Οδηγώντας με ασφάλεια: Επιτρέπεται το πόδι έξω από το παράθυρο;

24 Ιουλίου, 2020

Οι εικόνες που βλέπουμε όλοι όσοι κινούμαστε καθημερινά στους δρόμους της Ελλάδας προκαλούν συχνά την αρνητική μας έκπληξη, ενώ δείχνουν το χαμηλό επίπεδο της οδικής μας παιδείας.

Μια τέτοια εικόνα λοιπόν κατέγραψε για ακόμα μια φορά ο φακός του motori. Ο πίσω επιβάτης του Toyota Avensis που βλέπετε στην παραπάνω φωτογραφία, ας μας επιτραπεί η έκφραση, είναι ο κλασσικός «Ελληνάρας».

Τι σημαίνει αυτό; Ότι η άνεση του είναι πάνω από όλα, επομένως δε διστάζει να αράξει στα πίσω καθίσματα και να βγάλει το πόδι του από το ανοιχτό παράθυρο. Προφανώς νόμιζε ότι βρίσκεται στο σαλόνι του σπιτιού του, επομένως μπορούσε να αναπαυτεί όπως τον βόλευε.

Η συγκεκριμένη στάση του σώματος προδίδει ακόμα ότι μάλλον δε φορούσε τη ζώνη ασφαλείας, καθώς τότε δε θα ήταν εφικτό να κρεμάσει το πόδι του έξω από το ανοιχτό παράθυρο.

Όπως έχουμε επισημάνει πολλές φορές η ζώνη ασφαλείας δεν είναι υποχρεωτική μόνο για τους εμπρός ,αλλά και για τους πίσω επιβάτες του αυτοκινήτου, καθώς σε περίπτωση ατυχήματος υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να εκσφενδονιστούν μπροστά. Αυτό σημαίνει ότι δε θα τραυματιστούν μόνο οι ίδιοι, αλλά θα βάλουν σε κίνδυνο και τους εμπρός επιβάτες.

Σκεφτείτε όμως να συμβεί ατύχημα ενώ ο πίσω επιβάτης έχει βγάλει το πόδι του από το ανοιχτό παράθυρο για να πάρει αέρα. Μπορεί να υποστεί σοβαρότατο τραυματισμό όχι μόνο στα κάτω άκρα, αλλά σε και στο υπόλοιπο σώμα του,  διότι δεν έχει την προβλεπόμενη καθιστή στάση σύμφωνα με την οποία οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύσσουν τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας.

Αναλογιστείτε επίσης τι θα συμβεί αν ενώ έχετε εκτεθειμένο το πόδι ή το χέρι σας έξω από το ανοιχτό παράθυρο, περάσει ξυστά από δίπλα ένα αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα κατά τη διάρκεια μιας προσπέρασης.

Μια άλλη ανεπίτρεπτη αλλά συνηθισμένη εικόνα είναι αυτή του συνοδηγού που έχει γείρει την πλάτη του καθίσματος προς τα πίσω και έχει απλώσει τα πόδια του πάνω στο ταμπλό. Οι συνέπειες από την ανάπτυξη του αερόσακου σε μια ενδεχόμενη σύγκρουση θα έχει τα αντίθετα αποτελέσματα, καθώς αντί να προστατέψει θα τραυματίσει το συνοδηγό.

Άρα, οι επιβάτες στην εμπρός και στην πίσω σειρά καθισμάτων οφείλουν να κάθονται κανονικά στο κάθισμα τους και να φοράνε ακόμα και στην πιο κοντινή διαδρομή τη ζώνη ασφαλείας τους, ενώ χέρια και πόδια πρέπει να παραμένουν πάντα μέσα στην καμπίνα…

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 24 Ιουλίου 2020

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Γκραν Πρι Βρετανίας, 70 χρόνια F1: O Μπότας την pole  position

Γκραν Πρι Βρετανίας, 70 χρόνια F1: O Μπότας την pole position

Mercedes ήταν στις δυο πρώτες θέσεις στη γραμμή εκκίνησης στο  προηγόυμενο Γκραν Πρι στη Βρετανία στην πίστα του Σίλβερστον . Mercedes είναι και πάλι στις δυο πρώτες θέσεις για το αυριανό  Γκραν Πρι. Η μόνη αλλαγή η θέση των οδηγών. Στο πρώτο ραντεβού στο Σίλβερστον ο...

Διαβάστε Περισσότερα
Οδηγώντας με ασφάλεια: Πότε και πώς χρησιμοποιώ τη Λ.Ε.Α.

Οδηγώντας με ασφάλεια: Πότε και πώς χρησιμοποιώ τη Λ.Ε.Α.

Η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) είναι ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά ασφαλείας των σύγχρονων αυτοκινητόδρομων. Το ότι δεν πρέπει να κινούμαστε σε αυτή είναι το πρώτο που πρέπει να ξέρουμε. Ωστόσο εξίσου σημαντικό είναι να δούμε πότε μπορούμε να τη...

Διαβάστε Περισσότερα
Aston Martin DB5: Η «γεύση» της σε ουίσκι

Aston Martin DB5: Η «γεύση» της σε ουίσκι

Το έτος 1964 ήταν ορόσημο τόσο για την Aston Martin όσο και για το βρετανικό αποστακτήριο Bowmore. Πριν από 56 χρόνια λοιπόν η Aston Martin DB5 έγινε ένα από τα διασημότερα αυτοκίνητα στον κόσμο, καθώς το όνομα της συνδέθηκε με το μυστικό πράκτορα 007. Την ίδια χρονιά...

Διαβάστε Περισσότερα