Είστε εδώ

Test Drive

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD 9AT: Πως πάει το νέο αυτόματο μοντέλο;

του Motori Reporter

Το ανανεωμένο Honda CR-V αποτελεί ένα ενδιαφέρον μοντέλο. Τεράστιοι χώροι επιβατών, με καλή απόκριση πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 1,6 λίτρων, σύστημα τετρακίνησης συνθέτουν την πρόταση του Ιάπωνα κατασκευαστή. 

Τώρα έρχεται να προστεθεί και το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, που δίνει την απαραίτητη άνεση στην μετακίνηση, εντός και εκτός των τοιχών της πόλης.

Ξεκινώντας από την εμφάνιση, η Honda κατάφερε να τονίσει το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου, με τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, ενώ το δικό του τόνο δίνει και ο προφυλακτήρας με τους μακρόστενους προβολείς ομίχλης και τις εισαγωγές αέρα. Παράλληλα, οι Ιάπωνες αναβάθμισαν την ηχομόνωση του θαλάμου επιβατών και συνεπώς την άνεση που είναι ικανό να προσφέρει το ανανεωμένο CR-V στο εσωτερικό του. Σημαντική μπορεί να θεωρηθεί και η προσθήκη του νέου συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Honda Connect, καθώς και του ενεργού cruise control, το οποίο έχει τη δυνατότητα να προβλέπει την κίνηση των οχημάτων που βρίσκονται σε γειτονικές λωρίδες κυκλοφορίας.

Επίσης, οι μεγάλοι εσωτερικοί χώροι παραμένουν ένα από τα πλεονεκτήματα του CR-V, ενώ ο χώρος αποσκευών με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα προσφέρει 589 λίτρα που φτάνουν έως και τα 1.669 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα. Μία διαδικασία που γίνεται εντυπωσιακά εύκολα, με το τράβηγμα ενός ιμάντα κάτω από το κάθισμα ή ενός μοχλού από το πορτμπαγκάζ. Αυτός ανασηκώνει το έδρανο και ρίχνει την πλάτη αυτόματα, δημιουργώντας έναν σχεδόν επίπεδο χώρο χωρίς καμία επιπλέον ενέργεια.

Η ουσία όμως στην συγκεκριμένη έκδοση βρίσκεται στα μηχανικά μέρη. Κάτω από καπό του CR-V βρίσκεται ο diesel κινητήρας των 1,6 λίτρων, με απόδοση 160 ίππων και 35,7 χλγμ. ροπής, που συνδυάζεται αποκλειστικά με τετρακίνηση. Ο κινητήρας φέρει δύο turbο σειριακής λειτουργίας 3 σταδίων. Κατά την εκκίνηση και στις χαμηλές στροφές αναλαμβάνει ρόλο η «μικρή» τουρμπίνα, έπειτα στις μεσαίες δουλεύουν και τα δύο τούρμπο, και τέλος στις πιο υψηλές στροφές δουλεύει αποκλειστικά το δεύτερο και μεγαλύτερο.

Ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κεντρικό διαφορικό αναλαμβάνει τη μεταφορά της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, με το σύστημα μετάδοσης να συμπληρώνει μια αυτόματη μονάδα εννέα σχέσεων της ZF, που αντικαθιστά το προηγούμενο πεντατάχυτο αυτόματο. Η συγκεκριμένη μονάδα διαθέτει μικρό βάρος (35 κιλά), που επιτρέπει την καλύτερη κατανομή βάρους στο αυτοκίνητο. Πάντως, από την σύντομη σε χρόνο και απόσταση διαδρομή που κάναμε, διαπιστώσαμε ότι δε διαθέτει τη ραφιναρισμένη λειτουργία που περιμένει ο οδηγός. Μάλιστα, η υπερβολικά πυκνή κλιμάκωση που συνεπάγεται η παρουσία των εννέα σχέσεων σπάνια αποδεικνύεται χρήσιμη ή έστω αξιοποιήσιμη, ακόμα και αν επιλέξει κανείς τη χειροκίνητη λειτουργία. Για τους λάτρεις των επιδόσεων να αναφέρουμε ότι η αυτόματη έκδοση του τετρακίνητου CR-V 1.6 i-DTEC χρειάζεται 10,0 δευτ. για το 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 197 χλμ./ώρα. 

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το CR-V θα εντυπωσιάσει τον οδηγό του από την ευθύτητα αλλά και την ευστάθεια που προσδίδει ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου έχει ξεπεράσει τα 180 χλμ./ώρα. Σε πιο κλειστές διαδρομές, κινείται με εξαιρετική άνεση, έχοντας ως σύμμαχο την τετρακίνηση αλλά και την υψηλή ροπή του πετρελαιοκινητήρα. Πάντως, το μεγάλο του πλεονέκτημα παραμένει η χαμηλή μέση κατανάλωση, που σύμφωνα με τον κατασκευαστή φτάνει τα 5,1 λίτρα/100 χλμ. με τις εκπομπές ρύπων CO2 να είναι 134 γρ./χλμ. 

