Είστε εδώ

Test Drive

Volkswagen Passat 1.4 TSI BMT ACT 4MΟΤΙΟΝ : Λόγω καιρού ιδανικό

του Κώστα Χαριάτη

Για το Volkswagen Passat ουκ ολίγες φορές έχουμε αναφέρει το πόσο όμορφο και λειτουργικό είναι το 8ης γενιάς μοντέλο.

Αλλά οδηγώντας την τετρακίνητη έκδοση των 1.4 λίτρων, αναρωτιόμαστε πόσο καλύτερο μπορεί να είναι, όντας ένα ολοκληρωμένο σε κάθε λεπτομέρεια μεσαίο οικογενειακό.

Πριν όμως το γνωρίσουμε καλύτερα θα αναφέρουμε αυτό.

Τα δελτία ειδήσεων κάνουν λόγο για τον επερχόμενο χιονιά που θα ντύσει σε λευκά ακόμα και την Αθήνα.

Να λοιπόν μια πρόταση με κίνηση σε όλους τους τροχούς χωρίς να είναι SUV.

Παρατηρώντας το εξωτερικά, η έκδοση 1.4 TSI 4ΜΟΤΙΟΝ δε διαφέρει σε τίποτα από τις άλλες εκδόσεις της γκάμας. Και εδώ, είναι ορατή δια γυμνού οφθαλμού η διάθεση των σχεδιαστών για περαιτέρω αναβάθμιση της εικόνας. Το Passat παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο, με κύρια χαρακτηριστικά του, τους μεγάλους πρόβολους, τα πανέμορφα σε σχεδίαση εμπρός φώτα και τη νέα μάσκα.

Κατασκευασμένο επάνω στη γνωστή πλατφόρμα MQB, με το μεταξόνιο να έχει κερδίσει 33 χιλιοστά, φθάνοντας τα 2,79 μέτρα, όπως είναι φυσικό κερδίζει τις εντυπώσεις και σε ό,τι αφορά τους εσωτερικούς χώρους. Ο εκμεταλλεύσιμος χώρος πίσω όσο και ο διαθέσιμος «αέρας» για τα πόδια των επιβατών, ακόμα και για ύψη άνω του 1,80 μ., το τοποθετούν στην κορυφή της κατηγορίας.

Κατασκευαστικά, η ποιότητα στην καμπίνα παραμένει σε υψηλά επίπεδα, με τα αφρώδη πλαστικά να ντύνουν όλο το ταμπλό, όντας σωστά συναρμολογημένα και με καλό φινίρισμα. Στα ίδια υψηλά πρότυπα κυμαίνεται και η εργονομία, με όλους τους διακόπτες να βρίσκονται σε σωστές θέσεις, προσφέροντας εύκολη πρόσβαση σε οδηγό και συνοδηγό. Παράλληλα, δεν κρύβεται και ο high-tech χαρακτήρας, που απλά εντυπωσιάζει, με σημείο αναφοράς το ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit με έγχρωμη απεικόνιση και πληροφόρηση ανάλογα με την διάθεση και το σύστημα infotainment MMI στη νέα, σταθερή κεντρική οθόνη 7 ιντσών.

Για τους φαν της τεχνολογίας, στη VW έχουν ετοιμάσει μια ατελείωτη λίστα με πρόσθετο εξοπλισμό. Ξεκινώντας από τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως η ειδοποίηση για τις τυφλές γωνίες, το πρόγραμμα αυτόματης ακινητοποίησης, το προσαρμοζόμενο cruise control, η κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος και φτάνοντας στον εξοπλισμό άνεσης, με λεπτομέρειες όπως το έξυπνο σύστημα πλοήγησης με ενσωμάτωση των προγραμμάτων της Google, η ηλεκτρική ρύθμιση των καθισμάτων και άλλα.

Κάτω από το καπό της συγκεκριμένης έκδοσης του νέου VW Passat βρίσκεται ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1,4 λίτρων TSI, ο οποίος απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους όταν το φορτίο του κινητήρα είναι μικρό. Η απόδοσή του είναι 150 ίπποι, με τη μέγιστη τιμή της ροπής να φτάνει τα 25,5 χλγμ., μόλις στις 1.500 σ.α.λ. Οι εντυπώσεις από το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο είναι άκρως θετικές, καθώς διαθέτει εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, όντας πολιτισμένο, εύρωστο από χαμηλά και ελαστικό. Σε αυτό συμβάλει και η πολύ καλή συνεργασία με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Η υποδειγματική ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου είναι το στοιχείο που χαρακτηρίζει και την τετρακίνητη έκδοση, που είναι αρκετά φιλική προς το περιβάλλον, χάρη στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας που διαθέτει, το οποίο αποθηκεύει στη μπαταρία του οχήματος όλο το έργο που παράγεται κατά την πέδηση.

