Είστε εδώ

Test Drive

Dacia Duster 1.5 dCi 110 EDC 4Χ2 : Το οδηγούμε στους δρόμους της Κροατίας

του Κώστα Χαριάτη

To Dacia Duster διατίθεται πλέον και με αυτόματο κιβώτιο. Πιο συγκεκριμένα, τοποθετεί το αυτόματο εξατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC (Efficient Dual Clutch), αποκλειστικά στην δικίνητη έκδοση 4x2, με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi των 110 ίππων.

Οι επιλογές λειτουργίας που δίνει στον οδηγό το συγκεκριμένο κιβώτιο, προϊόν της Getrag, είναι η πλήρως αυτόματη λειτουργία αλλά και η σειριακή, μέσω του επιλογέα. Για να βελτιωθεί η κατανάλωση καυσίμου, επιλέχθηκε ένα σύστημα υγρού τύπου για κάθε σχέση του κιβωτίου. Ο πρώτος συμπλέκτης είναι υπεύθυνος για την επιλογή των «μονών» ταχυτήτων (1η, 3η, 5η), ενώ ο δεύτερος για την επιλογή των «ζυγών» (2η, 4η, 6η), ενώ παράλληλα συμπεριλαμβάνει και την επιλογή της όπισθεν.

Αξίζει να σημειωθεί πως το κιβώτιο EDC, περιλαμβάνει και τη λειτουργία Hill Start Assist, ενώ από επίσημα χείλη των ανθρώπων της Dacia, η συγκεκριμένη έκδοση του Duster καταναλώνει κατά 17% λιγότερο καύσιμο, σε σχέση με ένα μοντέλο με συμβατικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (4,5 λίτρα/100 χλμ.).

Οδηγώντας το στο επαρχιακό δίκτυο της Κροατίας, το Duster συμπεριφέρεται χωρίς κανένα πρόβλημα. Είναι στιβαρό και σταθερό ακόμη ακόμα και στην απαιτητική οδήγηση, παρά το μέτριας αίσθησης τιμόνι, ενώ καταφέρνει να προσφέρει στους επιβάτες του εξαιρετική άνεση. Εκτός δρόμου, ακόμα και στη δικίνητη έκδοση, τα καταφέρνει εξίσου καλά, βοηθούμενο από την ροπή των 25,5 χλγμ και της αυξημένης απόστασης από το έδαφος. Να πούμε ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι ένας από τους πλέον αξιόλογους πετρελαιοκινητήρες που μπορεί να έχει κανείς σήμερα. Στον τομέα των επιδόσεων, αν και αυτό δεν είναι το ζητούμενο ενός αυτοκινήτου με εκτός δρόμου φιλοσοφία, το  Duster 1.5 dCi EDC είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας. Για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 11,9 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 169 χλμ./ώρα.

Κατά τα λοιπά το εσωτερικό παραμένει το ίδιο. Σκληρά, ανθεκτικά πλαστικά με καλή συναρμογή και μέτρια εργονομία, ενώ ξεχωρίζει η οθόνη πολυμέσων. Φυσικά είναι ευρύχωρο και προσφέρει καλή περιμετρική ορατότητα, χάρη και στην ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης.

Το Dacia Duster 1.5 dCi με το αυτόματο κιβώτιο EDC αναμένεται στη χώρα μας τον Μάρτιο του 2017, ενώ θα πρέπει να υπολογίζουμε ότι η τιμή του θα είναι αυξημένη περίπου στα 1.500 ευρώ επιπλέον της χειροκίνητης έκδοσης.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Παγκόσμιες πωλήσεις 2016

Σύμφωνα με την εταιρία Focus2move.com, παγκόσμιος ηγέτης συμβούλων γύρω από τα θέματα της αυτοκίνησης, αυτή είναι η λίστα με τα 100 πρώτα μοντέλα που πουλήθηκαν παγκοσμίως το 2016.

Dodge Challenger SRT Demon

Ένα ακόμη video-teaser μας παρουσιάζει η Dodge σχετικά με το νέο της μοντέλο Challenger SRT Demon.

PAL-V Liberty

Η ολλανδική εταιρεία PAL-V μας αποκαλύπτει το τρίτροχο μοντέλο της Liberty.

Sauber

Η ελβετική ομάδα αποκάλυψε, μέσω διαδικτύου, το νέο της μονοθέσιο, το οποίο θα συμμετέχει στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1.

Ford

Στις εγκαταστάσεις των τεχνικών της δοκιμών που βρίσκονται στο Μίσιγκαν, η Ford θα ξεκινήσει φέτος να κατασκευάζει νέες αεροδυναμικές σήραγγες.

Pirelli

Έναν αιώνα γιορτάζει η Pirelli, συγκριμένα 110 χρόνια στο μαγικό κόσμο των αγώνων.

Ένας κόσμος διαβατήριο για την εξέλιξη των καθημερινών μας ελαστικών.

Toyota

Τις αποσκευές της για το Σαλόνι της Γενεύης έχει ήδη αρχίζει να ετοιμάζει η Toyota, καθώς όπως μας ενημερώνει θα πάρει πολλά μοντέλα μαζί της.

Συνέδριο για το μέλλον

Με παρόντα τον πρωθυπουργό της Τσεχίας Μπόχουσλαβ Σομπότκα, κυβερνητικά στελέχη, καθώς και τη δήμαρχο της Πράγας Αντριάνα Κρνάτσοβα, διοργανώθηκε στις εγκαταστάσεις της Skoda στην πόλη Μλάντα Μπόλεσλαβ διημερίδα με τίτλο «Το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Τσεχία».

Fiat Tipo 1.6 MultiJet II Hatchback

Η πίσω γραμμή του Fiat Tipo μπορεί εκτός από sedan να έχει και hatchback «κόψιμο».

Bentley

Η Bentley βάλθηκε να σαγηνέψει εκτός από την όραση μας με τις σχεδιαστικές γραμμές των μοντέλων της και την οσμή μας, μέσα από το νέο αντρικό άρωμα που φέρει την υπογραφή της.