Είστε εδώ

Test Drive

Suzuki Ignis 1.2 DualJet AllGrip : Ο μικρός εξερευνητής

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Η Suzuki ρίχνει το γάντι παρουσιάζοντας το καινούργιο Ignis και με κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Όσο και να ψάξεις στην αγορά δεν υπάρχει άλλο τετρακίνητο μοντέλο αυτής της κατηγορίας με εξαίρεση το Fiat Panda.

Και να πως ανοίγει η αγορά κλείνοντας το μάτι σε αγοραστές που αναζητούν ένα τετρακίνητο όχημα, το οποίο κατά τη διάρκεια των weekend να τους προσφέρει τη δυνατότητα off-road διαδρομών.

Το νέο Ignis στην έκδοση AllGrip που υπογραμμίζει το μοντέλο με την κίνηση στις τέσσερις ρόδες έρχεται με μήκος 3.700 μ. Χ 1.690 μ, πλάτος Χ 1.600 μ. ύψος και 180 χλστ. απόσταση από το έδαφος.

Σχεδιαστικά το Ignis δεν περνάει απαρατήρητο.

Φέρει όμορφα σχεδιαστικά στοιχεία όπως η μάσκα, τα φουσκωμένα φτερά, τα κοψίματα και ακμές στο πίσω μέρος, ενώ δεν απουσιάζουν οι ράγες οροφής. Μάλιστα το άσπρο των φωτογραφιών «έδεναν» ωραία οι μαύρες ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών (ελαστικά 175/65) με τις μαύρες λεπτομέρειες στα φρύδια των τροχών, τις μαύρες μπροστινές κολώνες και το μαύρο πλαστικό στον πίσω προφυλακτήρα.

Στο εσωτερικό άρωμα σύγχρονης σχεδίασης φέρει ο πίνακας οργάνων, η οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό που όμως δεν είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμη καθώς έχει μεγάλη «νεκρή» περιμετρική επιφάνεια, το χρώμα στην κεντρική κονσόλα και στις χειρολαβές, ενώ τα σκληρά πλαστικά κυριαρχούν.

Να σημειώσουμε ότι έχει γίνει πλήρης εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων με το Ignis να προσφέρει καλή θέση οδήγησης και 227 λίτρα αποσκευών, που με αναδιπλωμένα τα καθίσματα φτάνει στα 1.056 λίτρα.

Τι υπάρχει όμως κάτω από το επίπεδο μπροστινό καπό;

Ένα είναι το μοτέρ με το οποίο εφοδιάζεται όλη η σειρά του νέου Ignis και οι εκδόσεις 4Χ4.

Είναι 1.200 κ.εκ. (1.242 για την ακρίβεια) αποδίδει 90 ίππους με 112 Nm ροπής που συνδυάζεται με κιβώτιο 5 σχέσεων.

Η απόκρισή του είναι μια ευχάριστη έκπληξη, ανεβάζει πρόθυμα στροφές, δεν παρουσιάζει κανένα «κόμπιασμα» ενώ το «γρανάζωμα» του κιβωτίου βοηθάει με τον καλύτερο τρόπο στην απόδοσή του.

Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τις ενδείξεις κυμάνθηκε στα 6,5 λίτρα/100 χλμ.

Λόγω ύψους το αυτοκίνητο παρουσιάζει κάποιες κλίσεις, ενώ τα φρένα έχουν σπογγώδη αίσθηση.

Το Ignis όμως το ευχαριστηθήκαμε σε εκτός δρόμου διαδρομές. Λόγω των εξωτερικών διαστάσεων περνούσε με μεγάλη ευκολία κάτω από τα κλαδιά των δένδρων, ενώ το σύστημα AllGrip εμπνέει σιγουριά. Επιπλέον εξοπλίζεται με το σύστημα hill descent control για τις απότομές γλιστερές επιφάνειες.

Εντός πόλεων οι κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων γίνονται αντιληπτές στο εσωτερικό.

Αν και οι επιδόσεις δεν είναι ένα στοιχείο πάνω στο οποίο θα εστιάσουν οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές, να αναφέρουμε ότι η τελική ταχύτητα είναι 165 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ο χρόνος είναι 11,9 δευτ. με τις εκπομπές ρύπων να βρίσκονται στα 114 γρ./χλμ. C02.

Συμπερασματικά λοιπόν θα λέγαμε ότι το Ignis AllGrip απευθύνεται σε όσους αναζητούν ένα μικρό τετρακίνητο αυτοκίνητο που θα τους μεταφέρει πολύ πιο πέρα από εκεί που σταματάει η άσφαλτος, έχοντας ως ατού την απόσταση από το έδαφος και την τετρακίνηση.

Η τιμή στη βασική έκδοση ανέρχεται στα 14.030 ευρώ αλλά για περισσότερο εξοπλισμό θα πρέπει να υπολογίσετε τουλάχιστον 1.000 ευρώ επιπλέον.

Πάντως έχει στυλ και ξεχωρίζει τόσο στο δρόμο, όσο και στην κατηγορία.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Γκραν πρι Αυστραλίας

Ο εναρκτήριος αγώνας της χρονιάς για την Formula 1, στην πίστα Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης, βρήκε μεγάλους πρωταγωνιστές την Ferrari και τον Σεμπάστιαν Φέτελ.

Γκραν Πρι Κατάρ

Ο άστατος καιρός που συνοδεύτηκε από την έντονη βροχόπτωση στο Κατάρ, αποτέλεσε την αιτία να ακυρωθεί η διαδικασία των επίσημων δοκιμαστικών.

Γκραν Πρι Αυστραλίας

Η Pirelli ανακοίνωσε τα διαθέσιμα ελαστικά για τον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς, στην πίστα Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης. 

Γκραν Πρι Αυστραλίας

Πρεμιέρα του φετινού παγκόσμιου πρωταθλήματος της Formula 1 στην Αυστραλία, στην πίστα Άλμπερτ Παρκ μήκους 5.303 χλμ.

Γκραν Πρι Αυστραλίας

Η φετινή χρονιά έχει πολλές αλλαγές στους κανονισμούς. Από τα ελαστικά που είναι φαρδύτερα κατά 25% σε σχέση με αυτά της προηγούμενης χρονιάς, καθώς και πολλές αεροδυναμικές αλλαγές.

Γκραν Πρι Αυστραλίας

Ο Ντανιέλ Ρικιάρντο δε στάθηκε τυχερός μπροστά στα μάτια των συμπατριωτών του.

Γκραν Πρι Αυστραλίας

Πρώτος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 με την αυλαία να ανοίγει από την πίστα Άλμπερτ Παρκ της Aυστραλίας.

Το μήκος της πίστας είναι 5.303 χλμ. και οι οδηγοί θα τη γυρίσουν 58 φορές.

Οι στροφές είναι 16, αλλά ποια είναι η πιο απαιτητική στροφή σε φρενάρισμα;

Γκραν Πρι Αυστραλίας

Δείτε ένα πολύ κατατοπιστικό video που ετοίμασε η Ferrari με όλα τα μυστικά της πίστας Άλμπερτ Παρκ που φιλοξενεί τον πρώτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1.

Maserati

Η Maserati εξοπλίζει τα μοντέλα της Levante, Quattroporte και Ghibli με προηγμένα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας.

Ford

Σχεδόν οι περισσότεροι νέοι οδηγοί τον πρώτο καιρό που παίρνουν το δίπλωμα τους, χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο της οικογένειας. Ποια είναι όμως η συμπεριφορά τους στο δρόμο;