Είστε εδώ

Test Drive

Volkswagen Passat 1.4 TSI BMT ACT 4MΟΤΙΟΝ : Λόγω καιρού ιδανικό

του Motori Reporter

Για το Volkswagen Passat ουκ ολίγες φορές έχουμε αναφέρει το πόσο όμορφο και λειτουργικό είναι το 8ης γενιάς μοντέλο.

Αλλά οδηγώντας την τετρακίνητη έκδοση των 1.4 λίτρων, αναρωτιόμαστε πόσο καλύτερο μπορεί να είναι, όντας ένα ολοκληρωμένο σε κάθε λεπτομέρεια μεσαίο οικογενειακό.

Πριν όμως το γνωρίσουμε καλύτερα θα αναφέρουμε αυτό.

Τα δελτία ειδήσεων κάνουν λόγο για τον επερχόμενο χιονιά που θα ντύσει σε λευκά ακόμα και την Αθήνα.

Να λοιπόν μια πρόταση με κίνηση σε όλους τους τροχούς χωρίς να είναι SUV.

Παρατηρώντας το εξωτερικά, η έκδοση 1.4 TSI 4ΜΟΤΙΟΝ δε διαφέρει σε τίποτα από τις άλλες εκδόσεις της γκάμας. Και εδώ, είναι ορατή δια γυμνού οφθαλμού η διάθεση των σχεδιαστών για περαιτέρω αναβάθμιση της εικόνας. Το Passat παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο, με κύρια χαρακτηριστικά του, τους μεγάλους πρόβολους, τα πανέμορφα σε σχεδίαση εμπρός φώτα και τη νέα μάσκα.

Κατασκευασμένο επάνω στη γνωστή πλατφόρμα MQB, με το μεταξόνιο να έχει κερδίσει 33 χιλιοστά, φθάνοντας τα 2,79 μέτρα, όπως είναι φυσικό κερδίζει τις εντυπώσεις και σε ό,τι αφορά τους εσωτερικούς χώρους. Ο εκμεταλλεύσιμος χώρος πίσω όσο και ο διαθέσιμος «αέρας» για τα πόδια των επιβατών, ακόμα και για ύψη άνω του 1,80 μ., το τοποθετούν στην κορυφή της κατηγορίας.

Κατασκευαστικά, η ποιότητα στην καμπίνα παραμένει σε υψηλά επίπεδα, με τα αφρώδη πλαστικά να ντύνουν όλο το ταμπλό, όντας σωστά συναρμολογημένα και με καλό φινίρισμα. Στα ίδια υψηλά πρότυπα κυμαίνεται και η εργονομία, με όλους τους διακόπτες να βρίσκονται σε σωστές θέσεις, προσφέροντας εύκολη πρόσβαση σε οδηγό και συνοδηγό. Παράλληλα, δεν κρύβεται και ο high-tech χαρακτήρας, που απλά εντυπωσιάζει, με σημείο αναφοράς το ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit με έγχρωμη απεικόνιση και πληροφόρηση ανάλογα με την διάθεση και το σύστημα infotainment MMI στη νέα, σταθερή κεντρική οθόνη 7 ιντσών.

Για τους φαν της τεχνολογίας, στη VW έχουν ετοιμάσει μια ατελείωτη λίστα με πρόσθετο εξοπλισμό. Ξεκινώντας από τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως η ειδοποίηση για τις τυφλές γωνίες, το πρόγραμμα αυτόματης ακινητοποίησης, το προσαρμοζόμενο cruise control, η κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος και φτάνοντας στον εξοπλισμό άνεσης, με λεπτομέρειες όπως το έξυπνο σύστημα πλοήγησης με ενσωμάτωση των προγραμμάτων της Google, η ηλεκτρική ρύθμιση των καθισμάτων και άλλα.

Κάτω από το καπό της συγκεκριμένης έκδοσης του νέου VW Passat βρίσκεται ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1,4 λίτρων TSI, ο οποίος απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους όταν το φορτίο του κινητήρα είναι μικρό. Η απόδοσή του είναι 150 ίπποι, με τη μέγιστη τιμή της ροπής να φτάνει τα 25,5 χλγμ., μόλις στις 1.500 σ.α.λ. Οι εντυπώσεις από το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο είναι άκρως θετικές, καθώς διαθέτει εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, όντας πολιτισμένο, εύρωστο από χαμηλά και ελαστικό. Σε αυτό συμβάλει και η πολύ καλή συνεργασία με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Η υποδειγματική ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου είναι το στοιχείο που χαρακτηρίζει και την τετρακίνητη έκδοση, που είναι αρκετά φιλική προς το περιβάλλον, χάρη στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας που διαθέτει, το οποίο αποθηκεύει στη μπαταρία του οχήματος όλο το έργο που παράγεται κατά την πέδηση.

