motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
No Result
View All Result

ΕΛΠΕ: Και τρίτος παίκτης στο παιχνίδι διεκδίκησης της ΔΕΠΑ Εμπορίας

Motori Team by Motori Team
25 Ιουνίου 2020
in ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΛΠΕ: Και τρίτος παίκτης στο παιχνίδι διεκδίκησης της ΔΕΠΑ Εμπορίας

Aνοικτό το ενδεχόμενο να συμμετάσχει στο μέλλον και τρίτη εταιρία στην κοινο σχήμα ΕΛΠΕ και Edison που διεκδικεί τη ΔΕΠΑ Εμπορίας άφησε ο διευθύνων σύμβουλος των Ελληνικών Πετρελαίων κ. Ανδρέας Σιάμισιης, ενώ παράλληλα υπογράμμισε την ανάγκη διόρθωσης του θεσμικού πλαισίου στην αγορά ηλεκτρισμού, στην οποία επίσης δραστηριοποιείται ο όμιλος, τονίζοντας ότι δεν επιτρέπει στις ιδιωτικές εταιρίες να λειτουργούν ανταγωνιστικά.   

ADVERTISEMENT

“Αν θα υπάρξει ενδιαφέρον από τρίτο παίκτη να εισέλθει στο σχήμα που διεκδικεί τη ΔΕΠΑ Εμπορίας αυτό θα το αξιολογήσουμε τότε” απάντησε ο κ. Σιάμισιης, όταν ρωτήθηκε σχετικά σε διαδικτυακή συνέντευξη τύπου, που πραγματοποιήθηκε χθες αμέσως μετά τη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρίας. “Τώρα εξετάζουμε το θέμα αυτό με τη δομή που υπέβαλε το φάκελο. Ο, τι άλλο προκύψει θα εξεταστεί σε μελλοντικό χρόνο” πρόσθεσε ο επικεφαλής των ΕΛΠΕ.

Ας σημειωθεί ότι ο όμιλος σε συνεργασία με την Edison, τον ιταλικό βραχίονα της γαλλικής EdF, είναι ένα από τα επτά σχήματα που έχουν προκριθεί στο δεύτερο γύρο του διαγωνισμού για την πώληση του  65% των μετοχών της ΔΕΠΑ Εμπορίας. 

Τα ΕΛΠΕ κατέχουν ως γνωστόν το 35% των μετοχών της ΔΕΠΑ Εμπορίας και έχουν συμφωνήσει με το ΤΑΙΠΕΔ ότι σε περίπτωση που δεν πλειοδοτήσουν στον διαγωνισμό, τότε θα διαθέσουν το μερίδιό του μαζί με το ποσοστό του δημοσίου στον προτιμητέο επενδυτή, που θα ανακηρυχθεί από τη διαγωνιστική διαδικασία. “Πιθανώς να μας συμφέρει να  αγοράσουμε, πιθανώς να μας συμφέρει να πουλήσουμε …Ελπίζουμε οι προσφορές που θα κατατεθούν να απεικονίζουν την πραγματική αξία της εταιρίας” δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ, τονίζοντας ταυτόχρονα την ανάγκη ενός σωστού θεσμικού πλαισίου για την ανταγωνιστική ανάπτυξη της ΔΕΠΑ και της αγοράς φυσικού αερίου.   Χαρακτήρισε το φυσικό αέριο καύσιμο μετάβασης στη νέα εποχή, λέγοντας μάλιστα ότι “αν όντως θέλουμε η επόμενη ημέρα στην αγορά ηλεκτρισμού να μην περιέχει λιγνίτη, τότε δεν φθάνουν μόνον οι ΑΠΕ”.

Στο σημείο αυτό ο κ. Σιάμισιης αναφέρθηκε στην ανάγκη βελτίωσης του θεσμικού πλαισίου στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, ώστε να λειτουργήσει ισότιμα για όλους τους παίκτες. Θέλοντας μάλιστα να δώσει ένα παράδειγμα του ασφυκτικού τρόπου με τον οποίο λειτουργεί η αγορά, είπε ότι η Elpedison, η κοινή εταιρία που έχουν τα ΕΛΠΕ με την Edison στον ηλεκτρισμό, έχει τα τελευταία χρόνια εντελώς οριακή κερδοφορία, προσθέτοντας μάλιστα ότι σε όρους προστιθέμενης αξίας αμφιβάλλει αν το πρόσημο θα είναι θετικό. 

Για το ζήτημα των ΑΠΕ είπε ότι ο όμιλος παραμένει στον στόχο του για την ανάπτυξη 600 MW ανανεώσιμης ενέργειας και ότι προχωρούν οι αδειοδοτικές διαδικασίες για το μεγάλο φωτοβολταϊκό έργο των 200 MW στην περιοχή της Κοζάνης, το οποίο θα εισάγει δυναμικά τον όμιλο στην αγορά των ΑΠΕ, αφού από τα 26 MW πράσινης ενέργειας σήμερα θα περάσει στα 240 MW. Mεσοπρόθεσμος στόχος ως το τέλος του  2021 είναι μαζί με άλλες συναλλαγές που προγραμματίζει να φθάσει στα 300 MW. 

Σχετικά με τα σχέδια για είσοδο των ΕΛΠΕ στην ηλεκτροκίνηση ο κ. Σιάμισιης δεν θέλησε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες, πέραν των όσων ήδη έχουν γνωστοποιηθεί, παραπέμποντας στην παρουσίαση του σχετικού προγράμματος μετά από δύο μήνες. Τόνισε ότι ο όμιλος ενδιαφέρεται  για τον τομέα αυτό, δεδομένου ότι βασική του δραστηριότητα είναι να πουλά καύσιμα και ότι από τα υγρά καύσιμα περνάμε σταδιακά στην ηλεκτροκίνηση και το αέριο. Είπε ότι σίγουρα θα αξιοποιηθεί το δίκτυο των   1.700 πρατηρίων του ομίλου για τη  φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτο είναι ένα από τα κανάλι, που θα χρησιμοποιήσουμε πρόσθεσε, μιλώντας ακόμα για εγκατάσταση διαχείρισης δικτύου και πελάτη. 

Ο επικεφαλής των ΕΛΠΕ όμως έδωσε βάρος και στις νεώτερες γενεές των παραδοσιακών καυσίμων, τονίζοντας ότι μεγάλο μέρος του στοιχήματος για την καθαρότερη ενέργεια, τουλάχιστον τα πρώτα χρόνια της ενεργειακής μετάβασης παίζεται στην αποδοτικότερη λειτουργία των κινητήρων εσωτερικής καύσης. “Δεν διαγράφω τα παραδοσιακά καύσιμα για την επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης”, δήλωσε χαρακτηριστικά. 

Tags: ΔΕΠΑΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣΕΛΠΕεμπορία
ShareTweet
  • Ποιοί Είμαστε
  • Διαφημιστείτε στο Motori
  • Eπικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Cookies
  • Πολιτική
NEWSLETTER

© 2021 motori.gr | All rights reserved | Developed by D3 Solutions

No Result
View All Result
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS