδους ακτινοβολίας.

Δεν επιτρέπεται σε κανένα υαλοπίνακα οχήματος η επικόλληση μεμβρανών τύπου καθρέφτη. Ως τέτοιες θεωρούνται μεμβράνες με συντελεστή ανάκλασης μεγαλύτερο του 25%.

Στις περιπτώσεις που το όχημα είναι εφοδιασμένο με φως πέδησης στον πίσω υαλοπίνακα, στο σημείο της φωτιστικής επιφάνειας αυτού δεν επιτρέπεται η επικόλληση μεμβράνης.

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 3 Ιουλίου 2020

0 Σχόλια

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Aston Martin DB5: Η «γεύση» της σε ουίσκι

Aston Martin DB5: Η «γεύση» της σε ουίσκι

Το έτος 1964 ήταν ορόσημο τόσο για την Aston Martin όσο και για το βρετανικό αποστακτήριο Bowmore. Πριν από 56 χρόνια λοιπόν η Aston Martin DB5 έγινε ένα από τα διασημότερα αυτοκίνητα στον κόσμο, καθώς το όνομα της συνδέθηκε με το μυστικό πράκτορα 007. Την ίδια χρονιά...

Διαβάστε Περισσότερα
Kia Sonet: Νέος παίχτης της μικρομεσαίας κατηγορίας στα SUV

Kia Sonet: Νέος παίχτης της μικρομεσαίας κατηγορίας στα SUV

Η Kia δεν «κάθεται» ήσυχα και ανακατεύει συνεχώς την τράπουλα στα SUV. Έτσι στην κατηγορία των οχημάτων που συνεχώς αυξάνεται με νέα μοντέλα, η Kia θα ρίξει στην αγορά το νέο Sonet, πριν το τέλος του χρόνου. Το Sonet είναι το δεύτερο μοντέλο μετά το Seltos, που...

Διαβάστε Περισσότερα
Racing Point: Έπεσε βαριά καμπάνα και αφαίρεση βαθμών

Racing Point: Έπεσε βαριά καμπάνα και αφαίρεση βαθμών

Πολύ δύσκολο αναμένεται να είναι για την ομάδα της Racing Point το εορταστικό Γκραν Πρι στην πίστα του Σίλβερστον (8-9 Αυγούστου) για τα 70 χρόνια της Formula 1. H FIA μετά από διαμαρτυρία της Renault, που αφορά τη νομιμότητα του σχεδιασμού στο μονοθέσιο RP20 της...

Διαβάστε Περισσότερα