Είστε εδώ

Test Drive

Νέο Skoda Kodiaq : Οι πρώτες εντυπώσεις από τη Μαγιόρκα

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Για τη Skoda μόνο τυχαία δεν ήταν η επιλογή της Μαγιόρκας στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του νέου Kodiaq.

Ο λόγος είναι ότι το Kodiaq είναι το πρώτο SUV της εταιρίας που ανήκει στη μεγάλη κατηγορία.

Μαγιόρκα λοιπόν ένας από τους πρώτους θερινούς προορισμούς και να ένας τρόπος για να δείξει η Skoda το χαρακτήρα του αυτοκινήτου συνδυάζοντας το μέγεθος του αυτοκινήτου, τις ανέσεις και τους μεγάλους χώρους.

Πνεύμα εκδρομικό δηλαδή που θέλει να δείξει η εταιρία στο νέο της μοντέλο.

Θα μας πείτε ότι στη Μαγιόρκα ταξιδεύεις μόνο με αεροπλάνο. Όχι ακριβώς, καθώς υπάρχουν τα ferry από την Ισπανία.

Επιστροφή όμως στο Kodiaq που σημείο αναφοράς είναι οι εξωτερικές διαστάσεις και οι χώροι.

Πριν όμως περάσουμε στα νούμερα να αναφέρουμε ότι το Kodiaq στη βασική του έκδοση προσφέρεται ως 5θέσιο, ενώ ως εξτρά με δύο επιπλέον θέσεις μετατρέποντας το αυτοκίνητο σε 7θέσιο με διάταξη 2-3-2, αποσπώντας έτσι τον τίτλο ως το πρώτο 7θέσιο αυτοκίνητο της Skoda.

Το Kodiaq έρχεται με μήκος 4.697 χλστ. Χ 1.882 χλστ. πλάτος Χ 1.676 χλστ. ύψος με το μεταξόνιο να βρίσκεται στα 2.791 χλστ.

O χώρος όμως των αποσκευών αποτελεί ένα ακόμα σημείο αναφοράς του νέου Kodiaq.

Στην 5θέσια έκδοση προσφέρει 720 λίτρα, στην 7θέσια 270 λίτρα, με πλήρως αναδιπλωμένα τα καθίσματα 2.065 λίτρ,α ενώ μπορεί να μεταφέρει αντικείμενα μήκους μέχρι 2.80 μ.

Επίσης ως έξτρα προσφέρεται η πόρτα των αποσκευών να ανοίγει με το πόδι ενεργοποιώντας τους αισθητήρες που βρίσκονται κάτω από τον προφυλακτήρα.

Με 5 διαφορετικούς κινητήρες, τρείς βενζινοκινητήρες TSI και δύο πετρελαίου TDI διατίθεται αρχικά το Kodiaq.

Οι εκδόσεις TSI θα φέρουν κάτω από το καπό 4κύλινδρα σύνολα στα 1.400 κ.εκ. turbo με 125 και 150 ίππους (200 και 250 Νm ροπής αντίστοιχα) εφοδιασμένους με το σύστημα ACT (Active Cylinder Technology) που στις χαμηλές και σταθερές στροφές σταματάει τη λειτουργία του δεύτερου και τρίτου κυλίνδρου προσφέροντας μειωμένη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Κορυφαία έκδοση είναι η 2λιτρη με τους 180 ίππους με 320 Nm ροπή.

Αποκλειστικά με 2λιτρους κινητήρες διατίθεται η πετρελαιοκίνητη έκδοση με 150 και 190 ίππους, με ροπή 340 και 400 Nm αντίστοιχα.

Όλοι οι κινητήρες είναι προδιαγραφών Euro 6, φέρουν στάνταρ start/stop και αναλόγως της έκδοσης συνδυάζονται με κιβώτια μηχανικά 6 σχέσεων ή αυτόματο DSG επίσης 6 σχέσεων.

Να σημειωθεί επίσης ότι στο Kodiaq τοποθετείται για πρώτη φορά ένα ακόμα αυτόματο κιβώτιο. Πρόκειται για το νέο 7άρι αυτόματο κιβώτιο DSG, που θα βρίσκει θέση μόνο στους ισχυρούς κινητήρες του Ομίλου.

