Είστε εδώ

Test Drive

Nissan Qashqai 1.2 DiG-T : Με πλεονέκτημα το μικρό κυβισμό

του Κώστα Χαριάτη

Η μόδα του downsizing δεν έχει όρια και κανόνες. Απτή απόδειξη το Nissan Qashqai με τον μικρότερο από άποψη κυβικών εκατοστών βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων DiG-T. Μία κίνηση που μόνο ως επιτυχημένη μπορεί να θεωρηθεί για τους ανθρώπους της ιαπωνικής φίρμας.

Όπως επιτυχημένη είναι η επέμβαση στην σχεδίαση του crossover μοντέλου της ιαπωνικής φίρμας, το οποίο αντιπροσωπεύει ένα κερδισμένο στοίχημα σε ένα παιχνίδι με δυνατούς αντιπάλους. Η εμπορική επιτυχία του αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο την ύπαρξη ενός μεγάλου αγοραστικού κοινού, για το οποίο η επιλογή ενός μοντέλου της συγκεκριμένης κατηγορίας δε συνδέεται με «άγριες» διαθέσεις και για εκτός δρόμου αναζητήσεις, αλλά με την ελευθερία, την ασφάλεια και την ευκολία μετακινήσεων σε κάθε είδους συνθήκες.

Το Qashqai υιοθετεί ένα αμάξωμα με δυναμικές και ρευστές γραμμές, πετυχαίνοντας να αποσπάσει θετικά σχόλια με την εμφάνισή του και αυτό αποτελεί σίγουρα μια πρώτη επιτυχία για την εταιρεία. Δείχνει επιβλητικό, χάρη στην απόσταση από το έδαφος, ενώ η κομψή σιλουέτα του τονίζεται από την πίσω κολόνα, την επικλινή οροφή, τα επίπεδα κοψίματα στα φτερά και τις πτυχές στο πλάι και το καπό.

Μαζί με αυτά σημειώστε τη θετική επίδραση του χαμηλότερου κέντρου βάρους στα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Την ίδια στιγμή οι επιβάτες διαθέτουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους, έχουν μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους στη διάθεσή τους (430 λίτρα), ενώ βελτιωμένα είναι τα καθίσματα στους τομείς της άνεσης και της πλευρικής στήριξης.

Σε όλα τα παραπάνω, πρέπει να υπολογίζει κανείς και το ποιοτικό περιβάλλον με τα καλά υλικά σε όλες τις επιφάνειες, το εξαιρετικό φινίρισμα και την απόλυτα σύγχρονη αισθητική του ταμπλό.

Ένα αυτοκίνητο όμως δεν αρκεί να είναι όμορφο, χρειάζεται και άλλα πράγματα στις μέρες μας για να κερδίζει θέσεις στο ράλι των πωλήσεων. Όπως για παράδειγμα ένα σύγχρονο, οικονομικό αλλά και ικανό κινητήρα. Τι καλύτερο λοιπόν από τον 1.2 DiG-T, που αποδίδει 115 ίππους και 19,4 χλγμ ροπής, εξασφαλίζοντας αξιοπρεπείς επιδόσεις και παράλληλα λογική κατανάλωση.

Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο βενζίνης δεν προβληματίζει τον οδηγό, καθώς είναι γραμμικό και ήσυχο στην λειτουργία του. Οι μακριές σχέσεις του 6-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου (για να εξασφαλιστεί η καλύτερη κατανάλωση καυσίμου, αλλά και οι μειωμένοι εκπεμπόμενοι ρύποι), σε συνάρτηση με το βάρος του αμαξώματος, δε σε προδιαθέτουν για επιθετικούς ρυθμούς, αλλά και γιατί άλλωστε να συμβεί αυτό αφού άλλος είναι ο ρόλος του.

Το ιαπωνικό crossover είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στο δρόμο, καθώς η ανάρτησή του ελέγχει σε μεγάλο βαθμό τις κλίσεις του αμαξώματος του, απορροφά τις περισσότερες κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ παράλληλα συνδυάζεται με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.

Επίσης και παρά την κίνηση στους εμπρός τροχούς, δεν αποτελεί ουτοπία η κίνηση σε βατούς χωματόδρομους, μέχρι τη στιγμή που οι τροχοί χάσουν την πρόσφυσή τους.

