Είστε εδώ

Test Drive

Suzuki Ignis 1.2 DualJet AllGrip : Ο μικρός εξερευνητής

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Η Suzuki ρίχνει το γάντι παρουσιάζοντας το καινούργιο Ignis και με κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Όσο και να ψάξεις στην αγορά δεν υπάρχει άλλο τετρακίνητο μοντέλο αυτής της κατηγορίας με εξαίρεση το Fiat Panda.

Και να πως ανοίγει η αγορά κλείνοντας το μάτι σε αγοραστές που αναζητούν ένα τετρακίνητο όχημα, το οποίο κατά τη διάρκεια των weekend να τους προσφέρει τη δυνατότητα off-road διαδρομών.

Το νέο Ignis στην έκδοση AllGrip που υπογραμμίζει το μοντέλο με την κίνηση στις τέσσερις ρόδες έρχεται με μήκος 3.700 μ. Χ 1.690 μ, πλάτος Χ 1.600 μ. ύψος και 180 χλστ. απόσταση από το έδαφος.

Σχεδιαστικά το Ignis δεν περνάει απαρατήρητο.

Φέρει όμορφα σχεδιαστικά στοιχεία όπως η μάσκα, τα φουσκωμένα φτερά, τα κοψίματα και ακμές στο πίσω μέρος, ενώ δεν απουσιάζουν οι ράγες οροφής. Μάλιστα το άσπρο των φωτογραφιών «έδεναν» ωραία οι μαύρες ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών (ελαστικά 175/65) με τις μαύρες λεπτομέρειες στα φρύδια των τροχών, τις μαύρες μπροστινές κολώνες και το μαύρο πλαστικό στον πίσω προφυλακτήρα.

Στο εσωτερικό άρωμα σύγχρονης σχεδίασης φέρει ο πίνακας οργάνων, η οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό που όμως δεν είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμη καθώς έχει μεγάλη «νεκρή» περιμετρική επιφάνεια, το χρώμα στην κεντρική κονσόλα και στις χειρολαβές, ενώ τα σκληρά πλαστικά κυριαρχούν.

Να σημειώσουμε ότι έχει γίνει πλήρης εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων με το Ignis να προσφέρει καλή θέση οδήγησης και 227 λίτρα αποσκευών, που με αναδιπλωμένα τα καθίσματα φτάνει στα 1.056 λίτρα.

Τι υπάρχει όμως κάτω από το επίπεδο μπροστινό καπό;

Ένα είναι το μοτέρ με το οποίο εφοδιάζεται όλη η σειρά του νέου Ignis και οι εκδόσεις 4Χ4.

Είναι 1.200 κ.εκ. (1.242 για την ακρίβεια) αποδίδει 90 ίππους με 112 Nm ροπής που συνδυάζεται με κιβώτιο 5 σχέσεων.

Η απόκρισή του είναι μια ευχάριστη έκπληξη, ανεβάζει πρόθυμα στροφές, δεν παρουσιάζει κανένα «κόμπιασμα» ενώ το «γρανάζωμα» του κιβωτίου βοηθάει με τον καλύτερο τρόπο στην απόδοσή του.

Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τις ενδείξεις κυμάνθηκε στα 6,5 λίτρα/100 χλμ.

Λόγω ύψους το αυτοκίνητο παρουσιάζει κάποιες κλίσεις, ενώ τα φρένα έχουν σπογγώδη αίσθηση.

Το Ignis όμως το ευχαριστηθήκαμε σε εκτός δρόμου διαδρομές. Λόγω των εξωτερικών διαστάσεων περνούσε με μεγάλη ευκολία κάτω από τα κλαδιά των δένδρων, ενώ το σύστημα AllGrip εμπνέει σιγουριά. Επιπλέον εξοπλίζεται με το σύστημα hill descent control για τις απότομές γλιστερές επιφάνειες.

Εντός πόλεων οι κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων γίνονται αντιληπτές στο εσωτερικό.

Αν και οι επιδόσεις δεν είναι ένα στοιχείο πάνω στο οποίο θα εστιάσουν οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές, να αναφέρουμε ότι η τελική ταχύτητα είναι 165 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ο χρόνος είναι 11,9 δευτ. με τις εκπομπές ρύπων να βρίσκονται στα 114 γρ./χλμ. C02.

