Είστε εδώ

Test Drive

Νew Volvo XC60 : Από τη Βαρκελώνη σε νέα διαδρομή οι Σουηδοί

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Με την πρώτη ματιά το νέο Volvo XC60 δείχνει σαν μικρογραφία του μεγαλύτερου XC90.

Σαφώς και υπάρχουν ίδιες σχεδιαστικές προσεγγίσεις, όμως το νέο XC60 ανοίγει περισσότερο τους ορίζοντες σε θέματα ποιότητας και οδικής συμπεριφοράς.

Είναι λοιπόν το πρώτο μοντέλο που αναπτύχθηκε στην καινούργια πλατφόρμα SPA και σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο είναι μακρύτερο, πλατύτερο και κοντύτερο (4688/1902/1658 οι διαστάσεις σε χλστ.), ενώ ο χώρος των αποσκευών προσφέρει 505 λίτρα με κιτ επισκευής ελαστικού και εξτρά τη ρεζέρβα (που σας συστήνουμε ανεπιφύλακτα).

Όμως με το νέο Volvo XC60 θα «πρέπει» να ασχοληθείς με άλλα πράγματα, που θα σε οδηγήσουν στην απάντηση στο πως οι Σουηδοί με το καινούργιο τους μοντέλο έχουν ήδη έτοιμη τη θέση τους κάτω από τον ήλιο δίπλα στους Γερμανούς και Βρετανούς.

Εντυπωσιάζεσαι από το κλείσιμο των θυρών (χρηματοκιβώτιο) και όταν εισχωρήσεις στο εσωτερικό παρατηρείς την ποιότητα, το φινίρισμα, την πολυτέλεια, τις λεπτομέρειες, που ακόμα και τη ναυαρχίδα XC90 «αφήνει» πίσω…

Eίναι εντυπωσιακή η όλη «δουλειά» στο εσωτερικό, στα καθίσματα, στο ταμπλό, ενώ κυριαρχεί και η μεγάλη οθόνης αφής. Είναι σε μέγεθος ίδια ακριβώς με αυτή που συναντάμε στο XC90, αλλά η όλη σχεδίαση του ταμπλό την κάνει να φαίνεται μικρότερη.

Το νέο Volvo XC60 είναι από τα αυτοκίνητα που πρέπει να το ζήσεις, να καθίσεις στα καθίσματα, να πιάσεις τις επενδύσεις για να καταλάβεις ακριβώς που το «πάνε» οι Σουηδοί.

Και το πάνε πολύ ψηλά σε τεχνολογία και πολυτέλεια.

Στη Βαρκελώνη ταξίδεψαν 500 δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο, εκτός από Κινέζους συναδέλφους, για την παγκόσμια παρουσίαση του νέου μοντέλου. Εκεί τους περίμεναν δύο εκδόσεις από πλευράς κινητήρων της οικογένειας Drive -E.

Το μενού περιελάμβανε μια έκδοση με κινητήρα βενζίνης με τα χαρακτηριστικά Τ6 AWD και μια άλλη με κινητήρα πετρελαίου D5 ΑWD, με τα αρχικά AWD να υπογραμμίζουν τις 4κίνητες εκδόσεις.

Αρχικά το νέο XC60 θα είναι διαθέσιμο ως 4κίνητο ενώ αργότερα οι εκδόσεις D4 (diesel 194 ίπποι) και Τ5 (βενζίνης με 254 ίππους) θα προσφέρονται με κίνηση μόνο στον μπροστινό άξονα, ώστε το αυτοκίνητο να είναι ακόμα πιο προσιτό από πλευράς τιμής. Nα συμπληρώσουμε ότι θα υπάρχει και η υβριδική έκδοση Τ8 με το αυτοκίνητο να κινείται για 48 χλμ. μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα.

Τι οδηγήσαμε λοιπόν;

Αρχικά το D5 AWD. Κινητήρας 2λιτρος 235 ίππων με 400 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. με 8άρι αυτόματο κιβώτιο.

Εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης, καμπίνα για να απολαμβάνεις τη μουσική, κινητήρας που όσο το πατάς τόσο πηγαίνει και κιβώτιο που δεν σε αγχώνει στις αλλαγές.

Αλλαγή πλεύσης και στο τιμόνι του Τ6 AWD, 2λιτρο μοτέρ και εδώ, με compressor για τις χαμηλές στροφές και turbo για όλο το εύρος των στροφών με 320 ίππους με 400 Nm ροπής από 2.200 σ.α.λ. με 8αρι αυτόματο κιβώτιο και εδώ.

Καλπάζει το αυτοκίνητο με αυτήν την ισχύ, που ρόλο παίζει και σε αυτήν την περίπτωση το κιβώτιο.

Και στις δύο εκδόσεις εντυπωσιακή η οδική συμπεριφορά. Ακριβείας με μια λέξη, οπότε έτσι απολαμβάνεις ακόμα περισσότερο τη μουσική από το Hi-Fi Bowers & Wilkins, που μετατρέπει το εσωτερικό σε αίθουσα μουσικής..

Όλη τη δουλειά στην οδική συμπεριφορά την κάνει η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, χωρίς ελατήρια αλλά με ένα εγκάρσιο ελαστικό έλασμα που κάνει το αυτοκίνητο να στρίβει σαν διαβήτης.

Είχαμε ρυθμίσει και τον κινητήρα στην επιλογή Dynamic και έξω από τη Βαρκελώνη σε μια διαδρομή σε εναλλαγές στροφών μεγάλης διάρκειας με ανωφέρειες και κατωφέρειες το Σουηδικό αυτοκίνητο έμοιαζε σαν να έστριβε σε ράγες. Μη ξεχνάμε ότι για μπροστά υπάρχουν διπλά ψαλίδια που δεν αφήνουν τη μούρη να «βουτάει».

Για τους φίλους των επιδόσεων να αναφέρουμε για το βενζινοκίνητο Τ6 AWD η τελική ταχύτητα ανέχεται στα 230 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος είναι 5,9 δευτ., η μέση κατανάλωση 7,7 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές C02 176 γρμ./χλμ.

Για την πετρελαιοκίνητη έκδοση D5 AWD το αυτοκίνητο ταξιδεύει με τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος είναι 7,2 δευτ., η μέση κατανάλωση 5,5 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές C02 144 γρμ./χλμ.

Θα επανέλθουμε όμως περιγράφοντας μερικά από τα συστήματα ασφαλείας που φέρει το νέο Volvo XC60, μοντέλο που ανεβάζει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη σε πολυτέλεια, τεχνολογία, ασφάλεια, οδική συμπεριφορά.

Το αυτοκίνητο αναμένεται στη χώρα μας προς το τέλος Ιουλίου χωρίς να έχουν γίνει γνωστές οι τιμές καθώς η Volvo Car Ελλάς βρίσκεται σε συνεχείς διαπραγματεύσεις με την εταιρία στο Γκέτεμποργκ για να «πετύχει» την καλύτερη δυνατή τιμή. Μάλιστα μιλώντας με στελέχη της Volvo στη Βαρκελώνη είμαστε σίγουροι ότι θα το πετύχει, καθώς αφουγκραστήκαμε ότι είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένοι από την πορεία της, παρά το γεγονός ότι η τωρινή γκάμα των μοντέλων δε βοηθάει όπως πρέπει τη Volvo για την ελληνική αγορά, αφού ο δυνατός παίχτης απουσιάζει, μοτέρ diesel 1.600 κ.εκ., ασχέτως που διαθέτει πολύ καλό βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με 152 ίππους.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.