Είστε εδώ

Test Drive

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD 9AT: Πως πάει το νέο αυτόματο μοντέλο;

του Κώστα Χαριάτη

Το ανανεωμένο Honda CR-V αποτελεί ένα ενδιαφέρον μοντέλο. Τεράστιοι χώροι επιβατών, με καλή απόκριση πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 1,6 λίτρων, σύστημα τετρακίνησης συνθέτουν την πρόταση του Ιάπωνα κατασκευαστή. 

Τώρα έρχεται να προστεθεί και το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, που δίνει την απαραίτητη άνεση στην μετακίνηση, εντός και εκτός των τοιχών της πόλης.

Ξεκινώντας από την εμφάνιση, η Honda κατάφερε να τονίσει το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου, με τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, ενώ το δικό του τόνο δίνει και ο προφυλακτήρας με τους μακρόστενους προβολείς ομίχλης και τις εισαγωγές αέρα. Παράλληλα, οι Ιάπωνες αναβάθμισαν την ηχομόνωση του θαλάμου επιβατών και συνεπώς την άνεση που είναι ικανό να προσφέρει το ανανεωμένο CR-V στο εσωτερικό του. Σημαντική μπορεί να θεωρηθεί και η προσθήκη του νέου συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Honda Connect, καθώς και του ενεργού cruise control, το οποίο έχει τη δυνατότητα να προβλέπει την κίνηση των οχημάτων που βρίσκονται σε γειτονικές λωρίδες κυκλοφορίας.

Επίσης, οι μεγάλοι εσωτερικοί χώροι παραμένουν ένα από τα πλεονεκτήματα του CR-V, ενώ ο χώρος αποσκευών με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα προσφέρει 589 λίτρα που φτάνουν έως και τα 1.669 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα. Μία διαδικασία που γίνεται εντυπωσιακά εύκολα, με το τράβηγμα ενός ιμάντα κάτω από το κάθισμα ή ενός μοχλού από το πορτμπαγκάζ. Αυτός ανασηκώνει το έδρανο και ρίχνει την πλάτη αυτόματα, δημιουργώντας έναν σχεδόν επίπεδο χώρο χωρίς καμία επιπλέον ενέργεια.

Η ουσία όμως στην συγκεκριμένη έκδοση βρίσκεται στα μηχανικά μέρη. Κάτω από καπό του CR-V βρίσκεται ο diesel κινητήρας των 1,6 λίτρων, με απόδοση 160 ίππων και 35,7 χλγμ. ροπής, που συνδυάζεται αποκλειστικά με τετρακίνηση. Ο κινητήρας φέρει δύο turbο σειριακής λειτουργίας 3 σταδίων. Κατά την εκκίνηση και στις χαμηλές στροφές αναλαμβάνει ρόλο η «μικρή» τουρμπίνα, έπειτα στις μεσαίες δουλεύουν και τα δύο τούρμπο, και τέλος στις πιο υψηλές στροφές δουλεύει αποκλειστικά το δεύτερο και μεγαλύτερο.

Ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κεντρικό διαφορικό αναλαμβάνει τη μεταφορά της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, με το σύστημα μετάδοσης να συμπληρώνει μια αυτόματη μονάδα εννέα σχέσεων της ZF, που αντικαθιστά το προηγούμενο πεντατάχυτο αυτόματο. Η συγκεκριμένη μονάδα διαθέτει μικρό βάρος (35 κιλά), που επιτρέπει την καλύτερη κατανομή βάρους στο αυτοκίνητο. Πάντως, από την σύντομη σε χρόνο και απόσταση διαδρομή που κάναμε, διαπιστώσαμε ότι δε διαθέτει τη ραφιναρισμένη λειτουργία που περιμένει ο οδηγός. Μάλιστα, η υπερβολικά πυκνή κλιμάκωση που συνεπάγεται η παρουσία των εννέα σχέσεων σπάνια αποδεικνύεται χρήσιμη ή έστω αξιοποιήσιμη, ακόμα και αν επιλέξει κανείς τη χειροκίνητη λειτουργία. Για τους λάτρεις των επιδόσεων να αναφέρουμε ότι η αυτόματη έκδοση του τετρακίνητου CR-V 1.6 i-DTEC χρειάζεται 10,0 δευτ. για το 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 197 χλμ./ώρα. 

