Είστε εδώ

Test Drive

Skoda Citigo 1.0 Auto : Πως πάει η ανανεωμένη έκδοση

του Motori Reporter

Το Skoda Citιgo καταδεικνύει την προσπάθεια της φίρμας να εισέρθει στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, μία κατηγορία πολύ νευραλγικής σημασίας για κάθε εταιρεία, καθώς είναι πολύ κοντά σε νέους αγοραστές ή σε αγοραστές που αναζητούν μια οικονομική λύση.

Τέσσερα χρόνια μετά το ντεμπούτο του και εξακολουθώντας να είναι αντικειμενικά καλό στους περισσότερους τομείς, οι άνθρωποι της Skoda προχώρησαν σε πολύ διακριτικές βελτιώσεις διατηρώντας τη χαρακτηριστική μεγάλη γρίλια στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα που φιλοξενεί και τα φώτα ομίχλης, ενώ οι προβολείς φέρουν ενσωματωμένα φώτα ημέρας. Στο εσωτερικό βρίσκουμε νέα χειριστήρια για το σύστημα κλιματισμού, νέο τιμόνι, καθώς και ντουλαπάκι για τον συνοδηγό.

Το μεταξόνιο των 2,42 μ. δίνει τη δυνατότητα στο Citigo να έχει αρκετά μεγάλους εσωτερικούς χώρους (συγκριτικά με την κατηγορία του), στους οποίους μπορούν να χωρέσουν με σχετική άνεση 4 ενήλικες επιβάτες. Να σημειωθεί ότι οι πίσω επιβάτες κάθονται ελαφρώς ψηλότερα από τους εμπρός, ώστε να έχουνε καλύτερη ορατότητα. Η ορατότητα του οδηγού δεν αποτελεί πρόβλημα προς όλες τις κατευθύνσεις, αφού το μικρό Skoda διαθέτει μεγάλες γυάλινες επιφάνειες.

Το Skoda Citigo είναι ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο που προσφέρει ακόμη και στον αρχάριο οδηγό ασφαλείς μετακινήσεις. Ο τρικύλινδρος κινητήρας του 1,0 λίτρου, ο οποίος αποτελεί την μοναδική επιλογή του μοντέλου, αποδίδει 60 ίππους και 97 Νm ροπής. Βασικό χαρακτηριστικό του είναι η απουσία κραδασμών, χάρη στην ιδιαίτερη προσοχή που έδειξαν οι τεχνικοί στην κατασκευή του στροφάλου, στο ζύγισμα και στη συχνότητα περιστροφής των κινουμένων μερών, μη κάνοντας έτσι απαραίτητη την χρήση ράβδων αντιστάθμισης.

Προσθέστε ότι η έκδοση που βλέπετε στις φωτογραφίες διέθετε το αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων, το οποίο δεν επιβαρύνει πολύ το Citigo. Ούτε σε βάρος (μόλις 3 κιλά βαρύτερο), ούτε σε επιδόσεις (0,9 δευτερόλεπτα πιο αργό στα 0-100 χλμ./ώρα), ούτε σε κατανάλωση (0,1 λίτρα/100 χλμ. χαμηλότερη). Το κόστος του είναι λίγο τσιμπημένο (800 ευρώ), όμως αν συνηθίζεις να διανύεις πολλά χιλιόμετρα εντός πόλης το αυτόματο κιβώτιο θα βελτιώσει την καθημερινότητά σου. Για το τέλος αφήσαμε τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση. Το Citigo εκπέμπει 100 γρ./χλμ. CO2 και καταναλώνει, σύμφωνα με τον κατασκευαστή 4,4 λίτρα/100 χλμ., ενώ εμείς είδαμε στο trip computer 5,8 λίτρα/100 χλμ.

Όπως είναι αναμενόμενο σε αυτόματο αυτοκίνητο με μικρό κινητήρα, οι αλλαγές των σχέσεων συνοδεύονται με κάποια υστέρηση.

