Είστε εδώ

Test Drive

Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2 TCT : Ανανεωμένη, diesel και αυτόματη

του Γιώργου Ψαρρά

Η διακριτικά ανανεωμένη Alfa Romeo Giulietta συνδυάζει πλέον τον πετρελαιοκινητήρα της με αυτόματο κιβώτιο.

Ποια είναι όμως τα σημεία στα οποία ανανεώθηκε η τετράτροχη Ιταλίδα; Πως λειτουργεί στην πράξη ο νέος συνδυασμός του πετρελαιοκινητήρα 1.6 JTDM-2 με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT; Tα ερωτήματα σας θα απαντηθούν ευθύς αμέσως.

Στο δρόμο συλλάβαμε αρκετά βλέμματα να «φλερτάρουν» τη Giulietta, η οποία γίνεται εύκολα στόχος με τη συγκεκριμένη γκρι ματ βαφή της, η οποία της προσδίδει μια δυναμική και συνάμα μυστηριώδη αμφίεση. Μόνο οι φανατικοί Αλφίστι και οι καλά διαβασμένοι θα καταφέρουν να εντοπίσουν τις διακριτικές αλλαγές στο «κορμί» της Giulietta. Αν εστιάσετε στο εμπρός τμήμα θα αντιληφτείτε το νέο προφυλακτήρα και τη μεγαλύτερη κυψελοειδή γρίλια στη χαρακτηριστική τριγωνική μάσκα της Alfa Romeo. Λεπτές κόκκινες λωρίδες έχουν τοποθετηθεί χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα και περιμετρικά του μαύρου πίσω διαχύτη. Προσέξτε επίσης τα πλευρικά μαρσπιέ, τη μαύρη γυάλινη οροφή, τα φιμέ πίσω κρύσταλλα, τα λευκά φλας στα εμπρός φτερά, τις κρυφές πίσω χειρολαβές των θυρών, τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων και τις μαύρες γυαλιστερές ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 225/40. Η σπορ εικόνα της Giulietta ενισχύεται επίσης από τους σκουρόχρωμους εμπρός προβολείς που ενσωματώνουν LED φώτα ημέρας και από τα γκρι γυαλιστερά καλύμματα στους πλευρικούς καθρέπτες και στις χειρολαβές των εμπρός θυρών. Η ονομασία της στο πίσω τμήμα πλέον χρησιμοποίει την ίδια γραμματοσειρά με αυτή της Giulia.

Σπορ ατμόσφαιρα κυριαρχεί και το εσωτερικό της Giullieta, καθώς για τη διακόσμηση της έχουν επιλεγεί αλουμινένια πεντάλ, κόκκινες ραφές στο τιμόνι, στο λεβιέ ταχυτήτων και στο χειρόφρενο, αλλά και carbon look ένθετα στα πάνελ των θυρών και στο ταμπλό. Με μαύρο δέρμα είναι καλυμμένα τα καθίσματα, ενώ στα εμπρός προσκέφαλα αποτυπώνεται το λογότυπο της Alfa Romeo. Όλα τα πλαστικά είναι σκληρά στην αφή, αλλά η γενικότερη αίσθηση που εισπράττεις από άποψης ποιότητας είναι θετική. To σύστημα πολυμέσων Uconnect «εκφράζεται» μέσα από την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής, η οποία έχει εύχρηστο και απλό μενού. Χαμηλότερα συναντάμε τα στρογγυλά περιστροφικά χειριστήρια του κλιματισμού όμοια με αυτά που τοποθετούνται και σε μοντέλα της Fiat, ενώ στη βάση βρίσκεται ο διακόπτης DNA, οι θύρες USB και ΑUX μαζί με υποδοχή για κάρτα SD. Μας έλειψαν όμως οι θήκες για μικροαντικείμενα, καθώς υπάρχει μόνο ένας αποθηκευτικός χώρος ενσωματωμένος στο ταμπλό, το σημείο όμως δε βολεύει εργονομικά. Αρκετά στενές είναι οι δυο ποτηροθήκες και οι χώροι στα πάνελ των εμπρός θυρών. Συνεχίζοντας την περιγραφή μας από την πίσω σειρά καθισμάτων διαπιστώνουμε ότι ο χώρος για τα πόδια μπορεί να χαρακτηριστεί απλά επαρκής, όμως ο «αέρας» για τα κεφάλια είναι περιορισμένος (μεταξόνιο 2.634 χλστ.) κάτι που οφείλεται και στην ηλιοροφή που χωρίζεται σε δυο τμήματα για τους εμπρός και πίσω επιβάτες. Φαρδύ άνοιγμα έχει ο χώρος των αποσκευών, ο οποίος προσφέρει από 350-1.026 λίτρα, ενώ κάτω από το δάπεδο του ανακαλύψαμε ρεζέρβα ανάγκης.