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το CR-V θα εντυπωσιάσει τον οδηγό του από την ευθύτητα αλλά και την ευστάθεια που προσδίδει ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου έχει ξεπεράσει τα 180 χλμ./ώρα. Σε πιο κλειστές διαδρομές, κινείται με εξαιρετική άνεση, έχοντας ως σύμμαχο την τετρακίνηση αλλά και την υψηλή ροπή του πετρελαιοκινητήρα. Πάντως, το μεγάλο του πλεονέκτημα παραμένει η χαμηλή μέση κατανάλωση, που σύμφωνα με τον κατασκευαστή φτάνει τα 5,1 λίτρα/100 χλμ. με τις εκπομπές ρύπων CO2 να είναι 134 γρ./χλμ. 

Το αυτόματο Honda CR-V είναι λοιπόν ένα καλό αυτοκίνητο. Μοναδικό «αγκάθι» αποτελεί η τιμή απόκτησής του η οποία ανέρχεται σε 37.600 ευρώ, στην έκδοση Elegance, που συνοδεύεται από πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Να δούμε λοιπόν πως θα "παίξει" στην ελληνική αγορά που η μάχη στα SUV διαθέτει πληθώρα μοντέλων για κάθε τσέπη.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Γκραν Πρι Άσσεν, ελεύθερα δοκιμαστικά (1ο σκέλος)

Ο Ντανίλο Πετρούτσι με την δορυφορική Ducati της Pramac σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στο πρώτο σκέλος των ελεύθερων δοκιμαστικών του Γκραν Πρι του Άσσεν στην Ολλανδία.

Γκραν Πρι Αζερμπαϊτζάν, ελεύθερα δοκιμαστικά (1ο σκέλος)

Το αγωνιστικό τριήμερο του Γκραν Πρι Αζερμπαϊτζάν, που διεξάγεται στους δρόμους της πρωτεύουσας Μπακού, ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς για την ομάδα της Red Bull.

Tesla-Zero motorcycle

Η Tesla, πιο προηγμένη αυτοκινητοβιομηχανία στην κατασκευή αποκλειστικά ηλεκτρικών μοντέλων έρχεται επισήμως το 2018 στην Ελλάδα. Μαζί και η επίσης αμερικάνικη εταιρία ηλεκτρικών μοτοσυκλετών Zero Motorcycles.

Toyota Auris Hybrid

Η Toyota γιορτάζει τη συμπλήρωση 25 ετών από τότε που ξεκίνησε την παραγωγική της διαδικασία στη Βρετανία, με μια νέα συλλεκτική έκδοση του υβριδικού Auris.

Ford

Η Ford παρουσιάζει το σύστημα με το οποίο οι οδηγοί θα ενημερώνονται ηχητικά και οπτικά όταν τους πλησιάζει όχημα έκτακτης ανάγκης.

Νέο Audi A8

Λίγο πριν την επίσημη πρεμιέρα του νέου Audi A8, η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε επιπλέον τεχνικά στοιχεία για την ναυαρχίδα της.

Γκραν Πρι Βελγίου/Ιαπωνίας

Η ιταλική εταιρεία ελαστικών και αποκλειστικός προμηθευτής της Formula 1 ανακοίνωσε τις διαθέσιμες γόμες ελαστικών για τα Γκραν Πρι του Βελγίου (25-27 Αυγούστου) και Ιαπωνίας (6-8 Οκτωβρίου), τα οποία θα διεξαχθούν στις πίστες Σπα και Σουζούκα αντίστοιχα.

Γκραν Πρι Αζερμπαϊτζάν

Ο 8ος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 διεξάγεται στην πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν, Μπακού την Κυριακή 25 Ιουνίου.

Είναι το τρίτο Γκραν Πρί που διεξάγεται εντός των τειχών της πόλης μετά από αυτά του Μονακό και Καναδά.

Renault Kangoo Z.E.

Η θυγατρική εταιρεία Renault Pro+, που ειδικεύεται στα μικρά επαγγελματικά μοντέλα, παρουσίασε το ανανεωμένο ηλεκτρικό βαν Kangoo Z.E.

Lexus SKYJET

Η νέα ταινία του Λικ Μπεσόν με τίτλο “Ο Βαλέριαν και η πόλη με τους χίλιους πλανήτες” αναμένεται να σπάσει τα ταμεία. Και όχι μόνο λόγω του ευφάνταστου σεναρίου, αλλά κυρίως λόγω των πρωταγωνιστών του, όπως οι Ήθαν Χοκ, Κλάιβ Όουεν και η Lexus.