Είστε εδώ

Test Drive

Dacia Duster 1.5 dCi 110 EDC 4Χ2 : Το οδηγούμε στους δρόμους της Κροατίας

του Motori Reporter

To Dacia Duster διατίθεται πλέον και με αυτόματο κιβώτιο. Πιο συγκεκριμένα, τοποθετεί το αυτόματο εξατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC (Efficient Dual Clutch), αποκλειστικά στην δικίνητη έκδοση 4x2, με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi των 110 ίππων.

Οι επιλογές λειτουργίας που δίνει στον οδηγό το συγκεκριμένο κιβώτιο, προϊόν της Getrag, είναι η πλήρως αυτόματη λειτουργία αλλά και η σειριακή, μέσω του επιλογέα. Για να βελτιωθεί η κατανάλωση καυσίμου, επιλέχθηκε ένα σύστημα υγρού τύπου για κάθε σχέση του κιβωτίου. Ο πρώτος συμπλέκτης είναι υπεύθυνος για την επιλογή των «μονών» ταχυτήτων (1η, 3η, 5η), ενώ ο δεύτερος για την επιλογή των «ζυγών» (2η, 4η, 6η), ενώ παράλληλα συμπεριλαμβάνει και την επιλογή της όπισθεν.

Αξίζει να σημειωθεί πως το κιβώτιο EDC, περιλαμβάνει και τη λειτουργία Hill Start Assist, ενώ από επίσημα χείλη των ανθρώπων της Dacia, η συγκεκριμένη έκδοση του Duster καταναλώνει κατά 17% λιγότερο καύσιμο, σε σχέση με ένα μοντέλο με συμβατικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (4,5 λίτρα/100 χλμ.).

Οδηγώντας το στο επαρχιακό δίκτυο της Κροατίας, το Duster συμπεριφέρεται χωρίς κανένα πρόβλημα. Είναι στιβαρό και σταθερό ακόμη ακόμα και στην απαιτητική οδήγηση, παρά το μέτριας αίσθησης τιμόνι, ενώ καταφέρνει να προσφέρει στους επιβάτες του εξαιρετική άνεση. Εκτός δρόμου, ακόμα και στη δικίνητη έκδοση, τα καταφέρνει εξίσου καλά, βοηθούμενο από την ροπή των 25,5 χλγμ και της αυξημένης απόστασης από το έδαφος. Να πούμε ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι ένας από τους πλέον αξιόλογους πετρελαιοκινητήρες που μπορεί να έχει κανείς σήμερα. Στον τομέα των επιδόσεων, αν και αυτό δεν είναι το ζητούμενο ενός αυτοκινήτου με εκτός δρόμου φιλοσοφία, το  Duster 1.5 dCi EDC είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας. Για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 11,9 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 169 χλμ./ώρα.

Κατά τα λοιπά το εσωτερικό παραμένει το ίδιο. Σκληρά, ανθεκτικά πλαστικά με καλή συναρμογή και μέτρια εργονομία, ενώ ξεχωρίζει η οθόνη πολυμέσων. Φυσικά είναι ευρύχωρο και προσφέρει καλή περιμετρική ορατότητα, χάρη και στην ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης.

Το Dacia Duster 1.5 dCi με το αυτόματο κιβώτιο EDC αναμένεται στη χώρα μας τον Μάρτιο του 2017, ενώ θα πρέπει να υπολογίζουμε ότι η τιμή του θα είναι αυξημένη περίπου στα 1.500 ευρώ επιπλέον της χειροκίνητης έκδοσης.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Volkswagen Motorsport

Η Volkswagen επιστρέφει στη φημισμένη ανάβαση του Κολοράντο Πάικς Πικ μετά από 30 χρόνια με στόχο να καταρρίψει το ρεκόρ με τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που σημείωσε ο Μίλεν το 2016 με χρόνο 8’ 57’’.118. 

Νissan

Η Nissan αποφάσισε να αναστείλει την παραγωγή οχημάτων για την αγορά της Ιαπωνίας σε όλα τα εργοστάσια της Nissan και της Nissan Shatai στην Ιαπωνία. Ο λόγος είναι ότι κατασκευάστηκαν μια σειρά από αυτοκίνητα τα οποία ελέγχθηκαν από τεχνικούς που δεν ήταν αρμόδιοι για τις επιθεωρήσεις. 

Fiat Fullback Cross

Το pickup της Fiat έφτασε στη χώρα μας σε μια ειδική έκδοση που ονομάζεται Cross.

Ξεχωρίζει από το μαύρο χρωματισμό σε πολλά σημεία του αμαξώματος όπως μάσκα, εξωτερικοί καθρέπτες, σκαλοπάτια, χειρολαβές και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Lamborghini

Πυρετός εργασιών επικράτησε στην έδρα της Lamborghini στη Σαντα Αγκάτα Μπολονέζ.

Mercedes AMG A45 4Matic

Πίσω από το τιμόνι της Mercedes AMG A45, είναι φορές που οι δρόμοι «παίρνουν» άλλο σχήμα.

Τους «βλέπεις» αλλιώς. Νομίζεις ότι σου «μιλάνε», ότι σε προκαλούν για να πατήσεις ακόμα περισσότερο το γκάζι.

Νέο Volkswagen Polo

Ένα μηνά μετά την πρώτη μας γνωριμία με το νέο Volkswagen Polo στο Αμβούργο είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε και σε ελληνικό έδαφος, ταξιδεύοντας μαζί του μέχρι το όμορφο Ναύπλιο.

McLaren

Τα μοντέλα της McLaren σίγουρα νιώθουν αρκετά άνετα μέσα στις πίστες, αν και δεν προορίζονται αποκλειστικά για εκεί.

Toyota Fine-Comfort Ride Concept

Ακόμα ένα πρωτότυπο μοντέλο μας παρουσιάζει η Toyota αποκαλύπτοντας το νέο  υδρογονοκίνητο Fine-Comfort Ride.

ΣΕΑΑ

Το γερασμένο στόλο των επαγγελματικών οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας αναφέρει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων (ΣΕΑΑ), υπογραμμίζοντας ότι ήταν ήδη γερασμένος πριν την κρίση, κάτι που οδήγησε την Ελλάδα στην τελευταία θέση από πλευράς παλαιότητας φορτηγών στην Ε

Γκραν Πρι ΗΠΑ

Για να ξαναμπεί σε τροχιά τίτλου ο Φέτελ με τη Ferrari θα πρέπει να κερδίσει στο Γκραν Πρι των ΗΠΑ, στην πίστα του Τέξας την Κυριακή 22 Οκτωβρίου. Παίζει ίσως το τελευταίο χαρτί καθώς απομένουν 4 Γκραν Πρι και ο Χάμιλτον στη βαθμολογία έχει ξεφύγει του Φέτελ κατά 57 βαθμούς. Δεν έχει λοιπόν άλλα