Οδηγώντας με ασφάλεια: Η καρότσα δεν είναι για επιβάτες

17 Ιουλίου, 2020

Η παραπάνω φωτογραφία που βλέπετε δεν προέρχεται από κάποια τριτοκοσμική χώρα. Ο φακός του motori απαθανάτισε αυτήν την εικόνα-σοκ στην Ελλάδα του 2020.

Για την ακρίβεια την περασμένη Κυριακή, στην Επαρχιακή Οδό Θεσπίων-Ερυθρών, η οποία απέχει περίπου μια ώρα από την Αθήνα. Πρόκειται για μια εικόνα «γροθιά» στο στομάχι ως προς την οδική ασφάλεια στους δρόμους της χώρας μας.

Πάνω από είκοσι μετανάστες είχαν φορτωθεί στην καρότσα του φορτηγού, σα να ήταν εμπορεύματα και όχι άνθρωποι, ενώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η εξωτερική θερμοκρασία άγγιζε τους 33 βαθμούς Κελσίου. Επίσης δε μιλάμε για μια κλειστή, αλλά για μια ανοιχτή καρότσα, χωρίς καν προστατευτικό περιμετρικό κιγκλίδωμα.

Δε θέλουμε να σκεφτούμε τι μπορεί να συμβεί σε περίπτωση που το συγκεκριμένο φορτηγό εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα. Προφανώς οι ταλαιπωρημένοι αυτοί μετανάστες εργάζονται σε κάποιο τοπικό εργοστάσιο ή στα χωράφια και εκείνη την ώρα κατευθύνονταν όλοι μαζί προς στο κατάλυμα τους, το οποίο πιθανότητα θα έχει την ίδια «ποιότητα» με τις μεταφορές τους.

Στη συνέχεια διαπιστώσαμε ότι το φορτηγό δεν είχε πινακίδες κυκλοφορίας. Σε καμία σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα δε θα τολμούσε κάποιος να φορτώσει δεκάδες ανθρώπους στην καρότσα φορτηγού και να κυκλοφορεί ανενόχλητος χωρίς πινακίδες κυκλοφορίας.

Στην Ελλάδα όμως το αίσθημα της ατιμωρησίας και οι περιορισμένοι τροχονομικοί έλεγχοι, ειδικά σε επαρχιακούς δρόμους, δημιουργούν και συντηρούν το πρόσφορο έδαφος για παρανομίες.

Σύμφωνα με το άρθρο 33 του Κ.Ο.Κ (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας) απαγορεύεται η μεταφορά επιβατών με οδικά οχήματα κατά τρόπο τέτοιο ώστε να δημιουργείται κίνδυνος.

Ειδικά απαγορεύεται: α) η μεταφορά επιβατών περισσοτέρων των αναγραφομένων στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος β) η κατάληψη θέσης παραπλεύρως του οδηγού, από παιδιά ηλικίας μικρότερης των 12 ετών, εφόσον δεν συγκρατούνται με εγκεκριμένο σύστημα κατάλληλο για την ηλικία, το ύψος και το βάρος τους, ως και από περισσότερα πρόσωπα από όσα επιτρέπεται στη θέση αυτή γ) η μεταφορά ανηλίκων έως 5 ετών με μοτοσικλέτα ή μοτοποδήλατο, εφόσον δε συγκρατούνται με εγκεκριμένο σύστημα συγκράτησης κατάλληλο για την ηλικία, το ύψος και το βάρος τους.

Ο οδηγός μηχανοκίνητου οχήματος και μοτοποδηλάτου επιβάλλεται να μεριμνά για την ασφάλεια των συνεπιβατών του και ειδικότερα να ελέγχει αν φορούν τις ζώνες ασφαλείας και το προστατευτικό κράνος κατά τη μεταφορά τους.

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 17 Ιουλίου 2020

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Volvo: Ποιος είναι ο θεμέλιος λίθος σε σημαντικά της μοντέλα;

Volvo: Ποιος είναι ο θεμέλιος λίθος σε σημαντικά της μοντέλα;

H πλατφόρμα πάνω στην οποία δομείται ένα νέο μοντέλο παίζει μεγάλο ρόλο στην ασφάλεια, στην οδική συμπεριφορά, στους εσωτερικούς χώρους, στα συστήματα ασφαλείας και στις εναλλακτικές μορφές ενέργειας που μπορεί υποστηρίξει. Παράλληλα η ανάπτυξη μιας νέας πλατφόρμας...

Διαβάστε Περισσότερα
Formula 1, Αutodromo Enzo & Dinο Ferrari, Imola: H ιταλική πίστα νέο πεδίο δοκιμών

Formula 1, Αutodromo Enzo & Dinο Ferrari, Imola: H ιταλική πίστα νέο πεδίο δοκιμών

Την τιμητική της έχει η Ιταλία στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1, που μαζί με τη Βρετανία δεν έχουν απουσιάσει καμία χρονιά από καταβολής του θεσμού. Έτσι μετά την πίστα της Μόντσα (ο Ναό της ταχύτητας όπως την έχει χαρακτηρίσει ο Έντσο Φεράρι) και το...

Διαβάστε Περισσότερα
Seat Leon Sportstourer: Γιατί είναι ιδανικό για σέρφερς και δύτες; (video)

Seat Leon Sportstourer: Γιατί είναι ιδανικό για σέρφερς και δύτες; (video)

Καλοκαίρι δε σημαίνει μόνο άραγμα στη ξαπλώστρα και βουτιές, καθώς υπάρχουν και οι λάτρεις των θαλάσσιων σπορ, τους οποίους δε ξεχνάει η Seat. H ισπανική εταιρεία λοιπόν γνωρίζει τις ειδικές μεταφορικές ανάγκες που έχουν όσοι θέλουν να δαμάζουν τα άγρια κύματα ή να...

Διαβάστε Περισσότερα