Στο δρόμο, το VW Passat ανεβάζει δείκτες ασφάλειας κυρίως λόγω του συστήματος τετρακίνησης 4ΜΟΤΙΟΝ. Το σύστημα χρησιμοποιεί έναν πολύδισκο συμπλέκτη Haldex 5ης γενιάς, ενώ υπό κανονικές συνθήκες, η κίνηση μεταδίδεται κατά κύριο λόγο στον εμπρός άξονα. Εάν κριθεί απαραίτητο λόγω ολίσθησης των τροχών, σχεδόν το 100% της διαθέσιμης ροπής μπορεί να μεταφερθεί στον πίσω άξονα. Εκτός των παραπάνω, υπάρχει και το ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού (EDL), το οποίο κατανέμει τη ροπή στους τροχούς και συνδυάζεται με το XDS+.

Στο θέμα της κατανάλωσης, η μέση τιμή των 6,9 λίτρων/100 χλμ., είναι αρκετά ικανοποιητική, με τις εκπομπές ρύπων CO2 να φτάνουν τα 128 γρ./χλμ. όσο για την τελική ταχύτητα αυτή αγγίζει τα 215 χλμ./ώρα ενώ για την επιτάχυνση ο χρόνος 0-100 χλμ./ώρα είναι 8,7 δευτ.

Η τιμή του Passat 1.4 4ΜΟΤΙΟΝ κρατιέται σε υψηλά για την εποχή επίπεδα, ξεκινώντας από τα 31.800 ευρώ, στην μοναδική έκδοση που διατίθεται, Highline. Ακριβό το τίμημα, αλλά το συγκεκριμένο μοντέλο της VW είναι μια έκδοση όπου εκτός από χώρους προσφέρει και τετρακίνηση…

Σχετικά άρθρα

Φεστιβάλ των Καννών

Tο Φεστιβάλ των Καννών γιορτάζει φέτος τα 70 χρόνια του, και η Chopard τα 20 χρόνια συνεργασίας της με το πιο λαμπερό κινηματογραφικό event.

Για να τιμήσει αυτή την διπλή επέτειο, ο ελβετικός οίκος δημιούργησε έναν εξαιρετικό Χρυσό Φοίνικα που αποτελεί το τρόπαιο της 7ης τέχνης.

Γκραν Πρι Ρωσίας

Η Ferrari βρίσκεται στη Ρωσία, στην πίστα του Σότσι για τον 4ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, έχοντας δύο νίκες σε τρείς αγώνες.

Στο Σότσι δεν έχει κερδίσει ποτέ, ούτε έχει εκκινήσει κάποια φορά από την pole position κατακόκκινη Ferrari.

Ανάβαση Διονύσου

Όλα είναι έτοιμα για την ανάβαση Διονύσου, δεύτερος γύρος του πανελληνίου πρωταθλήματος, αγώνα που διοργανώνεται από το Αθλητικό Σωματείο "Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής" (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.) στις 29-30 Απριλίου.

Ράλι Αργεντινής

Ούτε στα όνειρά του ο Έβανς μεε τον Μπάριτ στα δεξιά του στο άσπρο-μαύρο-κόκκινο Ford Fiesta WRC με ελαστικά D-Mack θα οδηγούσε την κατάταξη στο 1ο σκέλος της 2ης μέρας στο ράλι Αργεντινής. 

Γκραν Πρι Ρωσίας

Τελικά οι δύο οδηγοί της Ferrari, Σεμπάστιαν Φέτελ και Κίμι Ραϊκόνεν αποδεικνύονται πολύ σκληροί «καθηγητές» στο παιχνίδι των ερωτήσεων που αφορούν τη πίστα Σότσι.

Την πίστα της Ρωσίας που φιλοξενεί τον 4ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 την Κυριακή 30 Απριλίου.

Γκραν Πρι Ρωσίας, ελεύθερα δοκιμαστικά (2ο σκέλος)

Απόλυτα ευχαριστημένοι πρέπει να είναι οι άνθρωποι της Ferrari μετά το τέλος των δύο περιόδων ελεύθερων δοκιμαστικών, στην πίστα του Σότσι, ενόψη του Γκραν Πρι Ρωσίας.

Ράλι Αργεντινής

Η μάχη με τα χρονόμετρα στο ράλι Αργεντινής ξεκίνησε και ο 5ος γύρος είναι σε πλήρη εξέλιξη.

Η Hyundai Motorsport συμμετέχει με τρία coupe i20 WRC με τους Πάντον-Κέναρντ (νικητές το 2016), Νεβιλ-Γκιλσούλ (νικητές του προηγούμενου αγώνα, στην Κορσική) και Σόρδ-Μαρτί.

Lamborghini

Στο εξωτικό Ντουμπάι, εκεί που κυματίζουν οι κελεμπίες και ρέει άφθονο χρήμα η Lamborghini έκοψε την κορδέλα των εγκαινίων στο μεγαλύτερο εκθεσιακό της χώρο.

Hyundai Motorsport

Η πρόθεση του αγωνιστικού τμήματος της Hyundai για τη συμμετοχή της στο προσεχές πρωτάθλημα TCR βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Mazda CX-8

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Mazda, το νέο της μοντέλο CX-8 αναμένεται να παρουσιαστεί στην ιαπωνική αγορά στα τέλη του 2017.