Μπορεί λοιπόν ο μικρός κινητήρας να έρχεται ενάντια στο ρεύμα της πετρελαιοκίνητης εποχής, αλλά δε του λείπει τίποτα από να κινήσει αξιοπρεπέστατα το αμάξωμα, δικαιώνοντας με αυτό τον τρόπο όσους τον επιλέξουν.

Για το τέλος αφήσαμε τις επιδόσεις. Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 185 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ο χρόνος είναι 10,6 δευτ. οι εκπομπές ρύπων 129 γρ./χλμ. C02, ενώ η μέση κατανάλωση στο κομπιούτερ ταξιδιού έγραψε 8.1 λίτρα/100 χλμ.

Να αναφέρουμε ότι το Nissan Qashqai 1.2 ξεκινά από τα 18.990 ευρώ για τη βασική έκδοση Energy, με την κορυφαία Techna να ξεκινά από τα 27.500 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Φεστιβάλ των Καννών

Tο Φεστιβάλ των Καννών γιορτάζει φέτος τα 70 χρόνια του, και η Chopard τα 20 χρόνια συνεργασίας της με το πιο λαμπερό κινηματογραφικό event.

Για να τιμήσει αυτή την διπλή επέτειο, ο ελβετικός οίκος δημιούργησε έναν εξαιρετικό Χρυσό Φοίνικα που αποτελεί το τρόπαιο της 7ης τέχνης.

Γκραν Πρι Ρωσίας

Η Ferrari βρίσκεται στη Ρωσία, στην πίστα του Σότσι για τον 4ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, έχοντας δύο νίκες σε τρείς αγώνες.

Στο Σότσι δεν έχει κερδίσει ποτέ, ούτε έχει εκκινήσει κάποια φορά από την pole position κατακόκκινη Ferrari.

Ανάβαση Διονύσου

Όλα είναι έτοιμα για την ανάβαση Διονύσου, δεύτερος γύρος του πανελληνίου πρωταθλήματος, αγώνα που διοργανώνεται από το Αθλητικό Σωματείο "Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής" (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.) στις 29-30 Απριλίου.

Ράλι Αργεντινής

Ούτε στα όνειρά του ο Έβανς μεε τον Μπάριτ στα δεξιά του στο άσπρο-μαύρο-κόκκινο Ford Fiesta WRC με ελαστικά D-Mack θα οδηγούσε την κατάταξη στο 1ο σκέλος της 2ης μέρας στο ράλι Αργεντινής. 

Γκραν Πρι Ρωσίας

Τελικά οι δύο οδηγοί της Ferrari, Σεμπάστιαν Φέτελ και Κίμι Ραϊκόνεν αποδεικνύονται πολύ σκληροί «καθηγητές» στο παιχνίδι των ερωτήσεων που αφορούν τη πίστα Σότσι.

Την πίστα της Ρωσίας που φιλοξενεί τον 4ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 την Κυριακή 30 Απριλίου.

Γκραν Πρι Ρωσίας, ελεύθερα δοκιμαστικά (2ο σκέλος)

Απόλυτα ευχαριστημένοι πρέπει να είναι οι άνθρωποι της Ferrari μετά το τέλος των δύο περιόδων ελεύθερων δοκιμαστικών, στην πίστα του Σότσι, ενόψη του Γκραν Πρι Ρωσίας.

Ράλι Αργεντινής

Η μάχη με τα χρονόμετρα στο ράλι Αργεντινής ξεκίνησε και ο 5ος γύρος είναι σε πλήρη εξέλιξη.

Η Hyundai Motorsport συμμετέχει με τρία coupe i20 WRC με τους Πάντον-Κέναρντ (νικητές το 2016), Νεβιλ-Γκιλσούλ (νικητές του προηγούμενου αγώνα, στην Κορσική) και Σόρδ-Μαρτί.

Lamborghini

Στο εξωτικό Ντουμπάι, εκεί που κυματίζουν οι κελεμπίες και ρέει άφθονο χρήμα η Lamborghini έκοψε την κορδέλα των εγκαινίων στο μεγαλύτερο εκθεσιακό της χώρο.

Hyundai Motorsport

Η πρόθεση του αγωνιστικού τμήματος της Hyundai για τη συμμετοχή της στο προσεχές πρωτάθλημα TCR βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Mazda CX-8

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Mazda, το νέο της μοντέλο CX-8 αναμένεται να παρουσιαστεί στην ιαπωνική αγορά στα τέλη του 2017.