Είστε εδώ

Test Drive

Toyota C-HR: Γνωρίζουμε το νέο ιαπωνικό crossover στη Μαδρίτη

του Γιώργου Ψαρρά

Αντικρίζοντας για πρώτη φορά από κοντά το νέο Toyota C-HR στην ισπανική πόλη, μας έκανε αρχικά εντύπωση το πόσο κοντά παρέμεινε η πρωτότυπη έκδοση του στο μοντέλο παραγωγής.

Bέβαια αυτό ήταν κάτι που το γνωρίζαμε από πριν, ωστόσο μπορούμε πλέον να επιβεβαιώσουμε ότι το C-HR έχει ξεφύγει αρκετά από τα στενά σχεδιαστικά περιθώρια που μας έχει συνηθίσει η Toyota, έχοντας φουτουριστική, δυναμική, και ενδιαφέρουσα διαφορετική εμφάνιση.

Πάμε όμως να διαπιστώσουμε αν η ιαπωνική εταιρία θα φέρει «εξάρες» στην κατηγορία των crossover με τη «ζαριά» του νέου C-HR.   

Τα τονισμένα του φτερά εμπρός-πίσω, κάνουν το αμάξωμα να μοιάζει πιο μυώδες, ενώ επικοινωνούν μεταξύ τους με ένα κυματιστό πλευρικό «νεύρο». Παράλληλα η έντονη κλίση τη οροφής αφήνει ξεκάθαρα coυpe υπονοούμενα. Τα βλέμματα στη συνέχεια μαγνητίζονται από τα εμπρός LED φώτα ημέρας, τα πίσω φωτιστικά σώματα που προεξέχουν σε σχήμα “C”, τα μικρά πίσω παράθυρα, την αεροτομή οροφής και τις έντονες ακμές στα περισσότερα σημεία. Οι εξωτερικές διαστάσεις του νέου C-ΗR ανέρχονται σε μήκος, πλάτος και ύψος στα 4.360 χλστ., 1.795 χλστ. και 1.565 χλστ.  (1.555 χλστ. η υβριδική έκδοση) αντίστοιχα.

Όπως η εξωτερική σχεδίαση του C-HR δεν έχει αντλήσει έμπνευση από κανένα υφιστάμενο μοντέλο της Toyota, έτσι και το εσωτερικό του δημιουργήθηκε από λευκό χαρτί. Ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό με αναβαθμισμένο HMI (Human Machine Interface), η ασύμμετρη κεντρική κονσόλα, η οποία είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, τα μαύρα γυαλιστερά διακοσμητικά ένθετα και η λεπτή μπλε λωρίδα που ξεκινάει από τα πάνελ των θυρών και διασχίζει το ταμπλό. Τα πλαστικά στο ταμπλό και στα πάνελ των θυρών δεν είναι ιδιαίτερα σκληρά, με την ποιότητα σε γενικές γραμμές να λαμβάνει καλή βαθμολογία. Στην κεντρική κονσόλα συναντήσαμε ελάχιστα κουμπιά, τους αεροπορικού τύπου διακόπτες του κλιματισμού και το κάπως αναχρονιστικό, σε σύγκριση με τη γενικότερη εικόνα, ψηφιακό ρόλοι. Στο CH-R θα μπορούν ακόμα να τοποθετηθούν θερμαινόμενα καθίσματα, έξυπνο σύστημα εισόδου, φιμέ κρύσταλλα, δερμάτινες ταπετσαρίες, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και η μεταλλική Bi-tone βαφή. Σε συνεργασία με την JBL η Τoyota  θα μπορεί ακόμα να εξοπλίσει το νέο C-HR με ένα ηχοσύστημα ισχύος 576 Watt, αποτελούμενο από εννέα ηχεία. Στα 230 περίπου χιλιόμετρα που διανύσαμε πίσω από το τιμόνι του νέου C-HR εκτιμήσαμε τα άνετα εμπρός καθίσματα. Όταν βρεθήκαμε στην πίσω σειρά καθισμάτων διαπιστώσαμε ότι υπάρχει ικανοποιητικός χώρος για τα πόδια των επιβατών, ο «αέρας» όμως για τα κεφάλια τους «κόβεται» κάπως λόγω της κλίσης που έχει η οροφή (μεταξόνιο 2.640 χλστ.), ενώ ο χώρος των αποσκευών προσφέρει 377 λίτρα. Να αναφέρουμε ακόμα ότι οι φαρδιές πίσω κολόνες στερούν από το οπτικό πεδίο του οδηγού, με τη λύση να έρχεται από την κάμερα οπισθοπορείας που είχαμε στη διάθεση μας. Οι ιθύνοντες της Toyota μας τόνισαν αρκετές φορές ότι το νέο C-HR θα διατίθεται με στάνταρ το πακέτο ασφαλείας “Toyota Safety Sense”, το οποίο περιλαμβάνει Pre-Crash με αναγνώριση πεζών, Adaptive Cruise Control σε όλο το φάσμα των ταχυτήτων, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας με επαναφορά και αυτόματη λειτουργία προβολέων.

