motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
No Result
View All Result

Ασφαλέστερα άρα ακριβότερα αυτοκίνητα;

Γιώργος Ψαρράς by Γιώργος Ψαρράς
12 Ιουνίου 2020
in ΑΠΟΨΕΙΣ

Υπάρχουν δυο βασικές κατηγορίες αγοραστών αυτοκινήτων, αυτοί που εστιάζουν σε επιδόσεις-εμφάνιση και όσοι δίνουν προτεραιότητα σε ασφάλεια-χώρους. 

ADVERTISEMENT

Οι τελευταίοι συνήθως είναι οικογενειάρχες και μάλλον με χαρά θα διάβασαν πριν από μερικές μέρες στο motori.gr ότι ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP θεσπίζει πλέον αυστηρότερα κριτήρια για την απόδοση της υψίστης διάκρισης των πέντε αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης. 

Συνοπτικά αναφέρουμε ότι η μετωπική πρόσκρουση πλέον θα πραγματοποιείται με κινούμενη ράμπα ταχύτητας 50 χλμ./ώρα, ενώ θα χρησιμοποιείται το νέο και πιο εξελιγμένο ανδρείκελο ονόματι “Thor”. 

Επίσης θα εξετάζεται ο αντίκτυπος από την επαφή οδηγού-συνοδηγού σε μια πλευρική πρόσκρουση, μαζί με την αποτελεσματικότητα του νέου τύπου μπροστινού κεντρικού αερόσακου. 

Τέλος, θα εφαρμόζονται νέα σενάρια στον έλεγχο αποτελεσματικότητας του συστήματος αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης και θα αξιολογούνται οι πληροφορίες του κατασκευαστή  για τον απεγκλωβισμό των επιβατών. 

Τι σημαίνουν όμως όλα τα παραπάνω στην πράξη; Αρχικά ότι τα επερχόμενα μοντέλα θα αναγκαστούν να ανεβάσουν ακόμα πιο ψηλά τον πήχη της ασφάλειας. Έτσι θα καταγράφονται λιγότεροι σοβαροί τραυματισμοί και θάνατοι σε τροχαία ατυχήματα. Αυτός είναι άλλωστε και ο διαχρονικός στόχος του EuroNCAP. Παράλληλα επιταχύνεται ο εκδημοκρατισμός των σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας ακόμα και σε μικρότερες κατηγορίες μοντέλων. 

Ωστόσο η αλήθεια είναι ότι τα εν λόγω συστήματα ασφαλείας ανεβάζουν αυτόματα την τιμή του αυτοκινήτου ή συνήθως περιέρχονται σε προαιρετικά εξοπλιστικά πακέτα. Σαφέστατα με το πέρασμα των χρόνων το σχετικό κόστος θα μειώνεται, καθώς κάποια στιγμή η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, η υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας, ο εντοπισμός των τοπικών ορίων ταχύτητας από τις πινακίδες και η ημι-αυτόνομη οδήγηση θα είναι αναπόσπαστα από τον εξοπλισμό κάθε μοντέλου, όπως συμβαίνει σήμερα με τους αερόσακους και το AΒS. 

Το συμπέρασμα είναι ότι η ασφάλεια στα αυτοκίνητα διαρκώς εξελίσσεται, ωστόσο για να συμβεί αυτό απαιτείται κόστος, το οποίο επωμίζεται ο αγοραστής, τμηματικά όμως και όχι αθροιστικά με την τεράστια πρόοδο που έχει συντελεστεί τις τελευταίες δεκαετίες. 

ShareTweet
  • Ποιοί Είμαστε
  • Διαφημιστείτε στο Motori
  • Eπικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Cookies
  • Πολιτική
NEWSLETTER

© 2021 motori.gr | All rights reserved | Developed by D3 Solutions

No Result
View All Result
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS