Είστε εδώ

Test Drive

Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2 TCT : Ανανεωμένη, diesel και αυτόματη

του Γιώργου Ψαρρά

Η διακριτικά ανανεωμένη Alfa Romeo Giulietta συνδυάζει πλέον τον πετρελαιοκινητήρα της με αυτόματο κιβώτιο.

Ποια είναι όμως τα σημεία στα οποία ανανεώθηκε η τετράτροχη Ιταλίδα; Πως λειτουργεί στην πράξη ο νέος συνδυασμός του πετρελαιοκινητήρα 1.6 JTDM-2 με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT; Tα ερωτήματα σας θα απαντηθούν ευθύς αμέσως.

Στο δρόμο συλλάβαμε αρκετά βλέμματα να «φλερτάρουν» τη Giulietta, η οποία γίνεται εύκολα στόχος με τη συγκεκριμένη γκρι ματ βαφή της, η οποία της προσδίδει μια δυναμική και συνάμα μυστηριώδη αμφίεση. Μόνο οι φανατικοί Αλφίστι και οι καλά διαβασμένοι θα καταφέρουν να εντοπίσουν τις διακριτικές αλλαγές στο «κορμί» της Giulietta. Αν εστιάσετε στο εμπρός τμήμα θα αντιληφτείτε το νέο προφυλακτήρα και τη μεγαλύτερη κυψελοειδή γρίλια στη χαρακτηριστική τριγωνική μάσκα της Alfa Romeo. Λεπτές κόκκινες λωρίδες έχουν τοποθετηθεί χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα και περιμετρικά του μαύρου πίσω διαχύτη. Προσέξτε επίσης τα πλευρικά μαρσπιέ, τη μαύρη γυάλινη οροφή, τα φιμέ πίσω κρύσταλλα, τα λευκά φλας στα εμπρός φτερά, τις κρυφές πίσω χειρολαβές των θυρών, τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων και τις μαύρες γυαλιστερές ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 225/40. Η σπορ εικόνα της Giulietta ενισχύεται επίσης από τους σκουρόχρωμους εμπρός προβολείς που ενσωματώνουν LED φώτα ημέρας και από τα γκρι γυαλιστερά καλύμματα στους πλευρικούς καθρέπτες και στις χειρολαβές των εμπρός θυρών. Η ονομασία της στο πίσω τμήμα πλέον χρησιμοποίει την ίδια γραμματοσειρά με αυτή της Giulia.

Σπορ ατμόσφαιρα κυριαρχεί και το εσωτερικό της Giullieta, καθώς για τη διακόσμηση της έχουν επιλεγεί αλουμινένια πεντάλ, κόκκινες ραφές στο τιμόνι, στο λεβιέ ταχυτήτων και στο χειρόφρενο, αλλά και carbon look ένθετα στα πάνελ των θυρών και στο ταμπλό. Με μαύρο δέρμα είναι καλυμμένα τα καθίσματα, ενώ στα εμπρός προσκέφαλα αποτυπώνεται το λογότυπο της Alfa Romeo. Όλα τα πλαστικά είναι σκληρά στην αφή, αλλά η γενικότερη αίσθηση που εισπράττεις από άποψης ποιότητας είναι θετική. To σύστημα πολυμέσων Uconnect «εκφράζεται» μέσα από την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής, η οποία έχει εύχρηστο και απλό μενού. Χαμηλότερα συναντάμε τα στρογγυλά περιστροφικά χειριστήρια του κλιματισμού όμοια με αυτά που τοποθετούνται και σε μοντέλα της Fiat, ενώ στη βάση βρίσκεται ο διακόπτης DNA, οι θύρες USB και ΑUX μαζί με υποδοχή για κάρτα SD. Μας έλειψαν όμως οι θήκες για μικροαντικείμενα, καθώς υπάρχει μόνο ένας αποθηκευτικός χώρος ενσωματωμένος στο ταμπλό, το σημείο όμως δε βολεύει εργονομικά. Αρκετά στενές είναι οι δυο ποτηροθήκες και οι χώροι στα πάνελ των εμπρός θυρών. Συνεχίζοντας την περιγραφή μας από την πίσω σειρά καθισμάτων διαπιστώνουμε ότι ο χώρος για τα πόδια μπορεί να χαρακτηριστεί απλά επαρκής, όμως ο «αέρας» για τα κεφάλια είναι περιορισμένος (μεταξόνιο 2.634 χλστ.) κάτι που οφείλεται και στην ηλιοροφή που χωρίζεται σε δυο τμήματα για τους εμπρός και πίσω επιβάτες. Φαρδύ άνοιγμα έχει ο χώρος των αποσκευών, ο οποίος προσφέρει από 350-1.026 λίτρα, ενώ κάτω από το δάπεδο του ανακαλύψαμε ρεζέρβα ανάγκης.

