Είστε εδώ

Test Drive

Skoda Citigo 1.0 Auto : Πως πάει η ανανεωμένη έκδοση

του Motori Reporter

Το Skoda Citιgo καταδεικνύει την προσπάθεια της φίρμας να εισέρθει στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, μία κατηγορία πολύ νευραλγικής σημασίας για κάθε εταιρεία, καθώς είναι πολύ κοντά σε νέους αγοραστές ή σε αγοραστές που αναζητούν μια οικονομική λύση.

Τέσσερα χρόνια μετά το ντεμπούτο του και εξακολουθώντας να είναι αντικειμενικά καλό στους περισσότερους τομείς, οι άνθρωποι της Skoda προχώρησαν σε πολύ διακριτικές βελτιώσεις διατηρώντας τη χαρακτηριστική μεγάλη γρίλια στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα που φιλοξενεί και τα φώτα ομίχλης, ενώ οι προβολείς φέρουν ενσωματωμένα φώτα ημέρας. Στο εσωτερικό βρίσκουμε νέα χειριστήρια για το σύστημα κλιματισμού, νέο τιμόνι, καθώς και ντουλαπάκι για τον συνοδηγό.

Το μεταξόνιο των 2,42 μ. δίνει τη δυνατότητα στο Citigo να έχει αρκετά μεγάλους εσωτερικούς χώρους (συγκριτικά με την κατηγορία του), στους οποίους μπορούν να χωρέσουν με σχετική άνεση 4 ενήλικες επιβάτες. Να σημειωθεί ότι οι πίσω επιβάτες κάθονται ελαφρώς ψηλότερα από τους εμπρός, ώστε να έχουνε καλύτερη ορατότητα. Η ορατότητα του οδηγού δεν αποτελεί πρόβλημα προς όλες τις κατευθύνσεις, αφού το μικρό Skoda διαθέτει μεγάλες γυάλινες επιφάνειες.

Το Skoda Citigo είναι ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο που προσφέρει ακόμη και στον αρχάριο οδηγό ασφαλείς μετακινήσεις. Ο τρικύλινδρος κινητήρας του 1,0 λίτρου, ο οποίος αποτελεί την μοναδική επιλογή του μοντέλου, αποδίδει 60 ίππους και 97 Νm ροπής. Βασικό χαρακτηριστικό του είναι η απουσία κραδασμών, χάρη στην ιδιαίτερη προσοχή που έδειξαν οι τεχνικοί στην κατασκευή του στροφάλου, στο ζύγισμα και στη συχνότητα περιστροφής των κινουμένων μερών, μη κάνοντας έτσι απαραίτητη την χρήση ράβδων αντιστάθμισης.

Προσθέστε ότι η έκδοση που βλέπετε στις φωτογραφίες διέθετε το αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων, το οποίο δεν επιβαρύνει πολύ το Citigo. Ούτε σε βάρος (μόλις 3 κιλά βαρύτερο), ούτε σε επιδόσεις (0,9 δευτερόλεπτα πιο αργό στα 0-100 χλμ./ώρα), ούτε σε κατανάλωση (0,1 λίτρα/100 χλμ. χαμηλότερη). Το κόστος του είναι λίγο τσιμπημένο (800 ευρώ), όμως αν συνηθίζεις να διανύεις πολλά χιλιόμετρα εντός πόλης το αυτόματο κιβώτιο θα βελτιώσει την καθημερινότητά σου. Για το τέλος αφήσαμε τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση. Το Citigo εκπέμπει 100 γρ./χλμ. CO2 και καταναλώνει, σύμφωνα με τον κατασκευαστή 4,4 λίτρα/100 χλμ., ενώ εμείς είδαμε στο trip computer 5,8 λίτρα/100 χλμ.

Όπως είναι αναμενόμενο σε αυτόματο αυτοκίνητο με μικρό κινητήρα, οι αλλαγές των σχέσεων συνοδεύονται με κάποια υστέρηση.