Αναλυτικά οι δύο κορυφαίες εκδόσεις του Kodiaq, η TSI με τους 180 ίππους και η TDI με τους 190 συνδυάζονται αποκλειστικά με το 7άρι αυτόματο DSG κιβώτιο και με κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Στην έκδοση TSI με τους 125 ίππους στάνταρ κιβώτιο είναι το 6-τάχυτο μηχανικό.

Το 6-τάχυτο μηχανικό, ή το 6-τάχυτο αυτόματο DSG τοποθετούνται στις εκδόσεις TSI και TDI με τους 150 ίππους.

Οι ζάντες είναι 17, 18, 19 και για πρώτη φορά σε Skoda 20 ιντσών.

Το Kodiaq είναι χτισμένο στην πλατφόρμα του ομίλου MQB-SUV και ζυγίζει 1.427 κιλά στην έκδοση TSI/125 χωρίς οδηγό και 1.535 στην έκδοση TSI/150/4X4.

Στο εσωτερικό τα βλέμματα μαγνητίζει η οθόνη αφής 8 ιντσών, τα φαρδιά καθίσματα και η προσεγμένη ποιότητα που από μοντέλο σε μοντέλο γίνεται όλο και καλύτερη, ενώ για τους φίλους της μουσικής προσφέρεται με ηχοσύστημα της Canton με 10 ηχεία και ενισχυτή 575 Watt.

Χώροι υπάρχουν άφθονοι για όλους τους επιβάτες, ενώ τα καθίσματα της μεσαίας σειρά μετακινούνται μπροστά-πίσω κατά 18 εκ.

Tι οδηγήσαμε όμως στην άδεια από τουρίστες Μαγιόρκα, που θεωρείται ένας πολύ ασφαλής τουριστικός προορισμός, έχοντας για παρέα μερικούς γλάρους όση ώρα οδηγούσαμε σε διαδρομές κοντά στη θάλασσα, αλλά δεν κρύβουμε ότι εντυπωσιαστήκαμε περισσότερο από τις διαδρομές στην ενδοχώρα με τα έντονα παλ χρώματα.

Πρώτη επαφή λοιπόν με το βενζινοκίνητο Kodiaq των 125 ίππων.

Η πρώτη εντύπωση είναι ότι το large SUV της Skoda είναι κατασκευασμένο στις παραμέτρους της άνεσης.

Μαλακές αναρτήσεις, ελαφριές κλίσεις στις στροφές που δεν επηρεάζουν την οδική συμπεριφορά, αναρτήσεις που δεν «χτυπάνε», σωστό βάρος τιμονιού και κινητήρας πολύ φιλικός και ελαστικός στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.

Δεν αισθάνεσαι σε καμία περίπτωση ότι «τραβάς» το αυτοκίνητο και αυτό οφείλεται στην όλη κατασκευή.

Αλλαγή σκηνικού και σειρά το 4κίνητο turbodiesel Kodiaq με τους 150 ίππους.

Εδώ τα πράγματα είναι σαφώς διαφορετικά, καθώς το αυτοκίνητο «απλώνει» αλλιώς στη σκουρόχρωμη επιφάνεια της ασφάλτου.

Άλλο μοτέρ αυτό, περισσότερη ισχύς, πολύ καλή ροπή και πάμε στα χώματα, καθώς η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος βρίσκεται στα 187 χλστ. που σημαίνει ότι οι φίλοι της περιπέτειας θα προχωρήσουν πολύ πιο πέρα από την άσφαλτο.

Για τους φίλους των επιδόσεων να αναφέρουμε ότι η έκδοση 125/TSI ταξιδεύει με 190 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ο χρόνος είναι 10,5 δευτ., η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 6 λίτρα/100 χλμ., με τις εκπομπές C02 να βρίσκονται στα 137 γρ./χλμ.

Για το TDI/150/4Χ4 με το αυτόματο κιβώτιο που είχαμε στη διάθεσή μας να σημειώσουμε τα εξής. Τελική ταχύτητα 194 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δευτ., μέση κατανάλωση 5,6 δευτ. και C02 147 γρ./χλμ.

Για το τέλος αφήσαμε κάτι ιδιαιτέρα ενδιαφέρον για όσους ρυμουλκούν σκάφος ή τροχόσπιτο.

