Είστε εδώ

Test Drive

Nέο Ford Kuga 1.5 TDCi : Πρώτη γνωριμία με το μοτέρ των 120 ίππων

του Κώστα Χαριάτη

Με ανανεωμένο look μας υποδέχθηκε στο κέντρο τεχνικής εκπαίδευσης της Ford Motor Ελλάς, το νέο Kuga.

Χωρίς μεγάλες και τρανταχτές σχεδιαστικές αλλαγές, το SUV μοντέλο της Ford δέχτηκε ένα φρεσκάρισμα, χωρίς να χάσει την ιδιαίτερη ταυτότητά του.

Υιοθετεί πλέον το σχεδιαστικό τύπο των μοντέλων EcoSport και Edge, με την τραπεζοειδή μάσκα και τη μικρή κυψελοειδή εισαγωγή αέρα στο κάτω μέρος του μπροστινού προφυλακτήρα, καθώς και τα νέα φωτιστικά σώματα (μπρός /πίσω), με λαμπτήρες τεχνολογίας LED. Νέες είναι και οι ζάντες αλουμινίου των 17,18 και 19 ιντσών, αναλόγως των εκδόσεων.

Οι εξωτερικές διαστάσεις δεν έχουν διαφοροποιηθεί και πλησιάζουν την κορυφή της κατηγορίας. Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ένα ευχάριστο και ποιοτικό εσωτερικό, με τα υλικά και την συναρμολόγηση να βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο, ενώ και η εργονομία κυμαίνεται σε πολύ υψηλά στάνταρ.

Βασικό χαρακτηριστικό του εξοπλισμού του νέου Ford Kuga είναι το σύστημα SYNC3 που ενσωματώνει τα προγράμματα συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας στην οθόνη αφής 8 ιντσών. Το SYNC3 επιτρέπει, μετά από σύνδεση με smartphone, το χειρισμό των εφαρμογών με φωνητική λειτουργία και σε συνδυασμό με σύστημα πλοήγησης εντοπίζει τα πλησιέστερα πρατήρια καυσίμων, πάρκινγκ, ξενοδοχεία κ.α. Για το iPhone διατίθεται το λογισμικό Apple CarPlay και για Android το Android Auto.

Η πιο σημαντική όμως είδηση είναι η είσοδος στην γκάμα των κινητήρων του νέου μηχανικού συνόλου TDCi (turbo-diesel) των 1,5 λίτρων που αποδίδει 120 ίππους και διατίθεται με κίνηση αποκλειστικά στο μπροστινό άξονα.

Πέραν του παραπάνω συνόλου, υπάρχει και ο 2,0 λίτρων TDCi με απόδοση 150 ή 180 ίππων, που διατίθεται και σε τετρακίνητες εκδόσεις.

Σε ό,τι αφορά τα βενζινοκίνητα σύνολα υπάρχουν δύο EcoBoost 1,5 λίτρων με άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης και αναβαθμίσεις στο σύστημα χρονισμού εκκεντροφόρων. Η ισχύς τους φτάνει τους 150 και 180 ίππους. Η πρώτη εκδοχή είναι προσθιοκίνητη και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ η δεύτερη είναι τετρακίνητη με αυτόματο κιβώτιο.

Το Kuga διαθέτει φυσικά και πλειάδα ηλεκτρονικών τεχνολογιών: το Perpendicular Parking για παρκάρισμα χωρίς τη χρήση του τιμονιού, το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων Active City Stop, το Adaptive Front Lighting που ρυθμίζει το φωτισμό των φώτων bi-xenon, το Hands-Free Liftgate για άνοιγμα της πίσω πόρτας χωρίς χέρια, το Cross Traffic Alert, το Park-Out Assist και το τελευταίας γενιάς Ford MyKey που επιτρέπει τον προγραμματισμό του αυτοκινήτου για νεότερους ή άπειρους οδηγούς (με περιορισμό τελικής ταχύτητας, απαγόρευση απενεργοποίησης συστημάτων ευστάθειας, περιορισμό έντασης στερεοφωνικού ή απενεργοποίησή του αν οι επιβάτες δεν χρησιμοποιούν ζώνες ασφαλείας).

Στην πρώτη μας επαφή με το νέας γενιάς Kuga είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε γύρω από την περιοχή του Παρνασσού, την έκδοση με τον diesel κινητήρα 1,5 λίτρων TDCi. Ο κινητήρας με τους 120 ίππους συνδυάζεται με το παραδοσιακό 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Στην πράξη, ο συνδυασμός αυτός είναι πιο ικανός από όσο δείχνουν οι παραπάνω αριθμοί. Μπορεί η ιπποδύναμη να μη διεκδικεί επικεφαλίδες αλλά τα 275 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. είναι κάτι παραπάνω από ικανά να κινήσουν τα 1.591 κιλά του αμαξώματος, με αξιοπρέπεια τόσο μέσα στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο.

Η Ford ανακοινώνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 12,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα που φτάνει τα 173 χλμ./ώρα και ειλικρινά, δείχνουν ρεαλιστικά νούμερα και τα δύο. Ο οδηγός του Kuga 1,5 TDCi μπορεί άνετα να κινηθεί με μία σχέση πάνω, καθώς ο κινητήρας δείχνει να ξυπνά για τα καλά από τις χαμηλές σ.α.λ., αλλά δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να τον πιέσει πέρα από τις 4.000 σ.α.λ. αφού αρχίσει να φεύγει από το ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας.

Όσον αφορά στην οικονομία καυσίμου, η εταιρία υποστηρίζει πως σε μικτό κύκλο, η μέση κατανάλωση του Focus 1,5 TDCi είναι 4,4 λίτρα/100 χλμ. Κατά τη διάρκεια της σύντομης οδήγησης παρατηρήσαμε μία απόκλιση της τάξης του 10-15% σε σύγκριση με τα εργοστασιακά νούμερα, καθώς η μέση κατανάλωση έφτασε τα 7,2 λίτρα/100 χλμ. Τέλος, ο προδιαγραφών Euro 6 κινητήρας, εκπέμπει 115 γρ./χλμ. CO2 που μεταφράζονται σε κόστος τελών κυκλοφορίας για τον ιδιοκτήτη 118 ευρώ.

Η συμπεριφορά του Ford Kuga στο δρόμο χάρη στις νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης αποτελεί το βασικό του όπλο στην οδική συμπεριφορά .

Απόλυτος έλεγχος των δυναμικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου στις καμπές με υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, την εξαιρετική σταθερότητα στις ευθείες ακόμα και στην περίπτωση που το κοντέρ φλερτάρει με την ένδειξη «200», αποτελούν τα κυρίαρχα γνωρίσματα.

Eντύπωση και στο νέο Kuga προκαλεί η παντελής έλλειψη τριγμών, αλλά και η πολύ καλή ακαμψία του πλαισίου. Απόλυτα ισορροπημένο λοιπόν το σύνολο πλαισίου και αναρτήσεων, το οποίο προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης με πλήρη έλεγχο του αμαξώματος, ακόμα και σε ρυθμούς που δεν συνάπτουν με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Χάρη στα παραπάνω το Kuga 1.5 TDCi αποτελεί ένα από τα πιο ευχάριστα αυτοκίνητα της κατηγορίας, ιδιαίτερα ευέλικτο, παρά το μέγεθός του, ουδέτερο που το κάνει να βρίσκεται κοντά στην κορυφή της κατηγορίας. Τα παραπάνω συνδυάζονται με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που με την πολύ καλή του κλιμάκωση σου επιτρέπει να κινηθείς εξαιρετικά γρήγορα αλλάζοντας σχέσεις κοντά στον κόφτη είτε να κάνεις τη χαλαρή βόλτα σου μπλεγμένος στους χωματόδρομους.

Σε ό,τι αφορά τις εκτός δρόμου αναζητήσεις, να τονίσουμε ότι παρά την κίνηση στον εμπρός άξονα, τις ζάντες 18 ιντσών (στάνταρ στην έκδοση ST-Line) και τα ασφάλτινα ελαστικά, το Kuga εξέπληξε με την ικανότητά του να περνάει από κομμάτια που δύσκολα άλλο προσθιοκίνητο SUV θα τολμούσε να περάσει.

Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι η ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία δεν έχει σχεδιαστεί με γνώμονα να κάνει τη διαφορά στις χωμάτινες διαδρομές, καθώς απορροφά απλά σε ικανοποιητικό βαθμό τις όποιες κακοτεχνίες. Πάντως το Kuga κινείται άνετα στα μαλακά χώματα, με την προσοχή του οδηγού να επικεντρώνεται στα μέρη του αμαξώματος που βρίσκονται εκτεθειμένα (εξάτμιση και εμπρός προφυλακτήρας).