Μη ξεχνάμε άλλωστε ότι δεν πρόκειται για ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αλλά για ένα κλασικό σειριακό, το οποίο θέλει τον χρόνο του μέχρι να ολοκληρώσει την αλλαγή. Οι σχετικά καλές επιδόσεις του συγκεκριμένου Skoda Citigo (0-100 χλμ./ώρα σε 15,3 δευτ., τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα) συνδυάζονται με καλή ποιότητα κύλισης και άνεση. Επίσης, στη βασική του έκδοση ο εξοπλισμός των μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και ESP.

Αυτή είναι η πρόταση της Skoda στην κατηγορία των city-cars, που προσφέρει ευκολία στην οδήγηση και οικονομική μετακίνηση.

Σε ό,τι αφορά την τιμολογιακή πολιτική, το 5θυρο Skoda Citigo των 60 ίππων στη βασική έκδοση Active κοστίζει 10.250 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Volkswagen Motorsport

Η Volkswagen επιστρέφει στη φημισμένη ανάβαση του Κολοράντο Πάικς Πικ μετά από 30 χρόνια με στόχο να καταρρίψει το ρεκόρ με τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που σημείωσε ο Μίλεν το 2016 με χρόνο 8’ 57’’.118. 

Νissan

Η Nissan αποφάσισε να αναστείλει την παραγωγή οχημάτων για την αγορά της Ιαπωνίας σε όλα τα εργοστάσια της Nissan και της Nissan Shatai στην Ιαπωνία. Ο λόγος είναι ότι κατασκευάστηκαν μια σειρά από αυτοκίνητα τα οποία ελέγχθηκαν από τεχνικούς που δεν ήταν αρμόδιοι για τις επιθεωρήσεις. 

Fiat Fullback Cross

Το pickup της Fiat έφτασε στη χώρα μας σε μια ειδική έκδοση που ονομάζεται Cross.

Ξεχωρίζει από το μαύρο χρωματισμό σε πολλά σημεία του αμαξώματος όπως μάσκα, εξωτερικοί καθρέπτες, σκαλοπάτια, χειρολαβές και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Lamborghini

Πυρετός εργασιών επικράτησε στην έδρα της Lamborghini στη Σαντα Αγκάτα Μπολονέζ.

Mercedes AMG A45 4Matic

Πίσω από το τιμόνι της Mercedes AMG A45, είναι φορές που οι δρόμοι «παίρνουν» άλλο σχήμα.

Τους «βλέπεις» αλλιώς. Νομίζεις ότι σου «μιλάνε», ότι σε προκαλούν για να πατήσεις ακόμα περισσότερο το γκάζι.

Νέο Volkswagen Polo

Ένα μηνά μετά την πρώτη μας γνωριμία με το νέο Volkswagen Polo στο Αμβούργο είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε και σε ελληνικό έδαφος, ταξιδεύοντας μαζί του μέχρι το όμορφο Ναύπλιο.

McLaren

Τα μοντέλα της McLaren σίγουρα νιώθουν αρκετά άνετα μέσα στις πίστες, αν και δεν προορίζονται αποκλειστικά για εκεί.

Toyota Fine-Comfort Ride Concept

Ακόμα ένα πρωτότυπο μοντέλο μας παρουσιάζει η Toyota αποκαλύπτοντας το νέο  υδρογονοκίνητο Fine-Comfort Ride.

ΣΕΑΑ

Το γερασμένο στόλο των επαγγελματικών οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας αναφέρει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων (ΣΕΑΑ), υπογραμμίζοντας ότι ήταν ήδη γερασμένος πριν την κρίση, κάτι που οδήγησε την Ελλάδα στην τελευταία θέση από πλευράς παλαιότητας φορτηγών στην Ε

Γκραν Πρι ΗΠΑ

Για να ξαναμπεί σε τροχιά τίτλου ο Φέτελ με τη Ferrari θα πρέπει να κερδίσει στο Γκραν Πρι των ΗΠΑ, στην πίστα του Τέξας την Κυριακή 22 Οκτωβρίου. Παίζει ίσως το τελευταίο χαρτί καθώς απομένουν 4 Γκραν Πρι και ο Χάμιλτον στη βαθμολογία έχει ξεφύγει του Φέτελ κατά 57 βαθμούς. Δεν έχει λοιπόν άλλα