Μετά το ντεμπούτο του κάτω από το καπό του Auris, ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος 1.2Τ βενζινοκινητήρας προσφέρει πλέον τις υπηρεσίες του και στο νέο C-HR. Η ισχύς του ανέρχεται στους 116 ίππους (5.200-5.600 σ.α.λ.) και η ροπή των 185 Nm απελευθερώνεται από τις 1.500 έως τις 4.000 σ.α.λ.

Χρησιμοποιεί προηγμένες τεχνολογίες που επιτρέπουν στον κινητήρα να αλλάζει από τον κύκλο Otto στον κύκλο Atkinson σε χαμηλά φορτία, με κάθετους αυλούς εισαγωγής υψηλού στροβιλισμού, μία πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή και προηγμένη διαχείριση θερμότητας, ενώ με το αναβαθμισμένο σύστημα VVT-iW (Variable Valve Timing-intelligent Wide) εισάγεται το νέας γενιάς σύστημα μεταβλητού χρονισμού, επιτυγχάνοντας καθυστέρηση στο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγή.

Ο πίνακας των επιδόσεων του 1.2Τ σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο Multidrive S στην τετρακίνητη έκδοση (με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη και κατανομή ροπής σε ποσοστά από 100/0 έως 50/50) που είχαμε στη διάθεση μας, αναγράφει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 11,4 δευτ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Εκπέμπει 143 γρ./χλμ. C02 και σύμφωνα με την επίσημη μέτρηση η μέση κατανάλωση είναι 6,3 λίτρα/100 χλμ. Παράλληλα ο 1.2Τ συνεργάζεται και με μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο (τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 11,1 δευτ., εκπομπές C02 125 γρ./χλμ. και μέση κατανάλωση 5,5 λίτρα/100 χλμ. στην έκδοση ECO). Το αυτόματο κιβώτιο Multidrive S είναι διαθέσιμο στις προσθιοκίνητες και στις τετρακίνητες εκδόσεις.

Να ενημερώσουμε ακόμα και για την ύπαρξη ενός δίλιτρου κινητήρα με μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς, ισχύ 148 ίππων, ροπή 189 Nm και Multidrive S κιβώτιο, ο οποίος θα είναι διαθέσιμος στις αγορές της Ουκρανίας και του Καυκάσου.