Το «ζουμί» της υπόθεσης στην Giulietta των φωτογραφιών βρίσκεται κάτω από το καπό της, καθώς εκεί έχει βρει στέγη ο νέος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας 1.6 JTDM-2 με το τρίτης γενιάς σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail. Ανατρέχουμε στον πίνακα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και βλέπουμε ότι η ισχύς τους ανέρχεται στους 120 ίππους (3.750 σ.α.λ.), ενώ η ροπή του είναι γενναιόδωρη, καθώς φτάνει τα 320 Nm που προσφέρονται από τις 1.750 σ.α.λ. Τόσο στα «χαρτιά» όσο και στην πράξη οι επιδόσεις είναι αρκετά ικανοποιητικές, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 195 χλμ./ώρα και την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 10,2 δευτ. Ας δούμε όμως και το θέμα της κατανάλωσης. Σύμφωνα με την επίσημη μέτρηση 3,9 λίτρα αρκούν για 100 χλμ. (Εuro 6/ εκπομπές C02 103 γρ./χλμ.) εμείς ωστόσο είδαμε τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται σαφώς πιο ψηλά από 7,5 έως 8,5 λίτρα/100 χλμ. Διαρκώς ενεργοποιημένο είχαμε το σύστημα Start/Stop, από το οποίο θα θέλαμε ορισμένες φορές να εκκινεί λίγο πιο γρήγορα. Ο 1.6 JTDM-2 πετρελαιοκινητήρας συνδυάζεται με μηχανικό 6αρι κιβώτιο ταχυτήτων και με το αναβαθμισμένο αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, το οποίο είχαμε στη διάθεση μας. Παρότι δεν θα το κατατάσσουμε στα κορυφαία αυτόματα κιβώτια, εκτελεί σχεδόν στον κατάλληλο χρόνο τις αλλαγές σχέσεων, ενώ διαθέτει σειριακή λειτουργία και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές.

Όπως κάθε «θηλυκό» έτσι και η Giulietta έχει το κουμπί της, το οποίο όταν το βρεις μπορείς να την κάνεις ότι θέλεις κρατώντας τη στα χέρια σου. Όταν της ζητάς να σου δείξει το άγριο πρόσωπο της δεν έχεις παρά να μετακινήσεις το διακόπτη DNA στη θέση D (Dynamic). Τότε διαπιστώνεις άμεσα ότι το τιμόνι γίνεται πιο βαρύ και πιο «κοφτερό», η απόκριση στο γκάζι είναι αμεσότερη, οι αλλαγές των σχέσεων σε πιο υψηλές στροφές, ενώ τα φρένα μπαίνουν στη λειτουργία προ-φόρτισης (Prefill), το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESC γίνεται πιο φρόνιμο και το ηλεκτρονικό διαφορικό Q2 ενεργοποιείται.

Σε άσχημες καιρικές συνθήκες με χαμηλή πρόσφυση επιλέγεις το πρόγραμμα All Weather, με το οποίο το σύστημα διεύθυνσης προσανατολίζεται περισσότερο προς την άνεση, το ηλεκτρονικό διαφορικό Q2 είναι εν ενεργεία, τα φρένα ανταποκρίνονται φυσιολογικά και το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESC και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ASR βρίσκονται σε επαγρύπνηση.

Για καθημερινή οδήγηση κάτω από φυσιολογικές συνθήκες και για περισσότερη οικονομία καυσίμου η επιλογή του προγράμματος Natural είναι μονόδρομος. Οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται πιο γρήγορα, ενώ το ηλεκτρονικό διαφορικό Q2 απαλλάσσεται από τα καθήκοντα του, το ESC και το ASR όπως και τα φρένα βρίσκονται σε κανονικούς ρυθμούς λειτουργίας και το τιμόνι είναι πιο ελαφρύ σε αίσθηση.

