Είστε εδώ

Test Drive

Volkswagen Passat 1.4 TSI BMT ACT 4MΟΤΙΟΝ : Λόγω καιρού ιδανικό

του Motori Reporter

Για το Volkswagen Passat ουκ ολίγες φορές έχουμε αναφέρει το πόσο όμορφο και λειτουργικό είναι το 8ης γενιάς μοντέλο.

Αλλά οδηγώντας την τετρακίνητη έκδοση των 1.4 λίτρων, αναρωτιόμαστε πόσο καλύτερο μπορεί να είναι, όντας ένα ολοκληρωμένο σε κάθε λεπτομέρεια μεσαίο οικογενειακό.

Πριν όμως το γνωρίσουμε καλύτερα θα αναφέρουμε αυτό.

Τα δελτία ειδήσεων κάνουν λόγο για τον επερχόμενο χιονιά που θα ντύσει σε λευκά ακόμα και την Αθήνα.

Να λοιπόν μια πρόταση με κίνηση σε όλους τους τροχούς χωρίς να είναι SUV.

Παρατηρώντας το εξωτερικά, η έκδοση 1.4 TSI 4ΜΟΤΙΟΝ δε διαφέρει σε τίποτα από τις άλλες εκδόσεις της γκάμας. Και εδώ, είναι ορατή δια γυμνού οφθαλμού η διάθεση των σχεδιαστών για περαιτέρω αναβάθμιση της εικόνας. Το Passat παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο, με κύρια χαρακτηριστικά του, τους μεγάλους πρόβολους, τα πανέμορφα σε σχεδίαση εμπρός φώτα και τη νέα μάσκα.

Κατασκευασμένο επάνω στη γνωστή πλατφόρμα MQB, με το μεταξόνιο να έχει κερδίσει 33 χιλιοστά, φθάνοντας τα 2,79 μέτρα, όπως είναι φυσικό κερδίζει τις εντυπώσεις και σε ό,τι αφορά τους εσωτερικούς χώρους. Ο εκμεταλλεύσιμος χώρος πίσω όσο και ο διαθέσιμος «αέρας» για τα πόδια των επιβατών, ακόμα και για ύψη άνω του 1,80 μ., το τοποθετούν στην κορυφή της κατηγορίας.

Κατασκευαστικά, η ποιότητα στην καμπίνα παραμένει σε υψηλά επίπεδα, με τα αφρώδη πλαστικά να ντύνουν όλο το ταμπλό, όντας σωστά συναρμολογημένα και με καλό φινίρισμα. Στα ίδια υψηλά πρότυπα κυμαίνεται και η εργονομία, με όλους τους διακόπτες να βρίσκονται σε σωστές θέσεις, προσφέροντας εύκολη πρόσβαση σε οδηγό και συνοδηγό. Παράλληλα, δεν κρύβεται και ο high-tech χαρακτήρας, που απλά εντυπωσιάζει, με σημείο αναφοράς το ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit με έγχρωμη απεικόνιση και πληροφόρηση ανάλογα με την διάθεση και το σύστημα infotainment MMI στη νέα, σταθερή κεντρική οθόνη 7 ιντσών.

Για τους φαν της τεχνολογίας, στη VW έχουν ετοιμάσει μια ατελείωτη λίστα με πρόσθετο εξοπλισμό. Ξεκινώντας από τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως η ειδοποίηση για τις τυφλές γωνίες, το πρόγραμμα αυτόματης ακινητοποίησης, το προσαρμοζόμενο cruise control, η κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος και φτάνοντας στον εξοπλισμό άνεσης, με λεπτομέρειες όπως το έξυπνο σύστημα πλοήγησης με ενσωμάτωση των προγραμμάτων της Google, η ηλεκτρική ρύθμιση των καθισμάτων και άλλα.

Κάτω από το καπό της συγκεκριμένης έκδοσης του νέου VW Passat βρίσκεται ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1,4 λίτρων TSI, ο οποίος απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους όταν το φορτίο του κινητήρα είναι μικρό. Η απόδοσή του είναι 150 ίπποι, με τη μέγιστη τιμή της ροπής να φτάνει τα 25,5 χλγμ., μόλις στις 1.500 σ.α.λ. Οι εντυπώσεις από το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο είναι άκρως θετικές, καθώς διαθέτει εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, όντας πολιτισμένο, εύρωστο από χαμηλά και ελαστικό. Σε αυτό συμβάλει και η πολύ καλή συνεργασία με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Η υποδειγματική ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου είναι το στοιχείο που χαρακτηρίζει και την τετρακίνητη έκδοση, που είναι αρκετά φιλική προς το περιβάλλον, χάρη στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας που διαθέτει, το οποίο αποθηκεύει στη μπαταρία του οχήματος όλο το έργο που παράγεται κατά την πέδηση.