Το όνομα της Toyota είναι συνυφασμένο με την υβριδική τεχνολογία, επομένως δε θα μπορούσε να μην υπάρχει αντίστοιχη έκδοση στη γκάμα του νέου C-HR. Το υβριδικό σύστημα του C-HR απαρτίζεται από ένα βενζινοκινητήρα 1.8 λίτρων, ο οποίος διακρίνεται για τη θερμοδυναμική του απόδοση σε ποσοστό 40% και λειτουργεί με κύκλο ΄Ατκινσον, από μικρότερους και ελαφρύτερους ηλεκτροκινητήρες και ακόμα πιο συμπαγείς μπαταρίες νικελίου-μετάλου υδριδίου. Συνδυαστικά η ισχύς και η ροπή ανέρχονται σε 122 ίππους (5.200 σ.α.λ.) και 142 Nm (3.600 σ.α.λ.) αντίστοιχα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα βρίσκεται στα 170 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 11 δευτ. Ιδιαίτερα χαμηλή είναι η επίσημη μέση κατανάλωση, καθώς περιορίζεται στα 3,6 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές C02 στα 82 γρ./χλμ. (με τροχούς 16 ιντσών). Η υβριδική έκδοση του νέου C-HR είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητη, ενώ συνεργάζεται με πλανητικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης. Θεωρούμε πάντως ότι το συνολικό στήσιμο του αυτοκίνητου μπορεί να υποστηρίξει άνετα και ισχυρότερους κινητήρες που θα το αναδείξουν περισσότερο.

Κοινό σημείο με το Prius δεν είναι μόνο το υβριδικό σύστημα αλλά και η νέα πλατφόρμα TNGA, με το νέο C-HR να είναι το δεύτερο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας που την αποκτά. Το τι προφέρει η εν λόγω πλατφόρμα στο νέο C-ΗR, το διαπιστώσαμε οδηγώντας στους αυτοκινητοδρόμους και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Το C-HR ταξιδεύει με σταθερότητα ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες, δεν εμφανίζει τάσεις πλεύσης, ενώ το άκαμπτο πλαίσιο του εμπνέει εμπιστοσύνη στις στροφές αφού δεν αφήνει το αμάξωμα να γείρει. Εντός της Μαδρίτης και σε γραφικούς πλακόστρωτους δρόμους η ανάρτηση αποτελούμενη από γόνατα Μακφέρσον μπροστά και διπλά ψαλίδια πίσω δε χαρακτηρίζεται μαλακή, αυτό όμως δε σημαίνει ότι προκαλεί αναταράξεις στους επιβάτες. Το τιμόνι τώρα, αρχικά δίνει την εντύπωση ότι δε θα πείσει με το βάρος του, καθώς είναι ελαφρύ, ωστόσο τελικά σε κερδίζει με την αίσθηση και την πληροφόρηση που φτάνει στα χέρια σου, ενώ ο κύκλος στροφής είναι 10,4 μέτρα. Ανάλογα τώρα με την έκδοση έχουμε να σημειώσουμε ότι η υβριδική διακρίνεται για την οικονομία καύσιμου που προσφέρει, καθώς ακόμα και υπό πίεση δε ξεφύγαμε από τα 5,5 λίτρα/100 χλμ., στις απότομες όμως επιταχύνσεις παράγεται ένα βουητό, όπως συμβαίνει και στην περίπτωση του Prius, που φτάνει στα αφτιά των επιβατών. Για τον 1.2Τ έχουμε να πούμε ότι έχει πολιτισμένη και γραμμική λειτουργία, κινεί ικανοποιητικά το νέο C-HR χωρίς βέβαια να ξεχωρίζει για τις επιδόσεις του, ενώ ο λεβιές του μηχανικού του κιβωτίου έχει καλή αίσθηση και το αυτόματο κιβώτιο χαρίζει σίγουρα άνεση αλλά θα θέλαμε από αυτό λίγο ταχύτερη απόκριση.

Σας έχουμε ήδη ενημερώσει για τις τιμές του νέου C-HR στη χώρα μας, με την αρχική να κοστολογείται στα 20.350 ευρώ για τον 1.2Τ βενζινοκινητήρα στη βασική έκδοση CITΥ με μηχανικό κιβώτιο και μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Η επόμενη έκδοση CENTER με ζάντες αλουμινίου και οθόνη αφής βρίσκεται στα 21.900 ευρώ, ενώ το υβριδικό C-HR ξεκινάει από τα 24.700 ευρώ. Τις επόμενες μέρες θα ανακοινωθεί ο πλήρης τιμοκατάλογος, ενώ η διάθεση του νέου C-HR θα αρχίσει αρχές Δεκεμβρίου.