Μη ξεχνάμε άλλωστε ότι δεν πρόκειται για ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αλλά για ένα κλασικό σειριακό, το οποίο θέλει τον χρόνο του μέχρι να ολοκληρώσει την αλλαγή. Οι σχετικά καλές επιδόσεις του συγκεκριμένου Skoda Citigo (0-100 χλμ./ώρα σε 15,3 δευτ., τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα) συνδυάζονται με καλή ποιότητα κύλισης και άνεση. Επίσης, στη βασική του έκδοση ο εξοπλισμός των μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και ESP.

Αυτή είναι η πρόταση της Skoda στην κατηγορία των city-cars, που προσφέρει ευκολία στην οδήγηση και οικονομική μετακίνηση.

Σε ό,τι αφορά την τιμολογιακή πολιτική, το 5θυρο Skoda Citigo των 60 ίππων στη βασική έκδοση Active κοστίζει 10.250 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Νέο Dacia Duster

Όταν παρουσιάζεται ένα μοντέλο χρησιμοποιούμε σχετικά αβίαστα τον όρο “νέο”, εδώ όμως ο χαρακτηρισμός αυτός αντικατοπτρίζει πλήρως την πραγματικότητα, αφού η δεύτερη γενιά του Duster είναι τόσο πολύ καλύτερη από την παλιά που θα μπορούσε να έχει λανσαριστεί ακόμα και ως ένα εντελώς νέο μοντέλο.

Peugeot Αvenue Paris

Σε τροχιά Ντακάρ βρισκόμαστε καθώς μεταξύ 6-20 Ιανουαρίου 2018 στη Λατινική Αμερική είναι προγραμματισμένος να διεξαχθεί ο αγώνας που είναι συνυφασμένος με την περιπέτεια του μηχανοκίνητου αθλητισμού. 

Volkswagen Polo GTΙ R5

Στη Μαγιόρκα ταξιδέψαμε για να οδηγήσουμε το νέο Volkswagen Polo GTI. Το οδηγικό μενού περιελάμβανε και μερικούς γύρους στην πίστα της εκεί όπου αποκαλύφθηκε το νέο Polo GTI R5. Σε 5θυρο αμάξωμα, καθώς η νέα γενιά του Polo, η 6η, διατίθεται μόνο με 5θυρο αμάξωμα. 

Νέα BMW M5

Τα πρώτα βίντεο με τη νέα BMW M5 έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους δείχνοντάς μας την οδηγική απόλαυση που μπορεί να προσφέρει το νέο “θηρίο” των Βαυαρών.

SEAT Leon Cupra R

Χωρίς πολλές κουβέντες και καμία αναφορά σε λεπτομέρειες όπως οι χώροι το βίντεο που θα δείτε δείχνει μόνο 4 λεπτά και 11 δευτερόλεπτα καθαρλης οδηγικής απόλαυσης με το Seat Leon Cupra R.

Nissan

Η Nissan ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει δημόσιες δοκιμές της κοινόχρηστων αυτόνομων αυτοκινήτων στην Ιαπωνία το επόμενο έτος σε συνεργασία με την ιαπωνική εταιρεία λογισμικού παιχνιδιών, DeNA.

Mercedes AMG E63 S

Η νέα Mercedes-AMG E63 S είναι ένα πανίσχυρο μοντέλο αφού αποδίδει 612 ίππους και η ροπή της φτάνει τα 850 Nm νούμερα που της επιτρέπουν να επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3.5 δευτερόλεπτα.

Toyota

Η Toyota και η Panasonic ανακοίνωσαν ότι συμφώνησαν να "αρχίσουν να μελετούν τη βιωσιμότητα" μιας συνεργασίας στον τομέα της κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Κίνα

Ακριβώς εκεί που νομίζαμε ότι η ιδέα ενός μηχανήματος αυτόματης πώλησης αυτοκινήτων είναι αρκετά παράξενη από μόνη της και δεν μπορεί να γίνει πιο παράξενη, ο κινεζικός κολοσσός ηλεκτρονικού εμπορίου, Alibaba, μας παρουσιάζει τη μορφή αυτών των μηχανημάτων τα οποία θα θυμίζουν γάτα και θα ξεκινήσ

EuroNCAP

Εκτός από νεανικό χαρακτήρα και αντισυμβατική σχεδίαση το νέο Hyundai Kona έχει και ασφάλεια πέντε αστέρων, σύμφωνα πάντα με τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP.