Είστε εδώ

Test Drive

Volkswagen Passat 1.4 TSI BMT ACT 4MΟΤΙΟΝ : Λόγω καιρού ιδανικό

του Motori Reporter

Για το Volkswagen Passat ουκ ολίγες φορές έχουμε αναφέρει το πόσο όμορφο και λειτουργικό είναι το 8ης γενιάς μοντέλο.

Αλλά οδηγώντας την τετρακίνητη έκδοση των 1.4 λίτρων, αναρωτιόμαστε πόσο καλύτερο μπορεί να είναι, όντας ένα ολοκληρωμένο σε κάθε λεπτομέρεια μεσαίο οικογενειακό.

Πριν όμως το γνωρίσουμε καλύτερα θα αναφέρουμε αυτό.

Τα δελτία ειδήσεων κάνουν λόγο για τον επερχόμενο χιονιά που θα ντύσει σε λευκά ακόμα και την Αθήνα.

Να λοιπόν μια πρόταση με κίνηση σε όλους τους τροχούς χωρίς να είναι SUV.

Παρατηρώντας το εξωτερικά, η έκδοση 1.4 TSI 4ΜΟΤΙΟΝ δε διαφέρει σε τίποτα από τις άλλες εκδόσεις της γκάμας. Και εδώ, είναι ορατή δια γυμνού οφθαλμού η διάθεση των σχεδιαστών για περαιτέρω αναβάθμιση της εικόνας. Το Passat παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο, με κύρια χαρακτηριστικά του, τους μεγάλους πρόβολους, τα πανέμορφα σε σχεδίαση εμπρός φώτα και τη νέα μάσκα.

Κατασκευασμένο επάνω στη γνωστή πλατφόρμα MQB, με το μεταξόνιο να έχει κερδίσει 33 χιλιοστά, φθάνοντας τα 2,79 μέτρα, όπως είναι φυσικό κερδίζει τις εντυπώσεις και σε ό,τι αφορά τους εσωτερικούς χώρους. Ο εκμεταλλεύσιμος χώρος πίσω όσο και ο διαθέσιμος «αέρας» για τα πόδια των επιβατών, ακόμα και για ύψη άνω του 1,80 μ., το τοποθετούν στην κορυφή της κατηγορίας.

Κατασκευαστικά, η ποιότητα στην καμπίνα παραμένει σε υψηλά επίπεδα, με τα αφρώδη πλαστικά να ντύνουν όλο το ταμπλό, όντας σωστά συναρμολογημένα και με καλό φινίρισμα. Στα ίδια υψηλά πρότυπα κυμαίνεται και η εργονομία, με όλους τους διακόπτες να βρίσκονται σε σωστές θέσεις, προσφέροντας εύκολη πρόσβαση σε οδηγό και συνοδηγό. Παράλληλα, δεν κρύβεται και ο high-tech χαρακτήρας, που απλά εντυπωσιάζει, με σημείο αναφοράς το ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit με έγχρωμη απεικόνιση και πληροφόρηση ανάλογα με την διάθεση και το σύστημα infotainment MMI στη νέα, σταθερή κεντρική οθόνη 7 ιντσών.

Για τους φαν της τεχνολογίας, στη VW έχουν ετοιμάσει μια ατελείωτη λίστα με πρόσθετο εξοπλισμό. Ξεκινώντας από τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως η ειδοποίηση για τις τυφλές γωνίες, το πρόγραμμα αυτόματης ακινητοποίησης, το προσαρμοζόμενο cruise control, η κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος και φτάνοντας στον εξοπλισμό άνεσης, με λεπτομέρειες όπως το έξυπνο σύστημα πλοήγησης με ενσωμάτωση των προγραμμάτων της Google, η ηλεκτρική ρύθμιση των καθισμάτων και άλλα.

Κάτω από το καπό της συγκεκριμένης έκδοσης του νέου VW Passat βρίσκεται ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1,4 λίτρων TSI, ο οποίος απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους όταν το φορτίο του κινητήρα είναι μικρό. Η απόδοσή του είναι 150 ίπποι, με τη μέγιστη τιμή της ροπής να φτάνει τα 25,5 χλγμ., μόλις στις 1.500 σ.α.λ. Οι εντυπώσεις από το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο είναι άκρως θετικές, καθώς διαθέτει εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, όντας πολιτισμένο, εύρωστο από χαμηλά και ελαστικό. Σε αυτό συμβάλει και η πολύ καλή συνεργασία με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Η υποδειγματική ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου είναι το στοιχείο που χαρακτηρίζει και την τετρακίνητη έκδοση, που είναι αρκετά φιλική προς το περιβάλλον, χάρη στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας που διαθέτει, το οποίο αποθηκεύει στη μπαταρία του οχήματος όλο το έργο που παράγεται κατά την πέδηση.