Στο δρόμο, το VW Passat ανεβάζει δείκτες ασφάλειας κυρίως λόγω του συστήματος τετρακίνησης 4ΜΟΤΙΟΝ. Το σύστημα χρησιμοποιεί έναν πολύδισκο συμπλέκτη Haldex 5ης γενιάς, ενώ υπό κανονικές συνθήκες, η κίνηση μεταδίδεται κατά κύριο λόγο στον εμπρός άξονα. Εάν κριθεί απαραίτητο λόγω ολίσθησης των τροχών, σχεδόν το 100% της διαθέσιμης ροπής μπορεί να μεταφερθεί στον πίσω άξονα. Εκτός των παραπάνω, υπάρχει και το ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού (EDL), το οποίο κατανέμει τη ροπή στους τροχούς και συνδυάζεται με το XDS+.

Στο θέμα της κατανάλωσης, η μέση τιμή των 6,9 λίτρων/100 χλμ., είναι αρκετά ικανοποιητική, με τις εκπομπές ρύπων CO2 να φτάνουν τα 128 γρ./χλμ. όσο για την τελική ταχύτητα αυτή αγγίζει τα 215 χλμ./ώρα ενώ για την επιτάχυνση ο χρόνος 0-100 χλμ./ώρα είναι 8,7 δευτ.

Η τιμή του Passat 1.4 4ΜΟΤΙΟΝ κρατιέται σε υψηλά για την εποχή επίπεδα, ξεκινώντας από τα 31.800 ευρώ, στην μοναδική έκδοση που διατίθεται, Highline. Ακριβό το τίμημα, αλλά το συγκεκριμένο μοντέλο της VW είναι μια έκδοση όπου εκτός από χώρους προσφέρει και τετρακίνηση…

Σχετικά άρθρα

Volkswagen Motorsport

Η Volkswagen επιστρέφει στη φημισμένη ανάβαση του Κολοράντο Πάικς Πικ μετά από 30 χρόνια με στόχο να καταρρίψει το ρεκόρ με τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που σημείωσε ο Μίλεν το 2016 με χρόνο 8’ 57’’.118. 

Νissan

Η Nissan αποφάσισε να αναστείλει την παραγωγή οχημάτων για την αγορά της Ιαπωνίας σε όλα τα εργοστάσια της Nissan και της Nissan Shatai στην Ιαπωνία. Ο λόγος είναι ότι κατασκευάστηκαν μια σειρά από αυτοκίνητα τα οποία ελέγχθηκαν από τεχνικούς που δεν ήταν αρμόδιοι για τις επιθεωρήσεις. 

Fiat Fullback Cross

Το pickup της Fiat έφτασε στη χώρα μας σε μια ειδική έκδοση που ονομάζεται Cross.

Ξεχωρίζει από το μαύρο χρωματισμό σε πολλά σημεία του αμαξώματος όπως μάσκα, εξωτερικοί καθρέπτες, σκαλοπάτια, χειρολαβές και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Lamborghini

Πυρετός εργασιών επικράτησε στην έδρα της Lamborghini στη Σαντα Αγκάτα Μπολονέζ.

Mercedes AMG A45 4Matic

Πίσω από το τιμόνι της Mercedes AMG A45, είναι φορές που οι δρόμοι «παίρνουν» άλλο σχήμα.

Τους «βλέπεις» αλλιώς. Νομίζεις ότι σου «μιλάνε», ότι σε προκαλούν για να πατήσεις ακόμα περισσότερο το γκάζι.

Νέο Volkswagen Polo

Ένα μηνά μετά την πρώτη μας γνωριμία με το νέο Volkswagen Polo στο Αμβούργο είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε και σε ελληνικό έδαφος, ταξιδεύοντας μαζί του μέχρι το όμορφο Ναύπλιο.

McLaren

Τα μοντέλα της McLaren σίγουρα νιώθουν αρκετά άνετα μέσα στις πίστες, αν και δεν προορίζονται αποκλειστικά για εκεί.

Toyota Fine-Comfort Ride Concept

Ακόμα ένα πρωτότυπο μοντέλο μας παρουσιάζει η Toyota αποκαλύπτοντας το νέο  υδρογονοκίνητο Fine-Comfort Ride.

ΣΕΑΑ

Το γερασμένο στόλο των επαγγελματικών οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας αναφέρει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων (ΣΕΑΑ), υπογραμμίζοντας ότι ήταν ήδη γερασμένος πριν την κρίση, κάτι που οδήγησε την Ελλάδα στην τελευταία θέση από πλευράς παλαιότητας φορτηγών στην Ε

Γκραν Πρι ΗΠΑ

Για να ξαναμπεί σε τροχιά τίτλου ο Φέτελ με τη Ferrari θα πρέπει να κερδίσει στο Γκραν Πρι των ΗΠΑ, στην πίστα του Τέξας την Κυριακή 22 Οκτωβρίου. Παίζει ίσως το τελευταίο χαρτί καθώς απομένουν 4 Γκραν Πρι και ο Χάμιλτον στη βαθμολογία έχει ξεφύγει του Φέτελ κατά 57 βαθμούς. Δεν έχει λοιπόν άλλα