Είστε εδώ

Test Drive

Dacia Duster 1.5 dCi 110 EDC 4Χ2 : Το οδηγούμε στους δρόμους της Κροατίας

09Δεκεμβρίου 2016
του Κώστα Χαριάτη

To Dacia Duster διατίθεται πλέον και με αυτόματο κιβώτιο. Πιο συγκεκριμένα, τοποθετεί το αυτόματο εξατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC (Efficient Dual Clutch), αποκλειστικά στην δικίνητη έκδοση 4x2, με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi των 110 ίππων.

Οι επιλογές λειτουργίας που δίνει στον οδηγό το συγκεκριμένο κιβώτιο, προϊόν της Getrag, είναι η πλήρως αυτόματη λειτουργία αλλά και η σειριακή, μέσω του επιλογέα. Για να βελτιωθεί η κατανάλωση καυσίμου, επιλέχθηκε ένα σύστημα υγρού τύπου για κάθε σχέση του κιβωτίου. Ο πρώτος συμπλέκτης είναι υπεύθυνος για την επιλογή των «μονών» ταχυτήτων (1η, 3η, 5η), ενώ ο δεύτερος για την επιλογή των «ζυγών» (2η, 4η, 6η), ενώ παράλληλα συμπεριλαμβάνει και την επιλογή της όπισθεν.

Αξίζει να σημειωθεί πως το κιβώτιο EDC, περιλαμβάνει και τη λειτουργία Hill Start Assist, ενώ από επίσημα χείλη των ανθρώπων της Dacia, η συγκεκριμένη έκδοση του Duster καταναλώνει κατά 17% λιγότερο καύσιμο, σε σχέση με ένα μοντέλο με συμβατικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (4,5 λίτρα/100 χλμ.).

Οδηγώντας το στο επαρχιακό δίκτυο της Κροατίας, το Duster συμπεριφέρεται χωρίς κανένα πρόβλημα. Είναι στιβαρό και σταθερό ακόμη ακόμα και στην απαιτητική οδήγηση, παρά το μέτριας αίσθησης τιμόνι, ενώ καταφέρνει να προσφέρει στους επιβάτες του εξαιρετική άνεση. Εκτός δρόμου, ακόμα και στη δικίνητη έκδοση, τα καταφέρνει εξίσου καλά, βοηθούμενο από την ροπή των 25,5 χλγμ και της αυξημένης απόστασης από το έδαφος. Να πούμε ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι ένας από τους πλέον αξιόλογους πετρελαιοκινητήρες που μπορεί να έχει κανείς σήμερα. Στον τομέα των επιδόσεων, αν και αυτό δεν είναι το ζητούμενο ενός αυτοκινήτου με εκτός δρόμου φιλοσοφία, το  Duster 1.5 dCi EDC είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας. Για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 11,9 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 169 χλμ./ώρα.

Κατά τα λοιπά το εσωτερικό παραμένει το ίδιο. Σκληρά, ανθεκτικά πλαστικά με καλή συναρμογή και μέτρια εργονομία, ενώ ξεχωρίζει η οθόνη πολυμέσων. Φυσικά είναι ευρύχωρο και προσφέρει καλή περιμετρική ορατότητα, χάρη και στην ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης.

Το Dacia Duster 1.5 dCi με το αυτόματο κιβώτιο EDC αναμένεται στη χώρα μας τον Μάρτιο του 2017, ενώ θα πρέπει να υπολογίζουμε ότι η τιμή του θα είναι αυξημένη περίπου στα 1.500 ευρώ επιπλέον της χειροκίνητης έκδοσης.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ford Fiesta WRC M-Sport

Το 2017 είναι μια διαφορετική χρονιά για την ομάδα Ford M-Sport.

SEAT

Την εκπαίδευση αποδεικνύει ότι στηρίζει η SEAT κάνοντας δωρεά στο κολέγιο Βιομηχανικού Σχεδιασμού EUDI, το οποίο ανήκει στο Πανεπιστήμιο της Λα Κορούνια.

Kia

Η κορυφή χρειάζεται κάτι παραπάνω από θέληση και απαιτεί πολλή δύναμη, όπως έχει αποδείξει ο κορυφαίος Iσπανός τενίστας Ραφαέλ Ναδάλ, πρώην νούμερο 1 στην παγκόσμια κατάταξη και με Χρυσό Ολυμπιακό μετάλλιο στο ενεργητικό του.

Renault

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Groupe Renault ανακοίνωσε ότι το 2016 σημειώσε παγκοσμίως πωλήσεις-ρεκόρ.

Nissan

Ένα στόλο 15 ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα παραδώσει η Nissan στο Έσσεν.

BMW Σειρά 4

Η BMW ανανεώνει τη γκάμα των μοντέλων της Σειράς 4, μετά από τέσσερα χρόνια από την επίσημη παρουσίασή της.

Ενιαίο Έπαθλο 2017-2018

Σίγουρα θα μπερδευτήκατε με τη λέξη «ίσως» που αφήνει πολλά ερωτηματικά. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν.

Bentley Supersports Β55

Το δικό τους ξεχωριστό ρολόι χειρός μπορούν να έχουν οι οδηγοί της Continental Supersports, η οποία είναι η ταχύτερη Bentley που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα.

North American International Auto Show-Detroit

Από την άλλοτε Μέκκα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, το Ντιτρόιτ, ανοίγει η αυλαία των διεθνών εκθέσεων.

Η έκθεση του Ντιτρόιτ διεξάγεται κάθε χρόνο, όπως η αντίστοιχη στη Γενεύη, στο εκθεσιακό κέντρο Combo, στην καρδιά του Μίσιγκαν.

Lexus

Έτοιμο να πατήσει στην πίστα είναι το νέο αγωνιστικό RC F GT3, το οποίο εξέλιξε η Lexus Gazoo Racing.