Είστε εδώ

Test Drive

Fiat Tipo 1.6 Multijet 120 : Αντίο 2016 με βραβείο

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Το 2016 σε λίγα 24ωρα περνάει στην ιστορία και η Fiat αποχαιρετά τη χρονιά με το Tipo, μοντέλο που κατέκτησε το βραβείο AutoBest 2016, κυρίως λόγω του value for money.

Το Tipo είναι ένα κλασικό 4θυρο μοντέλο (αναμένονται στην ελληνική αγορά το 5θυρο hatchback και το station-wagon) με τις διαστάσεις να είναι 4,54 μ. μήκος Χ 1,78 μ. πλάτος Χ 1,49 μ. ύψος, με 520 λίτρα χώρο αποσκευών με στάνταρ ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων.

Σχεδιαστικά το αυτοκίνητο φέρει λεπτομέρειες που προσθέτουν στην όλη αισθητική, όπως τα νεύρα στα καπό που συνεχίζουν στην οροφή, τα ανάγλυφα πίσω φώτα, η ακμή που διατρέχει όλο το αμάξωμα στο πλάι.

Το ασημί των φωτογραφιών φέρει τον πετρελαιοκινητήρα 1.600 κ.εκ. Multijet απόδοσης 120 ίππων με 320 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ.

Αυτό το μηχανικό σύνολο που συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο είναι το πλέον ιδανικό για το sedan μοντέλο της Fiat, που επανήλθε σε αυτήν την κατηγορία μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα.

Το Tipo «πατάει» καλά στο δρόμο, το σύστημα διεύθυνσης έχει αίσθηση, oι αναρτήσεις προσφέρουν άνεση, ενώ δεν παρουσίασαν τα ενοχλητικά συμπτώματα πλεύσης του αμαξώματος κατά τη διάρκεια των χλμ. που «γράψαμε» στο ιταλικό κοντέρ.

O πίνακας οργάνων διαβάζεται εύκολα με τα χειριστήρια να βρίσκονται σε εργονομική θέση, ενώ είναι κάπως μικρή η οθόνη που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό.

Το αυτοκίνητο έχει καλή ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση, η θέση οδήγησης καλύπτει κάθε σωματική διάπλαση, ενώ τα καθίσματα είναι άνετα με σωστές διστάσεις και «σκαλωτή» ρύθμισης της πλάτης για οδηγό και συνοδηγό.

Οι επιδόσεις ανέρχονται σε 199 χλμ./ώρα σε ό,τι αφορά την τελική ταχύτητα, για τα 0-100 χλμ./ώρα ο χρόνος είναι 9,7 δευτ., με τις εκπομπές ρύπων να βρίσκονται στα 110 γρμ/χλμ. C02. H μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 8 λίτρα/100 χλμ. που τη θεωρούμε αρκετά υψηλή.

Αυτό είναι λοιπόν το sedan της Fiat. Ένα προϊόν που αναπτύχθηκε με βάση τους χώρους και τις ανέσεις, όπως ακριβώς πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο που ανήκει σε αυτήν την κατηγορία.

Οι τιμές με τον κινητήρα turbodiesel στα 1.600 κ.εκ. με τους 120 ίππους ξεκινούν από τα 18.740 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Volkswagen Motorsport

Η Volkswagen επιστρέφει στη φημισμένη ανάβαση του Κολοράντο Πάικς Πικ μετά από 30 χρόνια με στόχο να καταρρίψει το ρεκόρ με τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που σημείωσε ο Μίλεν το 2016 με χρόνο 8’ 57’’.118. 

Νissan

Η Nissan αποφάσισε να αναστείλει την παραγωγή οχημάτων για την αγορά της Ιαπωνίας σε όλα τα εργοστάσια της Nissan και της Nissan Shatai στην Ιαπωνία. Ο λόγος είναι ότι κατασκευάστηκαν μια σειρά από αυτοκίνητα τα οποία ελέγχθηκαν από τεχνικούς που δεν ήταν αρμόδιοι για τις επιθεωρήσεις. 

Fiat Fullback Cross

Το pickup της Fiat έφτασε στη χώρα μας σε μια ειδική έκδοση που ονομάζεται Cross.

Ξεχωρίζει από το μαύρο χρωματισμό σε πολλά σημεία του αμαξώματος όπως μάσκα, εξωτερικοί καθρέπτες, σκαλοπάτια, χειρολαβές και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Lamborghini

Πυρετός εργασιών επικράτησε στην έδρα της Lamborghini στη Σαντα Αγκάτα Μπολονέζ.

Mercedes AMG A45 4Matic

Πίσω από το τιμόνι της Mercedes AMG A45, είναι φορές που οι δρόμοι «παίρνουν» άλλο σχήμα.

Τους «βλέπεις» αλλιώς. Νομίζεις ότι σου «μιλάνε», ότι σε προκαλούν για να πατήσεις ακόμα περισσότερο το γκάζι.

Νέο Volkswagen Polo

Ένα μηνά μετά την πρώτη μας γνωριμία με το νέο Volkswagen Polo στο Αμβούργο είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε και σε ελληνικό έδαφος, ταξιδεύοντας μαζί του μέχρι το όμορφο Ναύπλιο.

McLaren

Τα μοντέλα της McLaren σίγουρα νιώθουν αρκετά άνετα μέσα στις πίστες, αν και δεν προορίζονται αποκλειστικά για εκεί.

Toyota Fine-Comfort Ride Concept

Ακόμα ένα πρωτότυπο μοντέλο μας παρουσιάζει η Toyota αποκαλύπτοντας το νέο  υδρογονοκίνητο Fine-Comfort Ride.

ΣΕΑΑ

Το γερασμένο στόλο των επαγγελματικών οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας αναφέρει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων (ΣΕΑΑ), υπογραμμίζοντας ότι ήταν ήδη γερασμένος πριν την κρίση, κάτι που οδήγησε την Ελλάδα στην τελευταία θέση από πλευράς παλαιότητας φορτηγών στην Ε

Γκραν Πρι ΗΠΑ

Για να ξαναμπεί σε τροχιά τίτλου ο Φέτελ με τη Ferrari θα πρέπει να κερδίσει στο Γκραν Πρι των ΗΠΑ, στην πίστα του Τέξας την Κυριακή 22 Οκτωβρίου. Παίζει ίσως το τελευταίο χαρτί καθώς απομένουν 4 Γκραν Πρι και ο Χάμιλτον στη βαθμολογία έχει ξεφύγει του Φέτελ κατά 57 βαθμούς. Δεν έχει λοιπόν άλλα