Είστε εδώ

Test Drive

Skoda Citigo 1.0 Auto : Πως πάει η ανανεωμένη έκδοση

του Κώστα Χαριάτη

Το Skoda Citιgo καταδεικνύει την προσπάθεια της φίρμας να εισέρθει στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, μία κατηγορία πολύ νευραλγικής σημασίας για κάθε εταιρεία, καθώς είναι πολύ κοντά σε νέους αγοραστές ή σε αγοραστές που αναζητούν μια οικονομική λύση.

Τέσσερα χρόνια μετά το ντεμπούτο του και εξακολουθώντας να είναι αντικειμενικά καλό στους περισσότερους τομείς, οι άνθρωποι της Skoda προχώρησαν σε πολύ διακριτικές βελτιώσεις διατηρώντας τη χαρακτηριστική μεγάλη γρίλια στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα που φιλοξενεί και τα φώτα ομίχλης, ενώ οι προβολείς φέρουν ενσωματωμένα φώτα ημέρας. Στο εσωτερικό βρίσκουμε νέα χειριστήρια για το σύστημα κλιματισμού, νέο τιμόνι, καθώς και ντουλαπάκι για τον συνοδηγό.

Το μεταξόνιο των 2,42 μ. δίνει τη δυνατότητα στο Citigo να έχει αρκετά μεγάλους εσωτερικούς χώρους (συγκριτικά με την κατηγορία του), στους οποίους μπορούν να χωρέσουν με σχετική άνεση 4 ενήλικες επιβάτες. Να σημειωθεί ότι οι πίσω επιβάτες κάθονται ελαφρώς ψηλότερα από τους εμπρός, ώστε να έχουνε καλύτερη ορατότητα. Η ορατότητα του οδηγού δεν αποτελεί πρόβλημα προς όλες τις κατευθύνσεις, αφού το μικρό Skoda διαθέτει μεγάλες γυάλινες επιφάνειες.

Το Skoda Citigo είναι ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο που προσφέρει ακόμη και στον αρχάριο οδηγό ασφαλείς μετακινήσεις. Ο τρικύλινδρος κινητήρας του 1,0 λίτρου, ο οποίος αποτελεί την μοναδική επιλογή του μοντέλου, αποδίδει 60 ίππους και 97 Νm ροπής. Βασικό χαρακτηριστικό του είναι η απουσία κραδασμών, χάρη στην ιδιαίτερη προσοχή που έδειξαν οι τεχνικοί στην κατασκευή του στροφάλου, στο ζύγισμα και στη συχνότητα περιστροφής των κινουμένων μερών, μη κάνοντας έτσι απαραίτητη την χρήση ράβδων αντιστάθμισης.

Προσθέστε ότι η έκδοση που βλέπετε στις φωτογραφίες διέθετε το αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων, το οποίο δεν επιβαρύνει πολύ το Citigo. Ούτε σε βάρος (μόλις 3 κιλά βαρύτερο), ούτε σε επιδόσεις (0,9 δευτερόλεπτα πιο αργό στα 0-100 χλμ./ώρα), ούτε σε κατανάλωση (0,1 λίτρα/100 χλμ. χαμηλότερη). Το κόστος του είναι λίγο τσιμπημένο (800 ευρώ), όμως αν συνηθίζεις να διανύεις πολλά χιλιόμετρα εντός πόλης το αυτόματο κιβώτιο θα βελτιώσει την καθημερινότητά σου. Για το τέλος αφήσαμε τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση. Το Citigo εκπέμπει 100 γρ./χλμ. CO2 και καταναλώνει, σύμφωνα με τον κατασκευαστή 4,4 λίτρα/100 χλμ., ενώ εμείς είδαμε στο trip computer 5,8 λίτρα/100 χλμ.

Όπως είναι αναμενόμενο σε αυτόματο αυτοκίνητο με μικρό κινητήρα, οι αλλαγές των σχέσεων συνοδεύονται με κάποια υστέρηση.

