Είστε εδώ

Test Drive

Dacia Duster 1.5 dCi 110 EDC 4Χ2 : Το οδηγούμε στους δρόμους της Κροατίας

του Κώστα Χαριάτη

To Dacia Duster διατίθεται πλέον και με αυτόματο κιβώτιο. Πιο συγκεκριμένα, τοποθετεί το αυτόματο εξατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC (Efficient Dual Clutch), αποκλειστικά στην δικίνητη έκδοση 4x2, με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi των 110 ίππων.

Οι επιλογές λειτουργίας που δίνει στον οδηγό το συγκεκριμένο κιβώτιο, προϊόν της Getrag, είναι η πλήρως αυτόματη λειτουργία αλλά και η σειριακή, μέσω του επιλογέα. Για να βελτιωθεί η κατανάλωση καυσίμου, επιλέχθηκε ένα σύστημα υγρού τύπου για κάθε σχέση του κιβωτίου. Ο πρώτος συμπλέκτης είναι υπεύθυνος για την επιλογή των «μονών» ταχυτήτων (1η, 3η, 5η), ενώ ο δεύτερος για την επιλογή των «ζυγών» (2η, 4η, 6η), ενώ παράλληλα συμπεριλαμβάνει και την επιλογή της όπισθεν.

Αξίζει να σημειωθεί πως το κιβώτιο EDC, περιλαμβάνει και τη λειτουργία Hill Start Assist, ενώ από επίσημα χείλη των ανθρώπων της Dacia, η συγκεκριμένη έκδοση του Duster καταναλώνει κατά 17% λιγότερο καύσιμο, σε σχέση με ένα μοντέλο με συμβατικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (4,5 λίτρα/100 χλμ.).

Οδηγώντας το στο επαρχιακό δίκτυο της Κροατίας, το Duster συμπεριφέρεται χωρίς κανένα πρόβλημα. Είναι στιβαρό και σταθερό ακόμη ακόμα και στην απαιτητική οδήγηση, παρά το μέτριας αίσθησης τιμόνι, ενώ καταφέρνει να προσφέρει στους επιβάτες του εξαιρετική άνεση. Εκτός δρόμου, ακόμα και στη δικίνητη έκδοση, τα καταφέρνει εξίσου καλά, βοηθούμενο από την ροπή των 25,5 χλγμ και της αυξημένης απόστασης από το έδαφος. Να πούμε ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι ένας από τους πλέον αξιόλογους πετρελαιοκινητήρες που μπορεί να έχει κανείς σήμερα. Στον τομέα των επιδόσεων, αν και αυτό δεν είναι το ζητούμενο ενός αυτοκινήτου με εκτός δρόμου φιλοσοφία, το  Duster 1.5 dCi EDC είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας. Για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 11,9 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 169 χλμ./ώρα.

Κατά τα λοιπά το εσωτερικό παραμένει το ίδιο. Σκληρά, ανθεκτικά πλαστικά με καλή συναρμογή και μέτρια εργονομία, ενώ ξεχωρίζει η οθόνη πολυμέσων. Φυσικά είναι ευρύχωρο και προσφέρει καλή περιμετρική ορατότητα, χάρη και στην ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης.

Το Dacia Duster 1.5 dCi με το αυτόματο κιβώτιο EDC αναμένεται στη χώρα μας τον Μάρτιο του 2017, ενώ θα πρέπει να υπολογίζουμε ότι η τιμή του θα είναι αυξημένη περίπου στα 1.500 ευρώ επιπλέον της χειροκίνητης έκδοσης.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Φεστιβάλ των Καννών

Tο Φεστιβάλ των Καννών γιορτάζει φέτος τα 70 χρόνια του, και η Chopard τα 20 χρόνια συνεργασίας της με το πιο λαμπερό κινηματογραφικό event.

Για να τιμήσει αυτή την διπλή επέτειο, ο ελβετικός οίκος δημιούργησε έναν εξαιρετικό Χρυσό Φοίνικα που αποτελεί το τρόπαιο της 7ης τέχνης.

Γκραν Πρι Ρωσίας

Η Ferrari βρίσκεται στη Ρωσία, στην πίστα του Σότσι για τον 4ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, έχοντας δύο νίκες σε τρείς αγώνες.

Στο Σότσι δεν έχει κερδίσει ποτέ, ούτε έχει εκκινήσει κάποια φορά από την pole position κατακόκκινη Ferrari.

Ανάβαση Διονύσου

Όλα είναι έτοιμα για την ανάβαση Διονύσου, δεύτερος γύρος του πανελληνίου πρωταθλήματος, αγώνα που διοργανώνεται από το Αθλητικό Σωματείο "Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής" (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.) στις 29-30 Απριλίου.

Ράλι Αργεντινής

Ούτε στα όνειρά του ο Έβανς μεε τον Μπάριτ στα δεξιά του στο άσπρο-μαύρο-κόκκινο Ford Fiesta WRC με ελαστικά D-Mack θα οδηγούσε την κατάταξη στο 1ο σκέλος της 2ης μέρας στο ράλι Αργεντινής. 

Γκραν Πρι Ρωσίας

Τελικά οι δύο οδηγοί της Ferrari, Σεμπάστιαν Φέτελ και Κίμι Ραϊκόνεν αποδεικνύονται πολύ σκληροί «καθηγητές» στο παιχνίδι των ερωτήσεων που αφορούν τη πίστα Σότσι.

Την πίστα της Ρωσίας που φιλοξενεί τον 4ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 την Κυριακή 30 Απριλίου.

Γκραν Πρι Ρωσίας, ελεύθερα δοκιμαστικά (2ο σκέλος)

Απόλυτα ευχαριστημένοι πρέπει να είναι οι άνθρωποι της Ferrari μετά το τέλος των δύο περιόδων ελεύθερων δοκιμαστικών, στην πίστα του Σότσι, ενόψη του Γκραν Πρι Ρωσίας.

Ράλι Αργεντινής

Η μάχη με τα χρονόμετρα στο ράλι Αργεντινής ξεκίνησε και ο 5ος γύρος είναι σε πλήρη εξέλιξη.

Η Hyundai Motorsport συμμετέχει με τρία coupe i20 WRC με τους Πάντον-Κέναρντ (νικητές το 2016), Νεβιλ-Γκιλσούλ (νικητές του προηγούμενου αγώνα, στην Κορσική) και Σόρδ-Μαρτί.

Lamborghini

Στο εξωτικό Ντουμπάι, εκεί που κυματίζουν οι κελεμπίες και ρέει άφθονο χρήμα η Lamborghini έκοψε την κορδέλα των εγκαινίων στο μεγαλύτερο εκθεσιακό της χώρο.

Hyundai Motorsport

Η πρόθεση του αγωνιστικού τμήματος της Hyundai για τη συμμετοχή της στο προσεχές πρωτάθλημα TCR βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Mazda CX-8

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Mazda, το νέο της μοντέλο CX-8 αναμένεται να παρουσιαστεί στην ιαπωνική αγορά στα τέλη του 2017.