Το αυτόματο Honda CR-V είναι λοιπόν ένα καλό αυτοκίνητο. Μοναδικό «αγκάθι» αποτελεί η τιμή απόκτησής του η οποία ανέρχεται σε 37.600 ευρώ, στην έκδοση Elegance, που συνοδεύεται από πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Να δούμε λοιπόν πως θα "παίξει" στην ελληνική αγορά που η μάχη στα SUV διαθέτει πληθώρα μοντέλων για κάθε τσέπη.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ράλι Πορτογαλίας

Οι 5 Ειδικές Διαδρομές που περιελάμβανε το τελευταίο σκέλος του ράλι Πορτογαλίας δεν άλλαξε τα χρώματα στην κορυφή, με τους Νεβίλ-Γκιλσούλ με το Hyundai i20 WRC να σημειώνουν μια μεγάλη νίκη σε έναν δύσκολο αγώνα που τα είχε όλα. 

Γκραν Πρι Γαλλίας

Στην πίστα του Λε Μαν οι περίπου 105.000 Γάλλοι θεατές είχαν την ελπίδα ότι θα δουν ένα καλό αποτέλεσμα από τον συμπατριώτη τους, Ζοάν Ζαρκό, μετά την pole position που κατέκτησε ο αναβάτης της Yamaha Tech το Σάββατο.

Ράλι Πορτογαλίας

Η 6η νίκη για τους Οζιέ-Ινγκρασιά (Ford Fiesta WRC) στο φετινό ράλι Πορτογαλίας απομακρύνθηκε πάρα πολύ. Μια ρίζα δένδρου ήταν η αιτία να εγκαταλείψει το γαλλικό πλήρωμα ενώ βρισκόταν εκείνη τη στιγμή στην 4η θέση, 7,3 δευτ. διαφορά από τον Σόρδο που οδηγούσε τον αγώνα.

Ανάβαση Κύμης - Ομάδα Ν

Ολοκληρώθηκε το πρώτο σκέλος της ομάδας Ν με τον Πάνο Κύρκο (Mitsubishi Evo IX) να είναι ο ταχύτερος. Στον πίνακας δείτε όλους τους χρόνους στο πρώτο σκέλος. 

Ράλι Πορτογαλίας

Η Γαλανόλευκη βρίσκεται παντού, και για μια ακόμα επιβεβαιώνεται η μεγάλη αγάπη που τρέφουν οι Έλληνες για το motorsport και ειδικότερα για το WRC. 

Ράλι Πορτογαλίας: 3η μέρα

Η 3η μέρα στην Πορτογαλία ξεκίνησε και τα απρόοπτα και πάλι δεν έλειψαν. Τρεις επαναλαμβανόμενες Ειδικές Διαδρομές συνολικού μήκους 154,64. Την 10η Ειδική και πρώτη για σήμερα, κέρδισε ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα με δεύτερο τον Νεβίλ και τρίτο τον  Λάπι.

Γκραν Πρι Γαλλίας - Κατατακτήριες δοκιμές

Στην πίστα του Λε Μαν φιλοξενείται το Γκραν Πρι της Γαλλίας που είναι ο πέμπτος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος MotoGP εκεί όπου ο Γάλλος Ζοάν Ζαρκό κατάφερε να κατακτήσει την pole position μπροστά στους συμπατριώτες του με εμφατικό τρόπο.

Mercedes-Benz

Η Mercedes έχει ανακοινώσει ότι ετοιμάζει μια ηλεκτρική επίθεση για τα επόμενα χρόνια και για αυτό το σκοπό έχει δημιουργήσει μία μάρκα της οποίας τα σήματα θα τοποθετούνται μόνο στα μοντέλα που θα κινούνται με ηλεκτρισμό.

Σέρτζιο Μαρκιόνε

Ο Σέρτζιο Μαρκιόνε είναι ένας από τους σημαντικότερους διευθύνοντες συμβούλους που έχουν περάσει από τη Fiat και ο άνθρωπος που είναι υπεύθυνος για την εξαγορά εταιρειών όπως η Jeep και η Dodge και τη δημιουργία του FCA Group.

Volvo

Το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα μειώνει ακόμα περισσότερο η Volvo, καθώς ανακοίνωσε ότι θα απαγορεύσει τα πλαστικά μιας χρήσης στις εγκαταστάσεις της.