Στο δρόμο, το VW Passat ανεβάζει δείκτες ασφάλειας κυρίως λόγω του συστήματος τετρακίνησης 4ΜΟΤΙΟΝ. Το σύστημα χρησιμοποιεί έναν πολύδισκο συμπλέκτη Haldex 5ης γενιάς, ενώ υπό κανονικές συνθήκες, η κίνηση μεταδίδεται κατά κύριο λόγο στον εμπρός άξονα. Εάν κριθεί απαραίτητο λόγω ολίσθησης των τροχών, σχεδόν το 100% της διαθέσιμης ροπής μπορεί να μεταφερθεί στον πίσω άξονα. Εκτός των παραπάνω, υπάρχει και το ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού (EDL), το οποίο κατανέμει τη ροπή στους τροχούς και συνδυάζεται με το XDS+.

Στο θέμα της κατανάλωσης, η μέση τιμή των 6,9 λίτρων/100 χλμ., είναι αρκετά ικανοποιητική, με τις εκπομπές ρύπων CO2 να φτάνουν τα 128 γρ./χλμ. όσο για την τελική ταχύτητα αυτή αγγίζει τα 215 χλμ./ώρα ενώ για την επιτάχυνση ο χρόνος 0-100 χλμ./ώρα είναι 8,7 δευτ.

Η τιμή του Passat 1.4 4ΜΟΤΙΟΝ κρατιέται σε υψηλά για την εποχή επίπεδα, ξεκινώντας από τα 31.800 ευρώ, στην μοναδική έκδοση που διατίθεται, Highline. Ακριβό το τίμημα, αλλά το συγκεκριμένο μοντέλο της VW είναι μια έκδοση όπου εκτός από χώρους προσφέρει και τετρακίνηση…

Σχετικά άρθρα

Ράλι Πορτογαλίας

Οι 5 Ειδικές Διαδρομές που περιελάμβανε το τελευταίο σκέλος του ράλι Πορτογαλίας δεν άλλαξε τα χρώματα στην κορυφή, με τους Νεβίλ-Γκιλσούλ με το Hyundai i20 WRC να σημειώνουν μια μεγάλη νίκη σε έναν δύσκολο αγώνα που τα είχε όλα. 

Γκραν Πρι Γαλλίας

Στην πίστα του Λε Μαν οι περίπου 105.000 Γάλλοι θεατές είχαν την ελπίδα ότι θα δουν ένα καλό αποτέλεσμα από τον συμπατριώτη τους, Ζοάν Ζαρκό, μετά την pole position που κατέκτησε ο αναβάτης της Yamaha Tech το Σάββατο.

Ράλι Πορτογαλίας

Η 6η νίκη για τους Οζιέ-Ινγκρασιά (Ford Fiesta WRC) στο φετινό ράλι Πορτογαλίας απομακρύνθηκε πάρα πολύ. Μια ρίζα δένδρου ήταν η αιτία να εγκαταλείψει το γαλλικό πλήρωμα ενώ βρισκόταν εκείνη τη στιγμή στην 4η θέση, 7,3 δευτ. διαφορά από τον Σόρδο που οδηγούσε τον αγώνα.

Ανάβαση Κύμης - Ομάδα Ν

Ολοκληρώθηκε το πρώτο σκέλος της ομάδας Ν με τον Πάνο Κύρκο (Mitsubishi Evo IX) να είναι ο ταχύτερος. Στον πίνακας δείτε όλους τους χρόνους στο πρώτο σκέλος. 

Ράλι Πορτογαλίας

Η Γαλανόλευκη βρίσκεται παντού, και για μια ακόμα επιβεβαιώνεται η μεγάλη αγάπη που τρέφουν οι Έλληνες για το motorsport και ειδικότερα για το WRC. 

Ράλι Πορτογαλίας: 3η μέρα

Η 3η μέρα στην Πορτογαλία ξεκίνησε και τα απρόοπτα και πάλι δεν έλειψαν. Τρεις επαναλαμβανόμενες Ειδικές Διαδρομές συνολικού μήκους 154,64. Την 10η Ειδική και πρώτη για σήμερα, κέρδισε ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα με δεύτερο τον Νεβίλ και τρίτο τον  Λάπι.

Γκραν Πρι Γαλλίας - Κατατακτήριες δοκιμές

Στην πίστα του Λε Μαν φιλοξενείται το Γκραν Πρι της Γαλλίας που είναι ο πέμπτος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος MotoGP εκεί όπου ο Γάλλος Ζοάν Ζαρκό κατάφερε να κατακτήσει την pole position μπροστά στους συμπατριώτες του με εμφατικό τρόπο.

Mercedes-Benz

Η Mercedes έχει ανακοινώσει ότι ετοιμάζει μια ηλεκτρική επίθεση για τα επόμενα χρόνια και για αυτό το σκοπό έχει δημιουργήσει μία μάρκα της οποίας τα σήματα θα τοποθετούνται μόνο στα μοντέλα που θα κινούνται με ηλεκτρισμό.

Σέρτζιο Μαρκιόνε

Ο Σέρτζιο Μαρκιόνε είναι ένας από τους σημαντικότερους διευθύνοντες συμβούλους που έχουν περάσει από τη Fiat και ο άνθρωπος που είναι υπεύθυνος για την εξαγορά εταιρειών όπως η Jeep και η Dodge και τη δημιουργία του FCA Group.

Volvo

Το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα μειώνει ακόμα περισσότερο η Volvo, καθώς ανακοίνωσε ότι θα απαγορεύσει τα πλαστικά μιας χρήσης στις εγκαταστάσεις της.