Συμπερασματικά λοιπόν θα λέγαμε ότι το Ignis AllGrip απευθύνεται σε όσους αναζητούν ένα μικρό τετρακίνητο αυτοκίνητο που θα τους μεταφέρει πολύ πιο πέρα από εκεί που σταματάει η άσφαλτος, έχοντας ως ατού την απόσταση από το έδαφος και την τετρακίνηση.

Η τιμή στη βασική έκδοση ανέρχεται στα 14.030 ευρώ αλλά για περισσότερο εξοπλισμό θα πρέπει να υπολογίσετε τουλάχιστον 1.000 ευρώ επιπλέον.

Πάντως έχει στυλ και ξεχωρίζει τόσο στο δρόμο, όσο και στην κατηγορία.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Volkswagen Motorsport

Η Volkswagen επιστρέφει στη φημισμένη ανάβαση του Κολοράντο Πάικς Πικ μετά από 30 χρόνια με στόχο να καταρρίψει το ρεκόρ με τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που σημείωσε ο Μίλεν το 2016 με χρόνο 8’ 57’’.118. 

Νissan

Η Nissan αποφάσισε να αναστείλει την παραγωγή οχημάτων για την αγορά της Ιαπωνίας σε όλα τα εργοστάσια της Nissan και της Nissan Shatai στην Ιαπωνία. Ο λόγος είναι ότι κατασκευάστηκαν μια σειρά από αυτοκίνητα τα οποία ελέγχθηκαν από τεχνικούς που δεν ήταν αρμόδιοι για τις επιθεωρήσεις. 

Fiat Fullback Cross

Το pickup της Fiat έφτασε στη χώρα μας σε μια ειδική έκδοση που ονομάζεται Cross.

Ξεχωρίζει από το μαύρο χρωματισμό σε πολλά σημεία του αμαξώματος όπως μάσκα, εξωτερικοί καθρέπτες, σκαλοπάτια, χειρολαβές και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Lamborghini

Πυρετός εργασιών επικράτησε στην έδρα της Lamborghini στη Σαντα Αγκάτα Μπολονέζ.

Mercedes AMG A45 4Matic

Πίσω από το τιμόνι της Mercedes AMG A45, είναι φορές που οι δρόμοι «παίρνουν» άλλο σχήμα.

Τους «βλέπεις» αλλιώς. Νομίζεις ότι σου «μιλάνε», ότι σε προκαλούν για να πατήσεις ακόμα περισσότερο το γκάζι.

Νέο Volkswagen Polo

Ένα μηνά μετά την πρώτη μας γνωριμία με το νέο Volkswagen Polo στο Αμβούργο είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε και σε ελληνικό έδαφος, ταξιδεύοντας μαζί του μέχρι το όμορφο Ναύπλιο.

McLaren

Τα μοντέλα της McLaren σίγουρα νιώθουν αρκετά άνετα μέσα στις πίστες, αν και δεν προορίζονται αποκλειστικά για εκεί.

Toyota Fine-Comfort Ride Concept

Ακόμα ένα πρωτότυπο μοντέλο μας παρουσιάζει η Toyota αποκαλύπτοντας το νέο  υδρογονοκίνητο Fine-Comfort Ride.

ΣΕΑΑ

Το γερασμένο στόλο των επαγγελματικών οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας αναφέρει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων (ΣΕΑΑ), υπογραμμίζοντας ότι ήταν ήδη γερασμένος πριν την κρίση, κάτι που οδήγησε την Ελλάδα στην τελευταία θέση από πλευράς παλαιότητας φορτηγών στην Ε

Γκραν Πρι ΗΠΑ

Για να ξαναμπεί σε τροχιά τίτλου ο Φέτελ με τη Ferrari θα πρέπει να κερδίσει στο Γκραν Πρι των ΗΠΑ, στην πίστα του Τέξας την Κυριακή 22 Οκτωβρίου. Παίζει ίσως το τελευταίο χαρτί καθώς απομένουν 4 Γκραν Πρι και ο Χάμιλτον στη βαθμολογία έχει ξεφύγει του Φέτελ κατά 57 βαθμούς. Δεν έχει λοιπόν άλλα