Είστε εδώ

Test Drive

Suzuki Ignis 1.2 DualJet AllGrip : Ο μικρός εξερευνητής

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Η Suzuki ρίχνει το γάντι παρουσιάζοντας το καινούργιο Ignis και με κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Όσο και να ψάξεις στην αγορά δεν υπάρχει άλλο τετρακίνητο μοντέλο αυτής της κατηγορίας με εξαίρεση το Fiat Panda.

Και να πως ανοίγει η αγορά κλείνοντας το μάτι σε αγοραστές που αναζητούν ένα τετρακίνητο όχημα, το οποίο κατά τη διάρκεια των weekend να τους προσφέρει τη δυνατότητα off-road διαδρομών.

Το νέο Ignis στην έκδοση AllGrip που υπογραμμίζει το μοντέλο με την κίνηση στις τέσσερις ρόδες έρχεται με μήκος 3.700 μ. Χ 1.690 μ, πλάτος Χ 1.600 μ. ύψος και 180 χλστ. απόσταση από το έδαφος.

Σχεδιαστικά το Ignis δεν περνάει απαρατήρητο.

Φέρει όμορφα σχεδιαστικά στοιχεία όπως η μάσκα, τα φουσκωμένα φτερά, τα κοψίματα και ακμές στο πίσω μέρος, ενώ δεν απουσιάζουν οι ράγες οροφής. Μάλιστα το άσπρο των φωτογραφιών «έδεναν» ωραία οι μαύρες ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών (ελαστικά 175/65) με τις μαύρες λεπτομέρειες στα φρύδια των τροχών, τις μαύρες μπροστινές κολώνες και το μαύρο πλαστικό στον πίσω προφυλακτήρα.

Στο εσωτερικό άρωμα σύγχρονης σχεδίασης φέρει ο πίνακας οργάνων, η οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό που όμως δεν είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμη καθώς έχει μεγάλη «νεκρή» περιμετρική επιφάνεια, το χρώμα στην κεντρική κονσόλα και στις χειρολαβές, ενώ τα σκληρά πλαστικά κυριαρχούν.

Να σημειώσουμε ότι έχει γίνει πλήρης εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων με το Ignis να προσφέρει καλή θέση οδήγησης και 227 λίτρα αποσκευών, που με αναδιπλωμένα τα καθίσματα φτάνει στα 1.056 λίτρα.

Τι υπάρχει όμως κάτω από το επίπεδο μπροστινό καπό;

Ένα είναι το μοτέρ με το οποίο εφοδιάζεται όλη η σειρά του νέου Ignis και οι εκδόσεις 4Χ4.

Είναι 1.200 κ.εκ. (1.242 για την ακρίβεια) αποδίδει 90 ίππους με 112 Nm ροπής που συνδυάζεται με κιβώτιο 5 σχέσεων.

Η απόκρισή του είναι μια ευχάριστη έκπληξη, ανεβάζει πρόθυμα στροφές, δεν παρουσιάζει κανένα «κόμπιασμα» ενώ το «γρανάζωμα» του κιβωτίου βοηθάει με τον καλύτερο τρόπο στην απόδοσή του.

Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τις ενδείξεις κυμάνθηκε στα 6,5 λίτρα/100 χλμ.

Λόγω ύψους το αυτοκίνητο παρουσιάζει κάποιες κλίσεις, ενώ τα φρένα έχουν σπογγώδη αίσθηση.

Το Ignis όμως το ευχαριστηθήκαμε σε εκτός δρόμου διαδρομές. Λόγω των εξωτερικών διαστάσεων περνούσε με μεγάλη ευκολία κάτω από τα κλαδιά των δένδρων, ενώ το σύστημα AllGrip εμπνέει σιγουριά. Επιπλέον εξοπλίζεται με το σύστημα hill descent control για τις απότομές γλιστερές επιφάνειες.

Εντός πόλεων οι κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων γίνονται αντιληπτές στο εσωτερικό.

Αν και οι επιδόσεις δεν είναι ένα στοιχείο πάνω στο οποίο θα εστιάσουν οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές, να αναφέρουμε ότι η τελική ταχύτητα είναι 165 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ο χρόνος είναι 11,9 δευτ. με τις εκπομπές ρύπων να βρίσκονται στα 114 γρ./χλμ. C02.

