Είστε εδώ

Test Drive

Skoda Citigo 1.0 Auto : Πως πάει η ανανεωμένη έκδοση

19Δεκεμβρίου 2016
του Κώστα Χαριάτη

Το Skoda Citιgo καταδεικνύει την προσπάθεια της φίρμας να εισέρθει στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, μία κατηγορία πολύ νευραλγικής σημασίας για κάθε εταιρεία, καθώς είναι πολύ κοντά σε νέους αγοραστές ή σε αγοραστές που αναζητούν μια οικονομική λύση.

Τέσσερα χρόνια μετά το ντεμπούτο του και εξακολουθώντας να είναι αντικειμενικά καλό στους περισσότερους τομείς, οι άνθρωποι της Skoda προχώρησαν σε πολύ διακριτικές βελτιώσεις διατηρώντας τη χαρακτηριστική μεγάλη γρίλια στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα που φιλοξενεί και τα φώτα ομίχλης, ενώ οι προβολείς φέρουν ενσωματωμένα φώτα ημέρας. Στο εσωτερικό βρίσκουμε νέα χειριστήρια για το σύστημα κλιματισμού, νέο τιμόνι, καθώς και ντουλαπάκι για τον συνοδηγό.

Το μεταξόνιο των 2,42 μ. δίνει τη δυνατότητα στο Citigo να έχει αρκετά μεγάλους εσωτερικούς χώρους (συγκριτικά με την κατηγορία του), στους οποίους μπορούν να χωρέσουν με σχετική άνεση 4 ενήλικες επιβάτες. Να σημειωθεί ότι οι πίσω επιβάτες κάθονται ελαφρώς ψηλότερα από τους εμπρός, ώστε να έχουνε καλύτερη ορατότητα. Η ορατότητα του οδηγού δεν αποτελεί πρόβλημα προς όλες τις κατευθύνσεις, αφού το μικρό Skoda διαθέτει μεγάλες γυάλινες επιφάνειες.

Το Skoda Citigo είναι ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο που προσφέρει ακόμη και στον αρχάριο οδηγό ασφαλείς μετακινήσεις. Ο τρικύλινδρος κινητήρας του 1,0 λίτρου, ο οποίος αποτελεί την μοναδική επιλογή του μοντέλου, αποδίδει 60 ίππους και 97 Νm ροπής. Βασικό χαρακτηριστικό του είναι η απουσία κραδασμών, χάρη στην ιδιαίτερη προσοχή που έδειξαν οι τεχνικοί στην κατασκευή του στροφάλου, στο ζύγισμα και στη συχνότητα περιστροφής των κινουμένων μερών, μη κάνοντας έτσι απαραίτητη την χρήση ράβδων αντιστάθμισης.

Προσθέστε ότι η έκδοση που βλέπετε στις φωτογραφίες διέθετε το αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων, το οποίο δεν επιβαρύνει πολύ το Citigo. Ούτε σε βάρος (μόλις 3 κιλά βαρύτερο), ούτε σε επιδόσεις (0,9 δευτερόλεπτα πιο αργό στα 0-100 χλμ./ώρα), ούτε σε κατανάλωση (0,1 λίτρα/100 χλμ. χαμηλότερη). Το κόστος του είναι λίγο τσιμπημένο (800 ευρώ), όμως αν συνηθίζεις να διανύεις πολλά χιλιόμετρα εντός πόλης το αυτόματο κιβώτιο θα βελτιώσει την καθημερινότητά σου. Για το τέλος αφήσαμε τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση. Το Citigo εκπέμπει 100 γρ./χλμ. CO2 και καταναλώνει, σύμφωνα με τον κατασκευαστή 4,4 λίτρα/100 χλμ., ενώ εμείς είδαμε στο trip computer 5,8 λίτρα/100 χλμ.

Όπως είναι αναμενόμενο σε αυτόματο αυτοκίνητο με μικρό κινητήρα, οι αλλαγές των σχέσεων συνοδεύονται με κάποια υστέρηση.

Μη ξεχνάμε άλλωστε ότι δεν πρόκειται για ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αλλά για ένα κλασικό σειριακό, το οποίο θέλει τον χρόνο του μέχρι να ολοκληρώσει την αλλαγή. Οι σχετικά καλές επιδόσεις του συγκεκριμένου Skoda Citigo (0-100 χλμ./ώρα σε 15,3 δευτ., τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα) συνδυάζονται με καλή ποιότητα κύλισης και άνεση. Επίσης, στη βασική του έκδοση ο εξοπλισμός των μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και ESP.

Αυτή είναι η πρόταση της Skoda στην κατηγορία των city-cars, που προσφέρει ευκολία στην οδήγηση και οικονομική μετακίνηση.

Σε ό,τι αφορά την τιμολογιακή πολιτική, το 5θυρο Skoda Citigo των 60 ίππων στη βασική έκδοση Active κοστίζει 10.250 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ford Fiesta WRC M-Sport

Το 2017 είναι μια διαφορετική χρονιά για την ομάδα Ford M-Sport.

SEAT

Την εκπαίδευση αποδεικνύει ότι στηρίζει η SEAT κάνοντας δωρεά στο κολέγιο Βιομηχανικού Σχεδιασμού EUDI, το οποίο ανήκει στο Πανεπιστήμιο της Λα Κορούνια.

Kia

Η κορυφή χρειάζεται κάτι παραπάνω από θέληση και απαιτεί πολλή δύναμη, όπως έχει αποδείξει ο κορυφαίος Iσπανός τενίστας Ραφαέλ Ναδάλ, πρώην νούμερο 1 στην παγκόσμια κατάταξη και με Χρυσό Ολυμπιακό μετάλλιο στο ενεργητικό του.

Renault

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Groupe Renault ανακοίνωσε ότι το 2016 σημειώσε παγκοσμίως πωλήσεις-ρεκόρ.

Nissan

Ένα στόλο 15 ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα παραδώσει η Nissan στο Έσσεν.

BMW Σειρά 4

Η BMW ανανεώνει τη γκάμα των μοντέλων της Σειράς 4, μετά από τέσσερα χρόνια από την επίσημη παρουσίασή της.

Ενιαίο Έπαθλο 2017-2018

Σίγουρα θα μπερδευτήκατε με τη λέξη «ίσως» που αφήνει πολλά ερωτηματικά. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν.

Bentley Supersports Β55

Το δικό τους ξεχωριστό ρολόι χειρός μπορούν να έχουν οι οδηγοί της Continental Supersports, η οποία είναι η ταχύτερη Bentley που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα.

North American International Auto Show-Detroit

Από την άλλοτε Μέκκα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, το Ντιτρόιτ, ανοίγει η αυλαία των διεθνών εκθέσεων.

Η έκθεση του Ντιτρόιτ διεξάγεται κάθε χρόνο, όπως η αντίστοιχη στη Γενεύη, στο εκθεσιακό κέντρο Combo, στην καρδιά του Μίσιγκαν.

Lexus

Έτοιμο να πατήσει στην πίστα είναι το νέο αγωνιστικό RC F GT3, το οποίο εξέλιξε η Lexus Gazoo Racing.