Είστε εδώ

Test Drive

Nissan Qashqai 1.2 DiG-T : Με πλεονέκτημα το μικρό κυβισμό

του Κώστα Χαριάτη

Η μόδα του downsizing δεν έχει όρια και κανόνες. Απτή απόδειξη το Nissan Qashqai με τον μικρότερο από άποψη κυβικών εκατοστών βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων DiG-T. Μία κίνηση που μόνο ως επιτυχημένη μπορεί να θεωρηθεί για τους ανθρώπους της ιαπωνικής φίρμας.

Όπως επιτυχημένη είναι η επέμβαση στην σχεδίαση του crossover μοντέλου της ιαπωνικής φίρμας, το οποίο αντιπροσωπεύει ένα κερδισμένο στοίχημα σε ένα παιχνίδι με δυνατούς αντιπάλους. Η εμπορική επιτυχία του αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο την ύπαρξη ενός μεγάλου αγοραστικού κοινού, για το οποίο η επιλογή ενός μοντέλου της συγκεκριμένης κατηγορίας δε συνδέεται με «άγριες» διαθέσεις και για εκτός δρόμου αναζητήσεις, αλλά με την ελευθερία, την ασφάλεια και την ευκολία μετακινήσεων σε κάθε είδους συνθήκες.

Το Qashqai υιοθετεί ένα αμάξωμα με δυναμικές και ρευστές γραμμές, πετυχαίνοντας να αποσπάσει θετικά σχόλια με την εμφάνισή του και αυτό αποτελεί σίγουρα μια πρώτη επιτυχία για την εταιρεία. Δείχνει επιβλητικό, χάρη στην απόσταση από το έδαφος, ενώ η κομψή σιλουέτα του τονίζεται από την πίσω κολόνα, την επικλινή οροφή, τα επίπεδα κοψίματα στα φτερά και τις πτυχές στο πλάι και το καπό.

Μαζί με αυτά σημειώστε τη θετική επίδραση του χαμηλότερου κέντρου βάρους στα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Την ίδια στιγμή οι επιβάτες διαθέτουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους, έχουν μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους στη διάθεσή τους (430 λίτρα), ενώ βελτιωμένα είναι τα καθίσματα στους τομείς της άνεσης και της πλευρικής στήριξης.

Σε όλα τα παραπάνω, πρέπει να υπολογίζει κανείς και το ποιοτικό περιβάλλον με τα καλά υλικά σε όλες τις επιφάνειες, το εξαιρετικό φινίρισμα και την απόλυτα σύγχρονη αισθητική του ταμπλό.

Ένα αυτοκίνητο όμως δεν αρκεί να είναι όμορφο, χρειάζεται και άλλα πράγματα στις μέρες μας για να κερδίζει θέσεις στο ράλι των πωλήσεων. Όπως για παράδειγμα ένα σύγχρονο, οικονομικό αλλά και ικανό κινητήρα. Τι καλύτερο λοιπόν από τον 1.2 DiG-T, που αποδίδει 115 ίππους και 19,4 χλγμ ροπής, εξασφαλίζοντας αξιοπρεπείς επιδόσεις και παράλληλα λογική κατανάλωση.

Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο βενζίνης δεν προβληματίζει τον οδηγό, καθώς είναι γραμμικό και ήσυχο στην λειτουργία του. Οι μακριές σχέσεις του 6-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου (για να εξασφαλιστεί η καλύτερη κατανάλωση καυσίμου, αλλά και οι μειωμένοι εκπεμπόμενοι ρύποι), σε συνάρτηση με το βάρος του αμαξώματος, δε σε προδιαθέτουν για επιθετικούς ρυθμούς, αλλά και γιατί άλλωστε να συμβεί αυτό αφού άλλος είναι ο ρόλος του.

Το ιαπωνικό crossover είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στο δρόμο, καθώς η ανάρτησή του ελέγχει σε μεγάλο βαθμό τις κλίσεις του αμαξώματος του, απορροφά τις περισσότερες κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ παράλληλα συνδυάζεται με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.

Επίσης και παρά την κίνηση στους εμπρός τροχούς, δεν αποτελεί ουτοπία η κίνηση σε βατούς χωματόδρομους, μέχρι τη στιγμή που οι τροχοί χάσουν την πρόσφυσή τους.