Στο δρόμο, το VW Passat ανεβάζει δείκτες ασφάλειας κυρίως λόγω του συστήματος τετρακίνησης 4ΜΟΤΙΟΝ. Το σύστημα χρησιμοποιεί έναν πολύδισκο συμπλέκτη Haldex 5ης γενιάς, ενώ υπό κανονικές συνθήκες, η κίνηση μεταδίδεται κατά κύριο λόγο στον εμπρός άξονα. Εάν κριθεί απαραίτητο λόγω ολίσθησης των τροχών, σχεδόν το 100% της διαθέσιμης ροπής μπορεί να μεταφερθεί στον πίσω άξονα. Εκτός των παραπάνω, υπάρχει και το ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού (EDL), το οποίο κατανέμει τη ροπή στους τροχούς και συνδυάζεται με το XDS+.

Στο θέμα της κατανάλωσης, η μέση τιμή των 6,9 λίτρων/100 χλμ., είναι αρκετά ικανοποιητική, με τις εκπομπές ρύπων CO2 να φτάνουν τα 128 γρ./χλμ. όσο για την τελική ταχύτητα αυτή αγγίζει τα 215 χλμ./ώρα ενώ για την επιτάχυνση ο χρόνος 0-100 χλμ./ώρα είναι 8,7 δευτ.

Η τιμή του Passat 1.4 4ΜΟΤΙΟΝ κρατιέται σε υψηλά για την εποχή επίπεδα, ξεκινώντας από τα 31.800 ευρώ, στην μοναδική έκδοση που διατίθεται, Highline. Ακριβό το τίμημα, αλλά το συγκεκριμένο μοντέλο της VW είναι μια έκδοση όπου εκτός από χώρους προσφέρει και τετρακίνηση…

Σχετικά άρθρα

Νέο Dacia Duster

Όταν παρουσιάζεται ένα μοντέλο χρησιμοποιούμε σχετικά αβίαστα τον όρο “νέο”, εδώ όμως ο χαρακτηρισμός αυτός αντικατοπτρίζει πλήρως την πραγματικότητα, αφού η δεύτερη γενιά του Duster είναι τόσο πολύ καλύτερη από την παλιά που θα μπορούσε να έχει λανσαριστεί ακόμα και ως ένα εντελώς νέο μοντέλο.

Peugeot Αvenue Paris

Σε τροχιά Ντακάρ βρισκόμαστε καθώς μεταξύ 6-20 Ιανουαρίου 2018 στη Λατινική Αμερική είναι προγραμματισμένος να διεξαχθεί ο αγώνας που είναι συνυφασμένος με την περιπέτεια του μηχανοκίνητου αθλητισμού. 

Volkswagen Polo GTΙ R5

Στη Μαγιόρκα ταξιδέψαμε για να οδηγήσουμε το νέο Volkswagen Polo GTI. Το οδηγικό μενού περιελάμβανε και μερικούς γύρους στην πίστα της εκεί όπου αποκαλύφθηκε το νέο Polo GTI R5. Σε 5θυρο αμάξωμα, καθώς η νέα γενιά του Polo, η 6η, διατίθεται μόνο με 5θυρο αμάξωμα. 

Νέα BMW M5

Τα πρώτα βίντεο με τη νέα BMW M5 έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους δείχνοντάς μας την οδηγική απόλαυση που μπορεί να προσφέρει το νέο “θηρίο” των Βαυαρών.

SEAT Leon Cupra R

Χωρίς πολλές κουβέντες και καμία αναφορά σε λεπτομέρειες όπως οι χώροι το βίντεο που θα δείτε δείχνει μόνο 4 λεπτά και 11 δευτερόλεπτα καθαρλης οδηγικής απόλαυσης με το Seat Leon Cupra R.

Nissan

Η Nissan ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει δημόσιες δοκιμές της κοινόχρηστων αυτόνομων αυτοκινήτων στην Ιαπωνία το επόμενο έτος σε συνεργασία με την ιαπωνική εταιρεία λογισμικού παιχνιδιών, DeNA.

Mercedes AMG E63 S

Η νέα Mercedes-AMG E63 S είναι ένα πανίσχυρο μοντέλο αφού αποδίδει 612 ίππους και η ροπή της φτάνει τα 850 Nm νούμερα που της επιτρέπουν να επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3.5 δευτερόλεπτα.

Toyota

Η Toyota και η Panasonic ανακοίνωσαν ότι συμφώνησαν να "αρχίσουν να μελετούν τη βιωσιμότητα" μιας συνεργασίας στον τομέα της κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Κίνα

Ακριβώς εκεί που νομίζαμε ότι η ιδέα ενός μηχανήματος αυτόματης πώλησης αυτοκινήτων είναι αρκετά παράξενη από μόνη της και δεν μπορεί να γίνει πιο παράξενη, ο κινεζικός κολοσσός ηλεκτρονικού εμπορίου, Alibaba, μας παρουσιάζει τη μορφή αυτών των μηχανημάτων τα οποία θα θυμίζουν γάτα και θα ξεκινήσ

EuroNCAP

Εκτός από νεανικό χαρακτήρα και αντισυμβατική σχεδίαση το νέο Hyundai Kona έχει και ασφάλεια πέντε αστέρων, σύμφωνα πάντα με τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP.