Είστε εδώ

Test Drive

Dacia Duster 1.5 dCi 110 EDC 4Χ2 : Το οδηγούμε στους δρόμους της Κροατίας

του Motori Reporter

To Dacia Duster διατίθεται πλέον και με αυτόματο κιβώτιο. Πιο συγκεκριμένα, τοποθετεί το αυτόματο εξατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC (Efficient Dual Clutch), αποκλειστικά στην δικίνητη έκδοση 4x2, με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi των 110 ίππων.

Οι επιλογές λειτουργίας που δίνει στον οδηγό το συγκεκριμένο κιβώτιο, προϊόν της Getrag, είναι η πλήρως αυτόματη λειτουργία αλλά και η σειριακή, μέσω του επιλογέα. Για να βελτιωθεί η κατανάλωση καυσίμου, επιλέχθηκε ένα σύστημα υγρού τύπου για κάθε σχέση του κιβωτίου. Ο πρώτος συμπλέκτης είναι υπεύθυνος για την επιλογή των «μονών» ταχυτήτων (1η, 3η, 5η), ενώ ο δεύτερος για την επιλογή των «ζυγών» (2η, 4η, 6η), ενώ παράλληλα συμπεριλαμβάνει και την επιλογή της όπισθεν.

Αξίζει να σημειωθεί πως το κιβώτιο EDC, περιλαμβάνει και τη λειτουργία Hill Start Assist, ενώ από επίσημα χείλη των ανθρώπων της Dacia, η συγκεκριμένη έκδοση του Duster καταναλώνει κατά 17% λιγότερο καύσιμο, σε σχέση με ένα μοντέλο με συμβατικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (4,5 λίτρα/100 χλμ.).

Οδηγώντας το στο επαρχιακό δίκτυο της Κροατίας, το Duster συμπεριφέρεται χωρίς κανένα πρόβλημα. Είναι στιβαρό και σταθερό ακόμη ακόμα και στην απαιτητική οδήγηση, παρά το μέτριας αίσθησης τιμόνι, ενώ καταφέρνει να προσφέρει στους επιβάτες του εξαιρετική άνεση. Εκτός δρόμου, ακόμα και στη δικίνητη έκδοση, τα καταφέρνει εξίσου καλά, βοηθούμενο από την ροπή των 25,5 χλγμ και της αυξημένης απόστασης από το έδαφος. Να πούμε ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι ένας από τους πλέον αξιόλογους πετρελαιοκινητήρες που μπορεί να έχει κανείς σήμερα. Στον τομέα των επιδόσεων, αν και αυτό δεν είναι το ζητούμενο ενός αυτοκινήτου με εκτός δρόμου φιλοσοφία, το  Duster 1.5 dCi EDC είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας. Για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 11,9 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 169 χλμ./ώρα.

Κατά τα λοιπά το εσωτερικό παραμένει το ίδιο. Σκληρά, ανθεκτικά πλαστικά με καλή συναρμογή και μέτρια εργονομία, ενώ ξεχωρίζει η οθόνη πολυμέσων. Φυσικά είναι ευρύχωρο και προσφέρει καλή περιμετρική ορατότητα, χάρη και στην ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης.

Το Dacia Duster 1.5 dCi με το αυτόματο κιβώτιο EDC αναμένεται στη χώρα μας τον Μάρτιο του 2017, ενώ θα πρέπει να υπολογίζουμε ότι η τιμή του θα είναι αυξημένη περίπου στα 1.500 ευρώ επιπλέον της χειροκίνητης έκδοσης.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ράλι Πορτογαλίας

Οι 5 Ειδικές Διαδρομές που περιελάμβανε το τελευταίο σκέλος του ράλι Πορτογαλίας δεν άλλαξε τα χρώματα στην κορυφή, με τους Νεβίλ-Γκιλσούλ με το Hyundai i20 WRC να σημειώνουν μια μεγάλη νίκη σε έναν δύσκολο αγώνα που τα είχε όλα. 

Γκραν Πρι Γαλλίας

Στην πίστα του Λε Μαν οι περίπου 105.000 Γάλλοι θεατές είχαν την ελπίδα ότι θα δουν ένα καλό αποτέλεσμα από τον συμπατριώτη τους, Ζοάν Ζαρκό, μετά την pole position που κατέκτησε ο αναβάτης της Yamaha Tech το Σάββατο.

Ράλι Πορτογαλίας

Η 6η νίκη για τους Οζιέ-Ινγκρασιά (Ford Fiesta WRC) στο φετινό ράλι Πορτογαλίας απομακρύνθηκε πάρα πολύ. Μια ρίζα δένδρου ήταν η αιτία να εγκαταλείψει το γαλλικό πλήρωμα ενώ βρισκόταν εκείνη τη στιγμή στην 4η θέση, 7,3 δευτ. διαφορά από τον Σόρδο που οδηγούσε τον αγώνα.

Ανάβαση Κύμης - Ομάδα Ν

Ολοκληρώθηκε το πρώτο σκέλος της ομάδας Ν με τον Πάνο Κύρκο (Mitsubishi Evo IX) να είναι ο ταχύτερος. Στον πίνακας δείτε όλους τους χρόνους στο πρώτο σκέλος. 

Ράλι Πορτογαλίας

Η Γαλανόλευκη βρίσκεται παντού, και για μια ακόμα επιβεβαιώνεται η μεγάλη αγάπη που τρέφουν οι Έλληνες για το motorsport και ειδικότερα για το WRC. 

Ράλι Πορτογαλίας: 3η μέρα

Η 3η μέρα στην Πορτογαλία ξεκίνησε και τα απρόοπτα και πάλι δεν έλειψαν. Τρεις επαναλαμβανόμενες Ειδικές Διαδρομές συνολικού μήκους 154,64. Την 10η Ειδική και πρώτη για σήμερα, κέρδισε ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα με δεύτερο τον Νεβίλ και τρίτο τον  Λάπι.

Γκραν Πρι Γαλλίας - Κατατακτήριες δοκιμές

Στην πίστα του Λε Μαν φιλοξενείται το Γκραν Πρι της Γαλλίας που είναι ο πέμπτος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος MotoGP εκεί όπου ο Γάλλος Ζοάν Ζαρκό κατάφερε να κατακτήσει την pole position μπροστά στους συμπατριώτες του με εμφατικό τρόπο.

Mercedes-Benz

Η Mercedes έχει ανακοινώσει ότι ετοιμάζει μια ηλεκτρική επίθεση για τα επόμενα χρόνια και για αυτό το σκοπό έχει δημιουργήσει μία μάρκα της οποίας τα σήματα θα τοποθετούνται μόνο στα μοντέλα που θα κινούνται με ηλεκτρισμό.

Σέρτζιο Μαρκιόνε

Ο Σέρτζιο Μαρκιόνε είναι ένας από τους σημαντικότερους διευθύνοντες συμβούλους που έχουν περάσει από τη Fiat και ο άνθρωπος που είναι υπεύθυνος για την εξαγορά εταιρειών όπως η Jeep και η Dodge και τη δημιουργία του FCA Group.

Volvo

Το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα μειώνει ακόμα περισσότερο η Volvo, καθώς ανακοίνωσε ότι θα απαγορεύσει τα πλαστικά μιας χρήσης στις εγκαταστάσεις της.