Είστε εδώ

Test Drive

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD 9AT: Πως πάει το νέο αυτόματο μοντέλο;

του Κώστα Χαριάτη

Το ανανεωμένο Honda CR-V αποτελεί ένα ενδιαφέρον μοντέλο. Τεράστιοι χώροι επιβατών, με καλή απόκριση πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 1,6 λίτρων, σύστημα τετρακίνησης συνθέτουν την πρόταση του Ιάπωνα κατασκευαστή. 

Τώρα έρχεται να προστεθεί και το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, που δίνει την απαραίτητη άνεση στην μετακίνηση, εντός και εκτός των τοιχών της πόλης.

Ξεκινώντας από την εμφάνιση, η Honda κατάφερε να τονίσει το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου, με τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, ενώ το δικό του τόνο δίνει και ο προφυλακτήρας με τους μακρόστενους προβολείς ομίχλης και τις εισαγωγές αέρα. Παράλληλα, οι Ιάπωνες αναβάθμισαν την ηχομόνωση του θαλάμου επιβατών και συνεπώς την άνεση που είναι ικανό να προσφέρει το ανανεωμένο CR-V στο εσωτερικό του. Σημαντική μπορεί να θεωρηθεί και η προσθήκη του νέου συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Honda Connect, καθώς και του ενεργού cruise control, το οποίο έχει τη δυνατότητα να προβλέπει την κίνηση των οχημάτων που βρίσκονται σε γειτονικές λωρίδες κυκλοφορίας.

Επίσης, οι μεγάλοι εσωτερικοί χώροι παραμένουν ένα από τα πλεονεκτήματα του CR-V, ενώ ο χώρος αποσκευών με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα προσφέρει 589 λίτρα που φτάνουν έως και τα 1.669 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα. Μία διαδικασία που γίνεται εντυπωσιακά εύκολα, με το τράβηγμα ενός ιμάντα κάτω από το κάθισμα ή ενός μοχλού από το πορτμπαγκάζ. Αυτός ανασηκώνει το έδρανο και ρίχνει την πλάτη αυτόματα, δημιουργώντας έναν σχεδόν επίπεδο χώρο χωρίς καμία επιπλέον ενέργεια.

Η ουσία όμως στην συγκεκριμένη έκδοση βρίσκεται στα μηχανικά μέρη. Κάτω από καπό του CR-V βρίσκεται ο diesel κινητήρας των 1,6 λίτρων, με απόδοση 160 ίππων και 35,7 χλγμ. ροπής, που συνδυάζεται αποκλειστικά με τετρακίνηση. Ο κινητήρας φέρει δύο turbο σειριακής λειτουργίας 3 σταδίων. Κατά την εκκίνηση και στις χαμηλές στροφές αναλαμβάνει ρόλο η «μικρή» τουρμπίνα, έπειτα στις μεσαίες δουλεύουν και τα δύο τούρμπο, και τέλος στις πιο υψηλές στροφές δουλεύει αποκλειστικά το δεύτερο και μεγαλύτερο.

Ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κεντρικό διαφορικό αναλαμβάνει τη μεταφορά της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, με το σύστημα μετάδοσης να συμπληρώνει μια αυτόματη μονάδα εννέα σχέσεων της ZF, που αντικαθιστά το προηγούμενο πεντατάχυτο αυτόματο. Η συγκεκριμένη μονάδα διαθέτει μικρό βάρος (35 κιλά), που επιτρέπει την καλύτερη κατανομή βάρους στο αυτοκίνητο. Πάντως, από την σύντομη σε χρόνο και απόσταση διαδρομή που κάναμε, διαπιστώσαμε ότι δε διαθέτει τη ραφιναρισμένη λειτουργία που περιμένει ο οδηγός. Μάλιστα, η υπερβολικά πυκνή κλιμάκωση που συνεπάγεται η παρουσία των εννέα σχέσεων σπάνια αποδεικνύεται χρήσιμη ή έστω αξιοποιήσιμη, ακόμα και αν επιλέξει κανείς τη χειροκίνητη λειτουργία. Για τους λάτρεις των επιδόσεων να αναφέρουμε ότι η αυτόματη έκδοση του τετρακίνητου CR-V 1.6 i-DTEC χρειάζεται 10,0 δευτ. για το 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 197 χλμ./ώρα. 

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το CR-V θα εντυπωσιάσει τον οδηγό του από την ευθύτητα αλλά και την ευστάθεια που προσδίδει ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου έχει ξεπεράσει τα 180 χλμ./ώρα. Σε πιο κλειστές διαδρομές, κινείται με εξαιρετική άνεση, έχοντας ως σύμμαχο την τετρακίνηση αλλά και την υψηλή ροπή του πετρελαιοκινητήρα. Πάντως, το μεγάλο του πλεονέκτημα παραμένει η χαμηλή μέση κατανάλωση, που σύμφωνα με τον κατασκευαστή φτάνει τα 5,1 λίτρα/100 χλμ. με τις εκπομπές ρύπων CO2 να είναι 134 γρ./χλμ. 

Το αυτόματο Honda CR-V είναι λοιπόν ένα καλό αυτοκίνητο. Μοναδικό «αγκάθι» αποτελεί η τιμή απόκτησής του η οποία ανέρχεται σε 37.600 ευρώ, στην έκδοση Elegance, που συνοδεύεται από πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Να δούμε λοιπόν πως θα "παίξει" στην ελληνική αγορά που η μάχη στα SUV διαθέτει πληθώρα μοντέλων για κάθε τσέπη.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Kίμι Ραϊκόνεν

Ο Κίμι Ραϊκόνεν παραμονές του Γκραν Πρι Βελγίου υπέγραψε το νέο συμβόλαιο συνεργασίας με τη Ferrari και για το 2018. 

Ο 37χρονος Φινλανδός με τις 20 νίκες σε 263 Γκραν Πρι έχει κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο το 2007 με Ferrari. 

9o PICK Πάτρας

Στο ρυθμό του PICK έχει μπει για τα καλά η Πάτρα με τις προετοιμασίες να «χτυπούν» κόκκινο. 

Μια από τις αλλαγές του φετινού αγώνα, του 9ου κατά σειρά, είναι το σημείο εκκίνησης το οποίο είναι αριστερόστροφο καθώς εκκινεί από το πάνω μέρος της Πλατείας του Αγίου Γεωργίου .

2η Ανάβαση Βλάστης

Η δεύτερη Ανάβαση Βλάστηςο 5ος  γύρος του κυπέλλου αναβάσεων Βορείου Ελλάδος,  διοργανώνεται 9 και 10 Σεπτεμβρίου από το σωματείο της Πτολεμαΐδας.

BMW M5

Η BMW αποκάλυψε την κορυφαία έκδοση της Σειράς 5, την γνωστή μας M5.

Το υψηλών επιδόσεων μοντέλο της γερμανικής φίρμας μπαίνει αισίως στην 6η του γενιά, προσφέροντας πλέον μεγαλύτερη ισχύ, αντίστοιχες επιδόσεις και κίνηση και σε όλους τους τροχούς.

Aston Martin DBR1/1

Μία σπάνια Aston Martin η DBR1/1 του 1956 κατάφερε να πουληθεί στο ποσό-ρεκόρ των 22,5 εκατομμυρίων δολαρίων, από τον οίκο δημοπρασιών RM Sotheby’s.

Volkswagen Arteon 2.0 TSI R-Line 4MOTION DSG

Η VW εμπλουτίζει την οικογένεια των οικογενειακών της μοντέλων, προσθέτοντας μια νέα διάσταση, το Arteon.

5ο Athens Rally Sprint

Το 5ο Athens Rally Sprint που ήταν προγραμματισμένο για τις 9 Σεπτεμβρίου αναβάλλεται. Για το αν είναι σωστή ή όχι η απόφαση του σωματείου, σας παραθέτουμε όλη την ανακοίνωση για να βγάλετε τα συμπεράσματα σας.  

Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet

Η Mercedes έκλεψε την παράσταση στο Concours d’Elegance του Pebble Beach με το πρωτότυπο Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet.

Great Wall Motors

Σύμφωνα με το διεθνές πρακτορείο ειδήσεων Reuters, η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία Great Wall, ενδιαφέρεται να εξαγοράσει τον όμιλο FCA (Fiat-Chrysler Automobiles), στοχεύοντας περισσότερο στις μάρκες Jeep και Ram.

McLaren 720S by MSO

Η McLaren παρουσίασε στο φετινό Concours d’Elegence του Pebble Beach μία μοναδική έκδοση της 720S, δημιούργημα του τμήματος εξατομίκευσης MSO (McLaren Special Operations).