Μη ξεχνάμε άλλωστε ότι δεν πρόκειται για ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αλλά για ένα κλασικό σειριακό, το οποίο θέλει τον χρόνο του μέχρι να ολοκληρώσει την αλλαγή. Οι σχετικά καλές επιδόσεις του συγκεκριμένου Skoda Citigo (0-100 χλμ./ώρα σε 15,3 δευτ., τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα) συνδυάζονται με καλή ποιότητα κύλισης και άνεση. Επίσης, στη βασική του έκδοση ο εξοπλισμός των μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και ESP.

Αυτή είναι η πρόταση της Skoda στην κατηγορία των city-cars, που προσφέρει ευκολία στην οδήγηση και οικονομική μετακίνηση.

Σε ό,τι αφορά την τιμολογιακή πολιτική, το 5θυρο Skoda Citigo των 60 ίππων στη βασική έκδοση Active κοστίζει 10.250 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Φεστιβάλ των Καννών

Tο Φεστιβάλ των Καννών γιορτάζει φέτος τα 70 χρόνια του, και η Chopard τα 20 χρόνια συνεργασίας της με το πιο λαμπερό κινηματογραφικό event.

Για να τιμήσει αυτή την διπλή επέτειο, ο ελβετικός οίκος δημιούργησε έναν εξαιρετικό Χρυσό Φοίνικα που αποτελεί το τρόπαιο της 7ης τέχνης.

Γκραν Πρι Ρωσίας

Η Ferrari βρίσκεται στη Ρωσία, στην πίστα του Σότσι για τον 4ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, έχοντας δύο νίκες σε τρείς αγώνες.

Στο Σότσι δεν έχει κερδίσει ποτέ, ούτε έχει εκκινήσει κάποια φορά από την pole position κατακόκκινη Ferrari.

Ανάβαση Διονύσου

Όλα είναι έτοιμα για την ανάβαση Διονύσου, δεύτερος γύρος του πανελληνίου πρωταθλήματος, αγώνα που διοργανώνεται από το Αθλητικό Σωματείο "Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής" (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.) στις 29-30 Απριλίου.

Ράλι Αργεντινής

Ούτε στα όνειρά του ο Έβανς μεε τον Μπάριτ στα δεξιά του στο άσπρο-μαύρο-κόκκινο Ford Fiesta WRC με ελαστικά D-Mack θα οδηγούσε την κατάταξη στο 1ο σκέλος της 2ης μέρας στο ράλι Αργεντινής. 

Γκραν Πρι Ρωσίας

Τελικά οι δύο οδηγοί της Ferrari, Σεμπάστιαν Φέτελ και Κίμι Ραϊκόνεν αποδεικνύονται πολύ σκληροί «καθηγητές» στο παιχνίδι των ερωτήσεων που αφορούν τη πίστα Σότσι.

Την πίστα της Ρωσίας που φιλοξενεί τον 4ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 την Κυριακή 30 Απριλίου.

Γκραν Πρι Ρωσίας, ελεύθερα δοκιμαστικά (2ο σκέλος)

Απόλυτα ευχαριστημένοι πρέπει να είναι οι άνθρωποι της Ferrari μετά το τέλος των δύο περιόδων ελεύθερων δοκιμαστικών, στην πίστα του Σότσι, ενόψη του Γκραν Πρι Ρωσίας.

Ράλι Αργεντινής

Η μάχη με τα χρονόμετρα στο ράλι Αργεντινής ξεκίνησε και ο 5ος γύρος είναι σε πλήρη εξέλιξη.

Η Hyundai Motorsport συμμετέχει με τρία coupe i20 WRC με τους Πάντον-Κέναρντ (νικητές το 2016), Νεβιλ-Γκιλσούλ (νικητές του προηγούμενου αγώνα, στην Κορσική) και Σόρδ-Μαρτί.

Lamborghini

Στο εξωτικό Ντουμπάι, εκεί που κυματίζουν οι κελεμπίες και ρέει άφθονο χρήμα η Lamborghini έκοψε την κορδέλα των εγκαινίων στο μεγαλύτερο εκθεσιακό της χώρο.

Hyundai Motorsport

Η πρόθεση του αγωνιστικού τμήματος της Hyundai για τη συμμετοχή της στο προσεχές πρωτάθλημα TCR βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Mazda CX-8

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Mazda, το νέο της μοντέλο CX-8 αναμένεται να παρουσιαστεί στην ιαπωνική αγορά στα τέλη του 2017.