Είστε εδώ

Test Drive

Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2 TCT : Ανανεωμένη, diesel και αυτόματη

του Γιώργου Ψαρρά

Η διακριτικά ανανεωμένη Alfa Romeo Giulietta συνδυάζει πλέον τον πετρελαιοκινητήρα της με αυτόματο κιβώτιο.

Ποια είναι όμως τα σημεία στα οποία ανανεώθηκε η τετράτροχη Ιταλίδα; Πως λειτουργεί στην πράξη ο νέος συνδυασμός του πετρελαιοκινητήρα 1.6 JTDM-2 με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT; Tα ερωτήματα σας θα απαντηθούν ευθύς αμέσως.

Στο δρόμο συλλάβαμε αρκετά βλέμματα να «φλερτάρουν» τη Giulietta, η οποία γίνεται εύκολα στόχος με τη συγκεκριμένη γκρι ματ βαφή της, η οποία της προσδίδει μια δυναμική και συνάμα μυστηριώδη αμφίεση. Μόνο οι φανατικοί Αλφίστι και οι καλά διαβασμένοι θα καταφέρουν να εντοπίσουν τις διακριτικές αλλαγές στο «κορμί» της Giulietta. Αν εστιάσετε στο εμπρός τμήμα θα αντιληφτείτε το νέο προφυλακτήρα και τη μεγαλύτερη κυψελοειδή γρίλια στη χαρακτηριστική τριγωνική μάσκα της Alfa Romeo. Λεπτές κόκκινες λωρίδες έχουν τοποθετηθεί χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα και περιμετρικά του μαύρου πίσω διαχύτη. Προσέξτε επίσης τα πλευρικά μαρσπιέ, τη μαύρη γυάλινη οροφή, τα φιμέ πίσω κρύσταλλα, τα λευκά φλας στα εμπρός φτερά, τις κρυφές πίσω χειρολαβές των θυρών, τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων και τις μαύρες γυαλιστερές ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 225/40. Η σπορ εικόνα της Giulietta ενισχύεται επίσης από τους σκουρόχρωμους εμπρός προβολείς που ενσωματώνουν LED φώτα ημέρας και από τα γκρι γυαλιστερά καλύμματα στους πλευρικούς καθρέπτες και στις χειρολαβές των εμπρός θυρών. Η ονομασία της στο πίσω τμήμα πλέον χρησιμοποίει την ίδια γραμματοσειρά με αυτή της Giulia.

Σπορ ατμόσφαιρα κυριαρχεί και το εσωτερικό της Giullieta, καθώς για τη διακόσμηση της έχουν επιλεγεί αλουμινένια πεντάλ, κόκκινες ραφές στο τιμόνι, στο λεβιέ ταχυτήτων και στο χειρόφρενο, αλλά και carbon look ένθετα στα πάνελ των θυρών και στο ταμπλό. Με μαύρο δέρμα είναι καλυμμένα τα καθίσματα, ενώ στα εμπρός προσκέφαλα αποτυπώνεται το λογότυπο της Alfa Romeo. Όλα τα πλαστικά είναι σκληρά στην αφή, αλλά η γενικότερη αίσθηση που εισπράττεις από άποψης ποιότητας είναι θετική. To σύστημα πολυμέσων Uconnect «εκφράζεται» μέσα από την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής, η οποία έχει εύχρηστο και απλό μενού. Χαμηλότερα συναντάμε τα στρογγυλά περιστροφικά χειριστήρια του κλιματισμού όμοια με αυτά που τοποθετούνται και σε μοντέλα της Fiat, ενώ στη βάση βρίσκεται ο διακόπτης DNA, οι θύρες USB και ΑUX μαζί με υποδοχή για κάρτα SD. Μας έλειψαν όμως οι θήκες για μικροαντικείμενα, καθώς υπάρχει μόνο ένας αποθηκευτικός χώρος ενσωματωμένος στο ταμπλό, το σημείο όμως δε βολεύει εργονομικά. Αρκετά στενές είναι οι δυο ποτηροθήκες και οι χώροι στα πάνελ των εμπρός θυρών. Συνεχίζοντας την περιγραφή μας από την πίσω σειρά καθισμάτων διαπιστώνουμε ότι ο χώρος για τα πόδια μπορεί να χαρακτηριστεί απλά επαρκής, όμως ο «αέρας» για τα κεφάλια είναι περιορισμένος (μεταξόνιο 2.634 χλστ.) κάτι που οφείλεται και στην ηλιοροφή που χωρίζεται σε δυο τμήματα για τους εμπρός και πίσω επιβάτες. Φαρδύ άνοιγμα έχει ο χώρος των αποσκευών, ο οποίος προσφέρει από 350-1.026 λίτρα, ενώ κάτω από το δάπεδο του ανακαλύψαμε ρεζέρβα ανάγκης.