Μπορεί λοιπόν ο μικρός κινητήρας να έρχεται ενάντια στο ρεύμα της πετρελαιοκίνητης εποχής, αλλά δε του λείπει τίποτα από να κινήσει αξιοπρεπέστατα το αμάξωμα, δικαιώνοντας με αυτό τον τρόπο όσους τον επιλέξουν.

Για το τέλος αφήσαμε τις επιδόσεις. Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 185 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ο χρόνος είναι 10,6 δευτ. οι εκπομπές ρύπων 129 γρ./χλμ. C02, ενώ η μέση κατανάλωση στο κομπιούτερ ταξιδιού έγραψε 8.1 λίτρα/100 χλμ.

Να αναφέρουμε ότι το Nissan Qashqai 1.2 ξεκινά από τα 18.990 ευρώ για τη βασική έκδοση Energy, με την κορυφαία Techna να ξεκινά από τα 27.500 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Porsche 911 Turbo S Exclusive Series

Η Porsche προσφέρει για την έκδοση της 911 Turbo S Exclusive Series, ζάντες 20 ιντσών από ανθρακόνημα.

Γκραν Πρι Βελγίου - 27 Αυγούστου

Ο Αύγουστος σιγά - σιγά μας αποχαιρετά και μαζί οι διακοπές του θιάσου της Formula 1, που επιστρέφουν στο «σανίδι» για το δεύτερο μέρος της παράστασης «παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1 2017».

Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100 Grip Control

Το Citroen C4 Cactus παρά τα τρία χρόνια στην αγορά, εξακολουθεί να μην περνά απαρατήρητο, διαθέτοντας ξεχωριστό στιλ και αντισυμβατικό εσωτερικό.

Ράλι Γερμανίας

Οι Ντάνι Σόρδο-Μαρκ Μαρτί με Hyundai i20 WRC ήταν το πλήρωμα που σημείωσε την υψηλότερη μ.ω.τ. σε Ειδική Διαδρομή του ράλι Γερμανίας. Τα ρολόγια έδειξαν 123,6 χλμ/ὠρα, στην power stage, την τελευταία Ειδική Διαδρομή του αγώνα που όπως αποδείχτηκε ήταν και η ταχύτερη.

Ράλι Γερμανίας

Μεγάλη νίκη που συνδύαζεται με ωριμότητα πίσω απο το τιμόνι του Ford Fiesta WRC σημείωσε ο Εσθονος Οτ Τάνακ στο δύσκολο ράλι Γερμανίας. 
Ηταν ο κυρίαρχος του αγώνα οδηγώντας ταχύτατα και αλάνθαστα το Ford Fiesta WRC καθοδηγούμενος από τον Γιερβόεγια.

Η βολίδα από την Εσθονία

Το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι είναι ίσως το καλύτερο όλων των εποχών. 

Το καλύτερο αναμφίβολα των τελευταίων 10ετιών. 

Ράλι Γερμανίας-2ο σκέλος

Η πιο δύσκολη μέρα του ράλι Γερμανίας πέρασε με «θύμα» τους Νεβίλ-Γκιλσούλπου στην πρώτη Ειδική Διαδρομή του 2ουσκέλους από έξοδο έσπασαν την πίσω αριστερή ανάρτηση στο Hyundai i20 WRC, με το «παιχνίδι» της διεκδίκησης να τελειώνει πολύ γρήγορα για το πλήρωμα από το Βέλγιο.

BMW Concept Z4

Είναι γεγονός ότι το πρωτότυπο μοντέλο της BMW, Concept Z4, που παρουσιάστηκε και επίσημα στο Concours d’Elegance του Pebble Beach  είναι πράγματι έργο τέχνης. 

Ράλι Γερμανίας - 1ο σκέλος

Η βροχή και η λάσπη μετέτρεψαν τις ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές του ράλι Γερμανίας σε έναν διαρκή πονοκέφαλο σε ο,τι αφορούσε την επιλογή των ελαστικών, με τα πληρώματα να συνδυάζουν μαλακές γόμες με βρόχινα ελαστικά, ή μόνο βρόχινα, ή μόνο για στεγνή επιφάνεια. 

Ράλι Γερμανίας

Μια εικόνα χίλιες λέξεις και που βρίσκεται το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, το καλύτερο ίσως όλων των εποχών, αντικατοπτρίζεται στη φωτογραφία που έχουμε αναρτήσει.