Ανάλογα με την έκδοση το Kodiaq εξοπλίζεται με τα νέα συστήματα Tow Assist που χρησιμοποιείται στην περίπτωση ρυμούλκησης τρέϊλερ αλλά και το Manoeuvre Assist το οποίο ενεργοποιείται στην περίπτωση εμποδίου πίσω από το όχημα. Με το σύστημα υποβοήθησης ρυμούλκησης (Tow Assist), όταν το αυτοκίνητο έχει τρέιλερ και κινείται σιγά με όπισθεν, τότε το σύστημα αναλαμβάνει τις κινήσεις του τιμονιού και ο οδηγός απλά ελέγχει. Ακόμη το νέο σύστημα υποβοήθησης ελιγμών με όπισθεν (Manoeuvre Assist), φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο μόλις εντοπιστεί εμπόδιο στην πορεία του προς τα πίσω.

Αυτό είναι λοιπόν το Kodiaq. Μοντέλο με το οποίο η Skoda ανοίγει φτερά σε μια νέα κατηγορία που έχει σαν στόχο αγοραστές, οι οποίοι αναζητούν χώρους για επιβάτες και αποσκευές, ασφαλή οδική συμπεριφορά και επιλογές μετάδοσης στον μπροστινό άξονα ή και στους δύο.

Το Skoda kodiaq αναμένεται στη χώρα μας τον Απρίλιο της νέας χρονιάς.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Peugeot

Το ταλέντο της στη σχεδίαση η Peugeot το έχει αποδείξει μέσα από τα μοντέλα της, έτσι λοιπόν με σιγουριά βάζει την υπογραφή της και σε τραμ.

Porsche Driving Experience

Όσο ζεις μαθαίνεις και όσο οδηγείς βελτιώνεσαι, ειδικά αν σου κάνει η Porsche ιδιαίτερα μαθήματα μέσα στην πίστα.

Το πρόγραμμα “Porsche Driving Experience ” απευθύνεται σε οδηγούς που θέλουν να εξελίξουν τις ικανότητες τους και να ανέβουν επίπεδο.

Bentley Continental 24

Για τρίτη συνεχή χρονιά η Bentley θα συμμετάσχει στον 24ωρο αγώνα του Νίρμπουργκρινγκ με τρεις Continental GT3, οι οποίες έδωσαν έμπνευση για τη δημιουργία της Continental 24.

GTi

Τα καρτ-ποστάλ δείχνουν ειδυλλιακά τοπία με αλπικά σκηνικά ή ήσυχα χωριά που «κρέμονται» κατά μήκος των ακτών της αυστριακής λίμνης Wörth ή στο Wörthersee όπως είναι περισσότερο γνωστή στα γερμανικά.

Nissan Micra

Προς τα κάτω διευρύνει τη γκάμα κινητήρων του νέου Micra η Nissan, με το «χιλιάρη» βενζίνης των 71 ίππων.

Ράλι Ακρόπολις-73 συνολικά οι συμμετοχές

Οι αντιπαραθέσεις στα social media κορυφώνονται για την ονομασία του εθνικού μας αγώνα που εξακολουθεί να φέρει την ονομασία Ράλι Ακρόπολις, παρά το γεγονός ότι δεν έχει καμία σχέση με την Ακρόπολη. 

Γκραν Πρι Μονακό-28 Μαΐου

Ότι και να γράψεις για το Γκραν Πρι του Μονακό είναι λίγο. Δεν είναι μόνο η ιστορία που έχει, καθώς ο πρώτος αγώνας διοργανώθηκε το 1929, (το 1950 στη Formula 1) και από τότε μέχρι σήμερα διεξάγεται στους ίδιους δρόμους.

Μille Miglia

Έτσι είχε χαρακτηρίσει ο Έντσο Φεράρι τον ιταλικό αγώνα “Mille Miglia”.

Volkswagen Golf GTI

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος οι μαθητευόμενοι της Volkswagen, δημιούργησαν ένα ξεχωριστό Golf GTI, το οποίο θα παρουσιάσουν αύριο στη «Συνάντηση GTI» στο Wörthersee της Αυστρίας.

Ράλι Σαρδηνίας

Αυτή μάλιστα, είναι είδηση πρώτου μεγέθους. Η Citroen Racing στο ράλι Σαρδηνίας (8-11) Ιουνίου θα έχει στις τάξεις τον Αντρέας Μίκελσεν.

Δίπλα του ο Αντερς Γιέγκερ που θα οδηγήσουν το Citroen C3 WRC με τον αριθμό 9.