Oι καθυστερήσεις πληρωμής λογαριασμών στη ΔΕΗ περιορίζονται

4 Ιουνίου, 2020

Oι καθυστερήσεις πληρωμής λογαριασμών στη ΔΕΗ περιορίζονται

Στα προ Covid-19 επίπεδα επανήλθαν οι καθυστερήσεις πληρωμής λογαριασμών ρεύματος στη ΔΕΗ τον Μάιο, μετά τη “βουτιά” κατά 18% που έκανε η εισπραξιμότητα τον Μάρτιο και κατά 14% τον Απρίλιο, όπως δήλωσε χθες, σύμφωνα με πληροφορίες,  ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας κ. Γιώργος Στάσσης στην τηλεδιάσκεψη που είχε με αναλυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου.

Σημαντικό μέρος των πληρωμών, ένα ποσοστό 30% γίνονται πλέον online και όπως είπε ο κ. Στάσσης η βελτίωση της ρευστότητας της εταιρίας το πρώτο τρίμηνο επέτρεψε τη μείωση των χρεών προς τρίτους από περίπου 900 εκατ. ευρώ σε 650 εκατ. ευρώ στο τέλος Μαρτίου. Πρόσθεσε μάλιστα ότι η ΔΕΗ δεν πρόκειται να κάνει επί του παρόντος χρήση της νέας πιστωτικής γραμμής με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD).

Ας σημειωθεί ότι το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΗ ενέκρινε προχθές, 3 Ιουνίου, τη συμφωνία με την EBRD.

O επικεφαλής της ΔΕΗ δήλωσε ότι παρά τις ανατροπές που έφερε η πανδημία του κορονοϊού παραμένει ο στόχος για Κερδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) ύψους 700 εκατ. ευρώ το 2020.

Σχολιάζοντας το νέο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, είπε ότι η απόσβεση της εθελουσίας θα έχει ολοκληρωθεί σε ένα εξάμηνο, αφού η πρώτη φάση κοστίζει στη ΔΕΗ 31 εκατ. ευρώ, ενώ το συνολικό ετήσιο κόστος των εργαζόμενων που αποχωρούν ανέρεχεται σε περίπου 70 εκατ. ευρώ.

Η ΔΕΗ επέστρεψε στα κέρδη!

Στα τέλη Ιουνίου ή  τον Ιούλιο θα ενεργοποιηθεί και το πρώτο κομμάτι της τιτλοποίησης οφειλών που περιλαμβάνει λογαριασμούς σε καθυστέρηση πληρωμής ως 60 ημέρες. Από την τιτλοποίηση αυτή η ΔΕΗ αναμένει περί τα 200 εκατ. ευρώ. Θα ακολουθήσει, πιθανώς τον Σεπτέμβριο ή αργότερα, το δεύτερο πακέτο τιτλοποίησης, που θα περιλαμβάνει οφειλές σε καθυστέρηση 90 ημερών και άνω,  από το οποίο η ΔΕΗ προσδοκά ότι μπορεί να εισρεύσουν στα ταμεία της περί τα 300 εκατ. ευρώ. Ωστόσο ακόμα δεν έχουν συμφωνηθεί οι όροι για το πακέτο αυτό, που είναι και το πιο απαιτητικό, καθώς περιλαμβάνει ληξιπρόθεσμες οφειλές με μεγάλη δυσκολία είσπραξης. “Δεν έχει τόσο σημασία ο χρόνος κατά τον οποίο θα γίνει η πράξη αυτή όσο ο τρόπος” ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Στάσσης.

Σχετικά με τη ΛΑΡΚΟ είπε ότι η εταιρία πληρώνει κανονικά τους τρέχοντες λογαριασμούς της τους τελευταίους δύο μήνες, κατά τους οποίους όμως το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητάς της ήταν σε αναστολή λόγω της πανδημίας και άρα η κατανάλωση ρεύματος ήταν μειωμένη.

‘Οσον αφορά στους διαγωνισμούς για την ανάπτυξη φωτοβολταϊκών πάρκων στην περιοχή της Πτολεμαϊδας, αναμένεται εντός του Ιουνίου να επιλεγεί ο ανάδοχος για το έργο των 30 MW, ενώ μέσα στο μήνα θα κατατεθούν και οι προσφορές από τους υποψήφιους για το μεγάλο πάρκο των 200 MW.

Τέλος, η ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων της ΔΕΗ θα πραγματοποιηθεί στις 24 Ιουνίου.

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 4 Ιουνίου 2020

0 Σχόλια

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

ΗΡΩΝ: Νέα προγράμματα ρεύματος για καταναλωτές με ηλεκτρικά ΙΧ

ΗΡΩΝ: Νέα προγράμματα ρεύματος για καταναλωτές με ηλεκτρικά ΙΧ

Η εταιρεία παραγωγής και προμήθειας ενέργειας ΗΡΩΝ με τα νέα προγράμματα EcoDrive, καλωσορίζει το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ηλεκτροκίνηση, συμβάλλοντας στις πρωτοβουλίες και δράσεις της Ε.Ε. και ειδικότερα της χώρας μας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ο...

Διαβάστε Περισσότερα
Blink: Το πρώτο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα

Blink: Το πρώτο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα

Το δίκτυο φόρτισης και οι τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης, που αναπτύσσει η Blink σε ολόκληρη την Ελλάδα παρουσιαστήκαν στην ειδική εκδήλωση, που διοργανώθηκε από τη Blink Charging Hellas, με την υποστήριξη της Πρεσβείας των ΗΠΑ στην Ελλάδα, στο χώρο του Ζαππείου Μεγάρου...

Διαβάστε Περισσότερα
Μεγάλο ενδιαφέρον από τις εταιρίες ηλεκτρισμού για την ηλεκτροκίνηση

Μεγάλο ενδιαφέρον από τις εταιρίες ηλεκτρισμού για την ηλεκτροκίνηση

Tη δημιουργία συνθηκών πραγματικού ανταγωνισμού στα σημεία φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ζητούν οι ιδιωτικές εταιρίες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, διεκδικώντας τη δυνατότητα όλοι οι ενδιαφερόμενοι προμηθευτές ηλεκτρισμού να μπορούν να συνάψουν συμβάσεις με τους...

Διαβάστε Περισσότερα