Το «ζουμί» της υπόθεσης στην Giulietta των φωτογραφιών βρίσκεται κάτω από το καπό της, καθώς εκεί έχει βρει στέγη ο νέος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας 1.6 JTDM-2 με το τρίτης γενιάς σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail. Ανατρέχουμε στον πίνακα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και βλέπουμε ότι η ισχύς τους ανέρχεται στους 120 ίππους (3.750 σ.α.λ.), ενώ η ροπή του είναι γενναιόδωρη, καθώς φτάνει τα 320 Nm που προσφέρονται από τις 1.750 σ.α.λ. Τόσο στα «χαρτιά» όσο και στην πράξη οι επιδόσεις είναι αρκετά ικανοποιητικές, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 195 χλμ./ώρα και την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 10,2 δευτ. Ας δούμε όμως και το θέμα της κατανάλωσης. Σύμφωνα με την επίσημη μέτρηση 3,9 λίτρα αρκούν για 100 χλμ. (Εuro 6/ εκπομπές C02 103 γρ./χλμ.) εμείς ωστόσο είδαμε τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται σαφώς πιο ψηλά από 7,5 έως 8,5 λίτρα/100 χλμ. Διαρκώς ενεργοποιημένο είχαμε το σύστημα Start/Stop, από το οποίο θα θέλαμε ορισμένες φορές να εκκινεί λίγο πιο γρήγορα. Ο 1.6 JTDM-2 πετρελαιοκινητήρας συνδυάζεται με μηχανικό 6αρι κιβώτιο ταχυτήτων και με το αναβαθμισμένο αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, το οποίο είχαμε στη διάθεση μας. Παρότι δεν θα το κατατάσσουμε στα κορυφαία αυτόματα κιβώτια, εκτελεί σχεδόν στον κατάλληλο χρόνο τις αλλαγές σχέσεων, ενώ διαθέτει σειριακή λειτουργία και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές.

Όπως κάθε «θηλυκό» έτσι και η Giulietta έχει το κουμπί της, το οποίο όταν το βρεις μπορείς να την κάνεις ότι θέλεις κρατώντας τη στα χέρια σου. Όταν της ζητάς να σου δείξει το άγριο πρόσωπο της δεν έχεις παρά να μετακινήσεις το διακόπτη DNA στη θέση D (Dynamic). Τότε διαπιστώνεις άμεσα ότι το τιμόνι γίνεται πιο βαρύ και πιο «κοφτερό», η απόκριση στο γκάζι είναι αμεσότερη, οι αλλαγές των σχέσεων σε πιο υψηλές στροφές, ενώ τα φρένα μπαίνουν στη λειτουργία προ-φόρτισης (Prefill), το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESC γίνεται πιο φρόνιμο και το ηλεκτρονικό διαφορικό Q2 ενεργοποιείται.

Σε άσχημες καιρικές συνθήκες με χαμηλή πρόσφυση επιλέγεις το πρόγραμμα All Weather, με το οποίο το σύστημα διεύθυνσης προσανατολίζεται περισσότερο προς την άνεση, το ηλεκτρονικό διαφορικό Q2 είναι εν ενεργεία, τα φρένα ανταποκρίνονται φυσιολογικά και το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESC και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ASR βρίσκονται σε επαγρύπνηση.

Για καθημερινή οδήγηση κάτω από φυσιολογικές συνθήκες και για περισσότερη οικονομία καυσίμου η επιλογή του προγράμματος Natural είναι μονόδρομος. Οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται πιο γρήγορα, ενώ το ηλεκτρονικό διαφορικό Q2 απαλλάσσεται από τα καθήκοντα του, το ESC και το ASR όπως και τα φρένα βρίσκονται σε κανονικούς ρυθμούς λειτουργίας και το τιμόνι είναι πιο ελαφρύ σε αίσθηση.

