Είστε εδώ

Test Drive

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS AllGrip : Με αέρα ανανέωσης

του Κώστα Χαριάτη

Τρία χρόνια μετά την παρουσίαση της δεύτερης γενιάς του SX-4, η Suzuki προχώρησε στην απαραίτητη, κυρίως αισθητικής φύσεως, ανανέωση.

Η αισθητική ανανέωση είναι έντονη στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου, με τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα που ενσωματώνουν και τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, ενώ πίσω διαφοροποιείται από το απερχόμενο μοντέλο, έχοντας νέας σχεδίασης προφυλακτήρα και φωτιστικά σώματα. Το όλο αποτέλεσμα πάντως χρειάζεται χρόνο «προσαρμογής» στην αισθητική, καθώς αρχικά μας μπέρδεψε θυμίζοντας αρκετά μοντέλα κορεάτικης κατασκευαστή.

Περνώντας στο εσωτερικό, η συνολική εικόνα δείχνει την προσπάθεια των ανθρώπων της ιαπωνικής φίρμας να βελτιώσουν την ποιότητα κατασκευής. Παράλληλα έχει αναβαθμιστεί το επίπεδο εξοπλισμού, με επίκεντρο την οθόνη αφής του συστήματος infotainment. Στις πλούσιες εκδόσεις, όπως αυτή των φωτογραφιών, η οθόνη των 7 ιντσών συνδυάζεται με ηχοσύστημα MP3/Bluetooth, σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας. Επίσης, στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται πλέον το ενεργό cruise control με περιοριστή ταχύτητας και το Radar Brake Support, που σε περίπτωση ενδεχόμενης σύγκρουσης ειδοποιεί τον οδηγό αυξάνοντας τη δύναμη πέδησης ή φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητο.

Χάρη στην καλή διαρρύθμιση, στην καμπίνα του SX4 S-Cross μπορούν να φιλοξενηθούν τέσσερις επιβάτες. Στα υπέρ του προσθέστε το ευρύχωρο πορτ μπαγκάζ των 430 λίτρων, το οποίο είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας, με τη μέγιστη χωρητικότητά του να φτάνει τα 1.269 λίτρα.

Στο χώρο του κινητήρα συναντάμε τον γνωστό από το παρελθόν 4κύλινδρo πετρελαιοκινητήρα DDiS των 1,6 λίτρων, που αποδίδει 120 ίππους, με τη ροπή του να διαμορφώνεται στα 320 Νm. Παρά το μικρό ωφέλιμο φάσμα περιστροφής του, ο κινητήρας παράγει αυξημένα επίπεδα θορύβου, κυρίως στον αυτοκινητόδρομο, αν και το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων σώζει ελαφρώς την κατάσταση, χάρη στη μακριά κλιμάκωση της 6ης σχέσης, που συν τοις άλλοις εξασφαλίζει χαμηλή μέση κατανάλωση, η οποία δε ξεπέρασε τα 6,9 λίτρα/100 χλμ. Να σημειώσουμε ότι οι εκπομπές ρύπων CO2 βρίσκονται στα 114 γρ./χλμ. με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να βρίσκεται στα 13,0 δευτ. και η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 175 χλμ./ώρα.

Στο δρόμο, το ανανεωμένο SX4 S-Cross είναι ένα φιλικό αυτοκίνητο με ήπιες αντιδράσεις και χωρίς υπερβολικές τάσεις. Η ανάρτησή του είναι ρυθμισμένη με κύριο στόχο την άνεση των επιβατών, ενώ η απόκριση του τιμονιού και του επολογέα ικανοποιεί, ως προς την αίσθηση που αφήνει. Ο “εκτός δρόμου” χαρακτήρας του S-Cross περιορίζεται λόγω κυρίως της μικρής απόστασης από το έδαφος (15,1 εκατοστά) και τα ασφάλτινα ελαστικά. Παρά ταύτα η έξυπνη τετρακίνηση AllGrip, με τον πολύδισκο ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη, μπορεί εκεί που οι συνθήκες το επιτρέπουν, να ανταποκριθεί και οι διαδρομές να συνεχιστούν. Κατά βάση, το αυτοκίνητο είναι προσθιοκίνητο και μέσω του περιστροφικού διακόπτη, ο οδηγός επιλέγει την ανάλογη ρύθμιση: Auto, Sport, Snow & Mud και Lock.

Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι το ανανεωμένο μοντέλο της Suzuki αποτελεί μια πρόταση που απευθύνεται κυρίως σε όσους θέλουν να προχωρούν σε διαδρομές πέραν της ασφάλτου.

Η τιμή του ανανεωμένου Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS AllGrip ξεκινά από τα 25.460 ευρώ για την έκδοση GL+, ενώ για την πλουσιότερη σε εξοπλισμό GLX υπολογίστε επιπλέον 1.370 ευρώ (26.860 ευρώ).

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Γκραν πρι Αυστραλίας

Ο εναρκτήριος αγώνας της χρονιάς για την Formula 1, στην πίστα Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης, βρήκε μεγάλους πρωταγωνιστές την Ferrari και τον Σεμπάστιαν Φέτελ.

Γκραν Πρι Κατάρ

Ο άστατος καιρός που συνοδεύτηκε από την έντονη βροχόπτωση στο Κατάρ, αποτέλεσε την αιτία να ακυρωθεί η διαδικασία των επίσημων δοκιμαστικών.

Γκραν Πρι Αυστραλίας

Η Pirelli ανακοίνωσε τα διαθέσιμα ελαστικά για τον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς, στην πίστα Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης. 

Γκραν Πρι Αυστραλίας

Πρεμιέρα του φετινού παγκόσμιου πρωταθλήματος της Formula 1 στην Αυστραλία, στην πίστα Άλμπερτ Παρκ μήκους 5.303 χλμ.

Γκραν Πρι Αυστραλίας

Η φετινή χρονιά έχει πολλές αλλαγές στους κανονισμούς. Από τα ελαστικά που είναι φαρδύτερα κατά 25% σε σχέση με αυτά της προηγούμενης χρονιάς, καθώς και πολλές αεροδυναμικές αλλαγές.

Γκραν Πρι Αυστραλίας

Ο Ντανιέλ Ρικιάρντο δε στάθηκε τυχερός μπροστά στα μάτια των συμπατριωτών του.

Γκραν Πρι Αυστραλίας

Πρώτος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 με την αυλαία να ανοίγει από την πίστα Άλμπερτ Παρκ της Aυστραλίας.

Το μήκος της πίστας είναι 5.303 χλμ. και οι οδηγοί θα τη γυρίσουν 58 φορές.

Οι στροφές είναι 16, αλλά ποια είναι η πιο απαιτητική στροφή σε φρενάρισμα;

Γκραν Πρι Αυστραλίας

Δείτε ένα πολύ κατατοπιστικό video που ετοίμασε η Ferrari με όλα τα μυστικά της πίστας Άλμπερτ Παρκ που φιλοξενεί τον πρώτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1.

Maserati

Η Maserati εξοπλίζει τα μοντέλα της Levante, Quattroporte και Ghibli με προηγμένα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας.

Ford

Σχεδόν οι περισσότεροι νέοι οδηγοί τον πρώτο καιρό που παίρνουν το δίπλωμα τους, χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο της οικογένειας. Ποια είναι όμως η συμπεριφορά τους στο δρόμο;