Το νέο C-HR σίγουρα έχει κερδίσει το στοίχημα των εντυπώσεων, καθώς η σχεδίαση του δεν περνάει απαρατήρητη, ενώ έχει πολλά να «πει» σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και τεχνολογίας. Μένει να δούμε ποια θα είναι η πορεία του σε μια ιδιαίτερα δημοφιλή και άρα ανταγωνιστική κατηγορία.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Volkswagen Motorsport

Η Volkswagen επιστρέφει στη φημισμένη ανάβαση του Κολοράντο Πάικς Πικ μετά από 30 χρόνια με στόχο να καταρρίψει το ρεκόρ με τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που σημείωσε ο Μίλεν το 2016 με χρόνο 8’ 57’’.118. 

Νissan

Η Nissan αποφάσισε να αναστείλει την παραγωγή οχημάτων για την αγορά της Ιαπωνίας σε όλα τα εργοστάσια της Nissan και της Nissan Shatai στην Ιαπωνία. Ο λόγος είναι ότι κατασκευάστηκαν μια σειρά από αυτοκίνητα τα οποία ελέγχθηκαν από τεχνικούς που δεν ήταν αρμόδιοι για τις επιθεωρήσεις. 

Fiat Fullback Cross

Το pickup της Fiat έφτασε στη χώρα μας σε μια ειδική έκδοση που ονομάζεται Cross.

Ξεχωρίζει από το μαύρο χρωματισμό σε πολλά σημεία του αμαξώματος όπως μάσκα, εξωτερικοί καθρέπτες, σκαλοπάτια, χειρολαβές και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Lamborghini

Πυρετός εργασιών επικράτησε στην έδρα της Lamborghini στη Σαντα Αγκάτα Μπολονέζ.

Mercedes AMG A45 4Matic

Πίσω από το τιμόνι της Mercedes AMG A45, είναι φορές που οι δρόμοι «παίρνουν» άλλο σχήμα.

Τους «βλέπεις» αλλιώς. Νομίζεις ότι σου «μιλάνε», ότι σε προκαλούν για να πατήσεις ακόμα περισσότερο το γκάζι.

Νέο Volkswagen Polo

Ένα μηνά μετά την πρώτη μας γνωριμία με το νέο Volkswagen Polo στο Αμβούργο είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε και σε ελληνικό έδαφος, ταξιδεύοντας μαζί του μέχρι το όμορφο Ναύπλιο.

McLaren

Τα μοντέλα της McLaren σίγουρα νιώθουν αρκετά άνετα μέσα στις πίστες, αν και δεν προορίζονται αποκλειστικά για εκεί.

Toyota Fine-Comfort Ride Concept

Ακόμα ένα πρωτότυπο μοντέλο μας παρουσιάζει η Toyota αποκαλύπτοντας το νέο  υδρογονοκίνητο Fine-Comfort Ride.

ΣΕΑΑ

Το γερασμένο στόλο των επαγγελματικών οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας αναφέρει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων (ΣΕΑΑ), υπογραμμίζοντας ότι ήταν ήδη γερασμένος πριν την κρίση, κάτι που οδήγησε την Ελλάδα στην τελευταία θέση από πλευράς παλαιότητας φορτηγών στην Ε

Γκραν Πρι ΗΠΑ

Για να ξαναμπεί σε τροχιά τίτλου ο Φέτελ με τη Ferrari θα πρέπει να κερδίσει στο Γκραν Πρι των ΗΠΑ, στην πίστα του Τέξας την Κυριακή 22 Οκτωβρίου. Παίζει ίσως το τελευταίο χαρτί καθώς απομένουν 4 Γκραν Πρι και ο Χάμιλτον στη βαθμολογία έχει ξεφύγει του Φέτελ κατά 57 βαθμούς. Δεν έχει λοιπόν άλλα