Ανεξάρτητα τώρα από το ποια θα είναι η επιλογή σου στο διακόπτη DNA η Giulietta σε κάθε έκφανση του χαρακτήρα της προβάλει τα σπορ της γονίδια στο δρόμο. Αυτό της το χαρακτηριστικό μαζί με τη διαχρονική της γοητεία θα μπορούσαμε να πούμε ότι αποτελούν τα δυο βασικά συστατικά στη συνταγή της. Μας άρεσαν λοιπόν τα δυνατά και αποτελεσματικά της φρένα με δίσκους 281 χλστ. εμπρός και 264 χλστ. πίσω, το ακριβές τιμόνι της, αλλά και η σχετικά σφιχτή ανάρτηση της, αποτελούμενη από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, η οποία μπορεί να μη ρίχνει όλο το βάρος της στην άνεση αλλά δε τη ξεχνά, αντιδρώντας με ψυχραιμία στις κακοτεχνίες της ασφάλτου, ενώ ταυτόχρονα δε σε προδίδει στις στροφές.

H Giulietta χάρη στο τελευταίο της «μπότοξ» παρατείνει τη νεότητα της, αυτό που σε κερδίζει όμως είναι το ταλέντο της στην άσφαλτο, όπως συμβαίνει άλλωστε με κάθε Alfa Romeo. Το συνδυασμό του πετρελαιοκινητήρα 1.6 JTDM-2 με το αυτόματο κιβώτιο TCT το χαρακτηρίζουμε πετυχημένο, καθώς αναδεικνύει τα προσόντα της Giulietta, η οποία στοχεύει παραδοσιακά πρώτα στη καρδία των οδηγών και μετά στη λογική. Η τιμή της Giulietta 1.6 JTDM-2 TCT εκκινεί από τα 27.180 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Lamborghini Aventador S Roadster

Μισό αιώνα συμπληρώνει η Lamborghini από τότε που πάτησε το πόδι της στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου και το γιορτάζει με την ειδική έκδοση “50th Anniversary Japan” της Aventador S Roadster.

Το πρώτο μοντέλο που εισήγαγε η Lamborghini στην Ιαπωνία ήταν η 400 GT.

Seat Arona

Ανακοινώθηκαν οι τιμές που ισχύουν στη χώρα μας για το νέο μοντέλο της Seat το Arona. 

Πρόκειται για το δεύτερο SUV στην ιστορία της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας μετά το Ateca, το μοντέλο που απέσπασε το βραβείο “ Best Buy Car of Europe” για το 2017 

Γκραν Πρι ΗΠΑ

Η αλλαγή κινητήρα στην Toro Rosso του Χάρντλεϊ θα φέρει ποινές στη γραμμή εκκίνησης για τον 30χρονο οδηγό στην πρώτη τους εμφάνιση στη Formula 1, που σχεδόν αποστήθισε τις 50 σελίδες του εγχειριδίου με τις πληροφορίες λειτουργίας του τιμονιού. 

Red Bull F1 Team

Ο νεαρός Ολλανδός, νικητής  του Γκραν Πρι Μαλαισίας, θα συνεχίσει να οδηγεί για τη Red Bull μέχρι το 2020.

Γκραν Πρι ΗΠΑ

Ο Χάμιλτον με τη Mercedes ήταν ο ταχύτερος και στις δύο περιόδους των ελεύθερων δοκιμών λες και θέλει να δώσει το μήνυμα για το πόσο πολύ θέλει τον 4ο παγκόσμιο τίτλο. 

BMW 7 Series Individual Edition Black Ice

Η BMW Ρωσίας δημιούργησε τη νέα έκδοση “Individual Black Ice” για τη Σειρά 7, η οποία θα διατεθεί αποκλειστικά στην τοπική αγορά σε περιορισμένο αριθμό.

SEAT Leon Cupra

Σε κάθε αγώνα του μηχανοκίνητου αθλητισμού υπάρχει ένα αυτοκίνητο ασφαλείας, ενώ η SEAT αναλαμβάνει να μας εξηγήσει τα καθήκοντα του.

Porsche 718 Boxster και 718 Cayman GTS

Επειδή η Porsche δε «χορταίνει» ποτέ από δύναμη δημιούργησε τις εκδόσεις GTS για τις 718 Boxster και 718 Cayman.

Ford

Σήμερα που η ανάγκη για οικονομία είναι μεγαλύτερη από ποτέ η Ford μας δίνει έξι χρήσιμες συμβουλές για το πως να περιορίσουμε την κατανάλωση καυσίμου στο αυτοκίνητο μας.

Nέο Renault Captur

Η ανανεωμένη έκδοση ξεκίνησε την καριέρα της και στην ελληνική αγορά όπου εκτός των άλλων εφοδιάζεται με το σύστημα πρόσφυσης Extended Grip που με τις τρείς επιλογές επιτρέπει στο Captur την πορεία και σε πιο δύσβατες διαδρομές.

Διατίθεται με κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης.