Είστε εδώ

Test Drive

Αudi Q2 1.6 TDI : Σε διαφορετική βάση

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Το Q2, το νέο premium compact SUV της Audi δεν αποτελεί μόνο ένα διαφορετικό μοντέλο στην οικογένεια της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Αποτελεί και κάτι το διαφορετικό ως μοντέλο στα στελέχη της Kosmocar που διαχειρίζονται τις τύχες της Audi στη χώρα μας.

Λάμπουν όταν μιλούν για αυτό το μοντέλο, η προσέγγιση τους είναι διαφορετική για το Audi Q2 και αυτό γίνεται αντιληπτό από την κουβέντα που έχεις μαζί τους.

Δεν έχουν άδικο, καθώς το πιο μικρό μοντέλο στη γκάμα “Q” έρχεται με αέρα διαφορετικό, ακόμα και από το ίδιο το εργοστάσιο.

Μπορεί να είναι χτισμένο στη πλατφόρμα MQB (όπως εξάλλου όλα τα σύγχρονα μοντέλα του Ομίλου), το εσωτερικό να θυμίζει το ανανεωμένο Α3, αλλά αυτό δεν σημαίνει απολύτως τίποτα, καθώς το Q2 τοποθετείται στην αντίπερα όχθη από όλα τα μοντέλα της Audi, καθώς εισάγει το νέο σχεδιαστικό ύφος της εταιρίας, αλλά και ένα πιο σπορ-off-road ύφος.

Ένα στυλ που «μιλάει» με πολλές ακμές, γωνίες, με μια διαφορετική γραμμή οροφής, όπου μεταξύ των παραθύρων των πίσω επιβατών και το κρύσταλλο της πόρτας των αποσκευών παρεμβάλλεται ένα διακοσμητικό στοιχείο διαφορετικού χρώματος (μαύρο στην προκειμένη περίπτωση) που σε συνδυασμό με τα σκουρόχρωμα περιμετρικά προστατευτικά του αμαξώματος (βρίσκονται χαμηλά στο αμάξωμα) προσθέτουν στο ύφος του premium SUV.

Σε εντελώς διαφορετική γραμμή «κινείται» η μάσκα όπως και η θέση για τους αεραγωγούς στις άκρες του μπροστινού προφυλακτήρα όπου εκεί θα τοποθετηθούν οι προβολείς ομίχλης στις γρήγορες εκδόσεις Q2 RS, που αναμένονται…

Στα άκρα βρίσκονται και οι τροχοί, μειώνοντας έτσι στο ελάχιστο τους προβόλους των φτερών, ώστε να υπάρχει πλήρης εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου (μεταξόνιο 2.601 χλστ.).

Το εσωτερικό μπορεί να θυμίζει Α3, αλλά με την πρώτη ματιά γίνεται αντιληπτή η ποιότητα, ενώ αν «ασχοληθείς» περισσότερο παρατηρείς ότι η συναρμογή των υλικών είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Σε κερδίζει η θέση οδήγησης που νομίζεις ότι έχει φτιαχτεί στα δικά σου -ακριβώς- μέτρα, ενώ το δερμάτινο τιμόνι φέρει το σωστό πάχος με τον επιλογέα να βρίσκεται σε εργονομική θέση.

Την πρώτη επαφή στη χώρα μας με το νέο Audi Q2 την είχαμε με την έκδοση TDI με τον πετρελαιοκινητήρα 1.600 κ. εκ. απόδοσης 116 ίππων με ροπή 250 Nm μεταξύ 1.500-3.250 σ.α.λ. που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων μεταδίδοντας την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.

Ο κινητήρας κινεί ικανοποιητικά το αυτοκίνητο και δεν έδειξε κάπου να «κομπιάζει».

Σημαντικό ρόλο παίζει και το σωστό «γρανάζωμα» του κιβωτίου, που ειδικά στις χαμηλές και μεσαίες στροφές το αυτοκίνητο «κινείται» έχοντας τρομερή απόκριση.

Eυχάριστη έκπληξη είναι το τιμόνι. Δεν θα είναι υπερβολή να πούμε ότι είναι το καλύτερο τιμόνι που έχουμε οδηγήσει σε Audi ευρείας παραγωγής.

Εντυπωσιάζει επίσης από την ποιότητα κύλισης και από το πόσο σταθερά κινείται στα εθνικά οδικά δίκτυα.

Επίσης παρά το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος (γύρω στα 20 εκ.) στρίβει με τη «φόρα» δείχνοντας το πόσο συμπαγής είναι η κατασκευή, τη σωστή λειτουργία της ανάρτησης σε σπορ ύφος, ενώ για τα φρένα παρά το γεγονός ότι ανεβοκατεβαίναμε γρήγορα στα στροφιλίκια του Μπράλου παρακολουθώντας το ράλι Λαμίας, δεν έδειξαν σημαία κόπωσης φιλοξενώντας στο εσωτερικό τέσσερα άτομα και το πορτ-μπαγκαζ των 405 λίτρων γεμάτο από μπουφάν.

Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6.2 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε καμία περίπτωση δε ξεπέρασε τα 7.1 λίτρα/100 χλμ. όταν οι ρυθμοί ήταν στο κόκκινο.

Για το τέλος αφήσαμε μερικά στοιχεία που αφορούν τις εξωτερικές διαστάσεις και τις επιδόσεις.

Οι εξωτερικές διαστάσεις είναι σε μήκος Χ πλάτος Χ ύψος 4,191 χλστ.. Χ 1,794 χλστ.. Χ 1.508 χλστ..

Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 197 χλμ./ώρα, ο χρόνος για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα είναι 10,7 δευτ. με τις εκπομπές ρύπων να βρίσκονται στα 104 γρ./χλμ. C02.

Από πλευράς εξοπλισμού η βασική έκδοση 1.6 TDI φέρει το σύστημα πολυμέσων ΜΜΙ με τον περιστρεφόμενο διακόπτη στη βάση της κονσόλας μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων με τις ενδείξεις να εμφανίζονται στην έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών, (από εκεί γίνονται όλες οι ρυθμίσεις για την κινητή τηλεφωνία, το σύστημα πλοήγησης, πληροφορίες για το αυτοκίνητο) επίσης μηχανικό κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια, ένδειξη πίεσης ελαστικών, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών καθώς και το σύστημα Audi pre sense που αναγνωρίζει επικίνδυνες καταστάσεις σε διασταυρώσεις μεταξύ πεζών και αυτοκινήτων, προειδοποιώντας τον οδηγό ώστε να φρενάρει ενώ σε χαμηλές ταχύτητες μπορεί και να ακινητοποιηθεί.

Επίσης προσφέρει ειδικά πακέτα εξατομίκευσης, ώστε το Q2 να αποκτήσει το χαρακτήρα που θέλετε εσείς ο ίδιος, όπως εσωτερικός φωτισμός στο ταμπλό και στην κονσόλα, διαφορετικές επενδύσεις, ζάντες μέχρι 19 ιντσών.

Τι θα θέλαμε όμως. Καλύτερα φώτα, οπότε εάν το επιλέξετε σας συστήνουμε ανεπιφύλακτα προβολείς LED και καθίσματα ένα στάδιο πιο αναπαυτικά από αυτά της βασικής έκδοσης.

Αυτό είναι λοιπόν το νέο Audi Q2, ένα premium SUV με πολύ καλή οδική συμπεριφορά, υψηλή ποιότητα κατασκευής που βάζει τη γερμανική εταιρία απέναντι από τα Mini Countryman και Mercedes GLA, ενώ ταυτόχρονα πηγαίνει πιο πέρα την ιστορία με τους τέσσερις κύκλους (το σήμα της Audi).

Oι τιμές στη βασική έκδοση Q2 1.6 TDI ξεκινούν από τα 27.300 ευρώ

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Honda

Ένα νέο καινοτόμο προσομοιωτή οδήγησης παρουσιάζει η Honda, ονόματι DiM250 (Driver-in-Motion).

Toyota

Το νέο Toyota Avalon μας κλείνει το «μάτι» και μας υπενθυμίζει ότι η νέα του γενιά είναι έτοιμη να παρουσιαστεί στο Σαλόνι του Ντιτρόιτ τον επόμενο μήνα.

McLaren Senna

Η πιο extreme ΜcLaren που έχει κατασκευαστεί ποτέ είναι αφιερωμένη στο θρύλο της Formula 1, τον Άιρτον Σένα.

Lexus

Πιστούς πελάτες έχουν τα υβριδικά μοντέλα της Lexus και ένας από αυτούς είναι η βρετανική εταιρία Slimming World που ασχολείται με το αδυνάτισμα.

Ford

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Ford σε συνεργασία με το King’s College London η τεχνική που χρησιμοποιούν οι οδηγοί αγώνων μπορούν να βοηθήσουν τον υπόλοιπο κόσμο, όχι μόνο πίσω από το τιμόνι, αλλά και στην καθημερινότητα τους.

Drift Games Challenge

Μπορεί να ήταν και κινηματογραφική ταινία. Όμως ήταν ο τελικός του νέου θεσμού στη χώρα μας του Drift Games Challenge που διεξήχθη την Κυριακή 10 Δεκεμβρίου στην πίστα των Μεγάρων, όπου οι 32 φορμουλίτσες δημιούργησαν ένα όμορφο –αγωνιστικό-παζλ με 62 ακόμα αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών.

Bentley Continental GT

Από το εργοστάσιο της Bentley στην Αγγλία σε μια κοσμική αποκάλυψη στην Αθήνα, στις εγκαταστάσεις της Bentley στο Νέο Ψυχικό. Σαμπάνιες, λουλούδια, ωραίες υπάρξεις, δυνατές ροκές συνέθεταν την ατμόσφαιρα στην αποκάλυψη της νέας Continental GT.

Alfa Romeo 4C

Η Alfa Romeo 4C σχεδιάστηκε για να ηγηθεί της αναγέννησης της εταιρείας, αλλά το μοντέλο δε γνώρισε μεγάλη επιτυχία στις πωλήσεις, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία έχει πουλήσει συνολικά 1.671 μονάδες στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες πέρυσι.

NEVS

Η NEVS ανακοίνωσε την πρόθεσή της να ανοίξει εκ νέου το πρώην εργοστάσιο της Saab στο Τρολχάταν της Σουηδίας για να παράγει τα ηλεκτρικά 9-3 το δεύτερο εξάμηνο του επόμενου έτους.

Chevrolet Corvette ZR1

Η νέα Chevrolet Corvette ZR1 είναι ένα “τέρας” δύναμης. Αν χρειάζεστε αποδείξεις περί αυτού παρακολουθήστε το βίντεο που ακολουθεί και στο οποίο το αμερικάνικο supercar “φτύνει” φλόγες για 12 συνεχόμενα δευτερόλεπτα.