Ανεξάρτητα τώρα από το ποια θα είναι η επιλογή σου στο διακόπτη DNA η Giulietta σε κάθε έκφανση του χαρακτήρα της προβάλει τα σπορ της γονίδια στο δρόμο. Αυτό της το χαρακτηριστικό μαζί με τη διαχρονική της γοητεία θα μπορούσαμε να πούμε ότι αποτελούν τα δυο βασικά συστατικά στη συνταγή της. Μας άρεσαν λοιπόν τα δυνατά και αποτελεσματικά της φρένα με δίσκους 281 χλστ. εμπρός και 264 χλστ. πίσω, το ακριβές τιμόνι της, αλλά και η σχετικά σφιχτή ανάρτηση της, αποτελούμενη από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, η οποία μπορεί να μη ρίχνει όλο το βάρος της στην άνεση αλλά δε τη ξεχνά, αντιδρώντας με ψυχραιμία στις κακοτεχνίες της ασφάλτου, ενώ ταυτόχρονα δε σε προδίδει στις στροφές.

H Giulietta χάρη στο τελευταίο της «μπότοξ» παρατείνει τη νεότητα της, αυτό που σε κερδίζει όμως είναι το ταλέντο της στην άσφαλτο, όπως συμβαίνει άλλωστε με κάθε Alfa Romeo. Το συνδυασμό του πετρελαιοκινητήρα 1.6 JTDM-2 με το αυτόματο κιβώτιο TCT το χαρακτηρίζουμε πετυχημένο, καθώς αναδεικνύει τα προσόντα της Giulietta, η οποία στοχεύει παραδοσιακά πρώτα στη καρδία των οδηγών και μετά στη λογική. Η τιμή της Giulietta 1.6 JTDM-2 TCT εκκινεί από τα 27.180 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Nissan Armada Mountain Patrol

Καλοκαίρι πλησιάζει και η Nissan κλείνει πονηρά το «μάτι» στους φίλους της περιπέτειας που αγαπούν το ελεύθερο κάμπινγκ σε βουνό και θάλασσα.

Nissan Micra

Έχουμε δει αρκετές φορές βίντεο από το εξωτερικό με αγώνες ποδοσφαίρου όπου τη θέση των παικτών έχουν πάρει αυτοκίνητα με το αποτέλεσμα να είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον και θεαματικό ωστόσο δεν έχουμε δει να γίνεται κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα.

Infiniti

Η Infiniti θέλει να έρθει πιο κοντά στο νεανικό κοινό και συγκεκριμένα θέλει να προωθήσει το πιο "φρέσκο" της μοντέλο το QX50 γι΄ αυτό και συνεργάζεται με την ταινία της Marvel, Avengers: Infinity War.

Pininfarina

Οι Ιταλοί έχουν παράδοση στο να σχεδιάζουν όμορφα αυτοκίνητα τα οποία τα βλέπεις και θες να τα αποκτήσεις. Ένας από τους κύριους εκφραστές  αυτής της παράδοσης είναι ο οίκος Pininfarina.

Toyota Auris Hybrid

Σίγουρα μιλάμε για μια ιδιαίτερα τιμητική πρόσκληση προς την υβριδική έκδοση του Toyota Auris, καθώς χάρη στην αποδοτικότητα της θα αντικαταστήσει ένα μεγάλο στόλο 400 πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

McLaren 570S Spider

Σίγουρα το τμήμα εξατομίκευσης MSO της McLaren κάνει καλή δουλειά στα βρετανικά supercars, ωστόσο αυτή τη φορά τη νέα έκδοση της 570S Spider ανέλαβαν οι ίδιοι οι σχεδιαστές της.

Rolls-Royce SRH

Πριν από ένα χρόνο σχεδόν η Rolls-Royce παρουσίασε ένα νέο μοντέλο της, το οποίο απευθύνονταν αποκλειστικά στους μικρούς της φίλους, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να το οδηγήσουν σε μια δύσκολη φάση της ζωής τους.

Ράλι Ακρόπολις 2018

Θυμίζοντας μέρες δόξας το φετινό ράλι Ακρόπολις θα εκκινήσει την Παρασκευή 1 Ιουνίου στις 11 το πρωί κάτω  από τον Ιερό Βράχο για να «ανηφορίσει» προς τη Φθιώτιδα και τη Λαμία όπου εκεί είναι το κέντρο του αγώνα με το service park στους χώρους της έκθεσης.

Ford Mustang

Αν και η τρέχουσα γενιά του Ford Mustang δε δείχνει σημάδια γήρατος έχουν αρχίσει οι πρώτες φήμες σχετικά με την επόμενη ολοκαίνουρια γενιά η οποία αναμένεται να τη δούμε στις αρχές της επόμενης δεκαετίας.

Toyota

Μπορεί η νέα Supra να είναι προ των πυλών όμως πέρα από κάποιες, λίγες, πληροφορίες που μάθαμε στο Σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης η Toyota έχει κρατήσει κρυφές τις λεπτομέρειες του σπορ μοντέλου της.