Συμπερασματικά λοιπόν θα λέγαμε ότι το Ignis AllGrip απευθύνεται σε όσους αναζητούν ένα μικρό τετρακίνητο αυτοκίνητο που θα τους μεταφέρει πολύ πιο πέρα από εκεί που σταματάει η άσφαλτος, έχοντας ως ατού την απόσταση από το έδαφος και την τετρακίνηση.

Η τιμή στη βασική έκδοση ανέρχεται στα 14.030 ευρώ αλλά για περισσότερο εξοπλισμό θα πρέπει να υπολογίσετε τουλάχιστον 1.000 ευρώ επιπλέον.

Πάντως έχει στυλ και ξεχωρίζει τόσο στο δρόμο, όσο και στην κατηγορία.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Γκραν Πρι Μονακό - FP2

Η Red Bull φαίνεται ότι βολεύεται ιδιαίτερα στην πίστα του Μονακό αφού και στις δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών της Πέμπτης κυριάρχησε και μάλιστα φάνηκε να το κάνει με ευκολία.

Porsche 356 Roadster

Δε θα μπορούσε να απουσιάζει από την επέτειο 70 ετών της Porsche το πρώτο 356 roadster μοντέλο που κατασκεύασε.

Ford

Ένα σύμμαχο στη ζούγκλα της πόλης βρίσκουν στο «πρόσωπο» της Ford οι ποδηλάτες, καθώς η μπλε οβάλ εταιρία παρουσιάζει το “WheelSwap”.

Τάκης Θεοχαράκης

Από τη λιανική, που, πάντα, το 2ο εξάμηνο παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, και βέβαια από το γενικότερο οικονομικό περιβάλλον, «καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μπαίνουμε σιγά σιγά σε προεκλογική ή εκλογική περίοδο», θα καθοριστεί κατά κύριο λόγο το τελικό μέγεθος της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου, φέτος

Γκραν Πρι Μονακό - FP1

Αν και έχουμε συνηθίσει τις ελεύθερες δοκιμές να γίνονται Παρασκευή το Γκραν Πρι του Μονακό αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση και σε αυτόν τον τομέα αφού τα μονοθέσια βγαίνουν για πρώτη φορά στην πίστα την Πέμπτη.

Νίκο Ρόσμπεργκ

Ο Νίκο Ρόσμπεργκ μπορεί να άφησε τις πίστες αμέσως μετά την κατάκτηση του πρωταθλήματος της Formula 1 του 2016 όμως από τότε έχει επιδοθεί σε έναν αγώνα συλλογής views καθώς ανεβάζει συνεχώς νέα εντυπωσιακά βίντεο στο κανάλι του στο Youtube.

BP

Οι πετρελαϊκές εταιρείες είναι αυτή τη στιγμή από τους μεγαλύτερους οργανισμούς σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά τα αποθέματα υγρών καυσίμων κάποια στιγμή θα εξαντληθούν και για αυτό το λόγο επενδύουν σε νέες τεχνολογίες που θα τις κρατήσουν στην πρώτη γραμμή και στην επόμενη μέρα της ενέργειας.

Land Rover

Σίγουρα η περιπέτεια είναι στο DNA των μοντέλων που κατασκευάζει η  Land Rover, ωστόσο για να φτάσεις σε αυτή χρειάζεσαι και τη σωστή καθοδήγηση.

Bosch

Μπορεί την Bosch οι περισσότεροι από εμάς να την ξέρουμε για τις οικιακές συσκευές που κατασκευάζει όμως είναι και μία από τις πιο μεγάλες και πιο δραστήριες εταιρείες στο χώρο του αυτοκινήτου καθώς συνεργάζεται με πάρα πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες για την κατασκευή διαφόρων εξαρτημάτων.

Kia Sportage

Βαθειά αναπνοή πήρε η Kia και «φύσηξε» πάνω στο Sportage τον αέρα της ανανέωσης, ο οποίος το επηρέασε σε επίπεδο τεχνολογίας, εξωτερικής και εσωτερικής εικόνας.