Η πολιτική της εταιρείας όπως είναι γνωστό βασίζεται κυρίως στη σχέση τιμής-εξοπλισμού. Έτσι η βασική έκδοση Business του Kuga 1.5 TDCi συνοδεύεται από ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 7 αερόσακους, ESC και TCS, cruise control, αυτόματο διζωνικό ηλεκτρονικό κλιματισμό, σύστημα πλοήγησης με οθόνη αφής 8”, σύστημα SYNC3, ζάντες 17”. H ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή των 22.095 ευρώ χρίζει το συγκεκριμένο μοντέλο ως ένα από το πιο προσιτά SUV στην κατηγορία.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Φεστιβάλ των Καννών

Tο Φεστιβάλ των Καννών γιορτάζει φέτος τα 70 χρόνια του, και η Chopard τα 20 χρόνια συνεργασίας της με το πιο λαμπερό κινηματογραφικό event.

Για να τιμήσει αυτή την διπλή επέτειο, ο ελβετικός οίκος δημιούργησε έναν εξαιρετικό Χρυσό Φοίνικα που αποτελεί το τρόπαιο της 7ης τέχνης.

Γκραν Πρι Ρωσίας

Η Ferrari βρίσκεται στη Ρωσία, στην πίστα του Σότσι για τον 4ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, έχοντας δύο νίκες σε τρείς αγώνες.

Στο Σότσι δεν έχει κερδίσει ποτέ, ούτε έχει εκκινήσει κάποια φορά από την pole position κατακόκκινη Ferrari.

Ανάβαση Διονύσου

Όλα είναι έτοιμα για την ανάβαση Διονύσου, δεύτερος γύρος του πανελληνίου πρωταθλήματος, αγώνα που διοργανώνεται από το Αθλητικό Σωματείο "Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής" (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.) στις 29-30 Απριλίου.

Ράλι Αργεντινής

Ούτε στα όνειρά του ο Έβανς μεε τον Μπάριτ στα δεξιά του στο άσπρο-μαύρο-κόκκινο Ford Fiesta WRC με ελαστικά D-Mack θα οδηγούσε την κατάταξη στο 1ο σκέλος της 2ης μέρας στο ράλι Αργεντινής. 

Γκραν Πρι Ρωσίας

Τελικά οι δύο οδηγοί της Ferrari, Σεμπάστιαν Φέτελ και Κίμι Ραϊκόνεν αποδεικνύονται πολύ σκληροί «καθηγητές» στο παιχνίδι των ερωτήσεων που αφορούν τη πίστα Σότσι.

Την πίστα της Ρωσίας που φιλοξενεί τον 4ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 την Κυριακή 30 Απριλίου.

Γκραν Πρι Ρωσίας, ελεύθερα δοκιμαστικά (2ο σκέλος)

Απόλυτα ευχαριστημένοι πρέπει να είναι οι άνθρωποι της Ferrari μετά το τέλος των δύο περιόδων ελεύθερων δοκιμαστικών, στην πίστα του Σότσι, ενόψη του Γκραν Πρι Ρωσίας.

Ράλι Αργεντινής

Η μάχη με τα χρονόμετρα στο ράλι Αργεντινής ξεκίνησε και ο 5ος γύρος είναι σε πλήρη εξέλιξη.

Η Hyundai Motorsport συμμετέχει με τρία coupe i20 WRC με τους Πάντον-Κέναρντ (νικητές το 2016), Νεβιλ-Γκιλσούλ (νικητές του προηγούμενου αγώνα, στην Κορσική) και Σόρδ-Μαρτί.

Lamborghini

Στο εξωτικό Ντουμπάι, εκεί που κυματίζουν οι κελεμπίες και ρέει άφθονο χρήμα η Lamborghini έκοψε την κορδέλα των εγκαινίων στο μεγαλύτερο εκθεσιακό της χώρο.

Hyundai Motorsport

Η πρόθεση του αγωνιστικού τμήματος της Hyundai για τη συμμετοχή της στο προσεχές πρωτάθλημα TCR βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Mazda CX-8

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Mazda, το νέο της μοντέλο CX-8 αναμένεται να παρουσιαστεί στην ιαπωνική αγορά στα τέλη του 2017.