Το «ζουμί» της υπόθεσης στην Giulietta των φωτογραφιών βρίσκεται κάτω από το καπό της, καθώς εκεί έχει βρει στέγη ο νέος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας 1.6 JTDM-2 με το τρίτης γενιάς σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail. Ανατρέχουμε στον πίνακα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και βλέπουμε ότι η ισχύς τους ανέρχεται στους 120 ίππους (3.750 σ.α.λ.), ενώ η ροπή του είναι γενναιόδωρη, καθώς φτάνει τα 320 Nm που προσφέρονται από τις 1.750 σ.α.λ. Τόσο στα «χαρτιά» όσο και στην πράξη οι επιδόσεις είναι αρκετά ικανοποιητικές, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 195 χλμ./ώρα και την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 10,2 δευτ. Ας δούμε όμως και το θέμα της κατανάλωσης. Σύμφωνα με την επίσημη μέτρηση 3,9 λίτρα αρκούν για 100 χλμ. (Εuro 6/ εκπομπές C02 103 γρ./χλμ.) εμείς ωστόσο είδαμε τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται σαφώς πιο ψηλά από 7,5 έως 8,5 λίτρα/100 χλμ. Διαρκώς ενεργοποιημένο είχαμε το σύστημα Start/Stop, από το οποίο θα θέλαμε ορισμένες φορές να εκκινεί λίγο πιο γρήγορα. Ο 1.6 JTDM-2 πετρελαιοκινητήρας συνδυάζεται με μηχανικό 6αρι κιβώτιο ταχυτήτων και με το αναβαθμισμένο αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, το οποίο είχαμε στη διάθεση μας. Παρότι δεν θα το κατατάσσουμε στα κορυφαία αυτόματα κιβώτια, εκτελεί σχεδόν στον κατάλληλο χρόνο τις αλλαγές σχέσεων, ενώ διαθέτει σειριακή λειτουργία και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές.

Όπως κάθε «θηλυκό» έτσι και η Giulietta έχει το κουμπί της, το οποίο όταν το βρεις μπορείς να την κάνεις ότι θέλεις κρατώντας τη στα χέρια σου. Όταν της ζητάς να σου δείξει το άγριο πρόσωπο της δεν έχεις παρά να μετακινήσεις το διακόπτη DNA στη θέση D (Dynamic). Τότε διαπιστώνεις άμεσα ότι το τιμόνι γίνεται πιο βαρύ και πιο «κοφτερό», η απόκριση στο γκάζι είναι αμεσότερη, οι αλλαγές των σχέσεων σε πιο υψηλές στροφές, ενώ τα φρένα μπαίνουν στη λειτουργία προ-φόρτισης (Prefill), το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESC γίνεται πιο φρόνιμο και το ηλεκτρονικό διαφορικό Q2 ενεργοποιείται.

Σε άσχημες καιρικές συνθήκες με χαμηλή πρόσφυση επιλέγεις το πρόγραμμα All Weather, με το οποίο το σύστημα διεύθυνσης προσανατολίζεται περισσότερο προς την άνεση, το ηλεκτρονικό διαφορικό Q2 είναι εν ενεργεία, τα φρένα ανταποκρίνονται φυσιολογικά και το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESC και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ASR βρίσκονται σε επαγρύπνηση.

Για καθημερινή οδήγηση κάτω από φυσιολογικές συνθήκες και για περισσότερη οικονομία καυσίμου η επιλογή του προγράμματος Natural είναι μονόδρομος. Οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται πιο γρήγορα, ενώ το ηλεκτρονικό διαφορικό Q2 απαλλάσσεται από τα καθήκοντα του, το ESC και το ASR όπως και τα φρένα βρίσκονται σε κανονικούς ρυθμούς λειτουργίας και το τιμόνι είναι πιο ελαφρύ σε αίσθηση.

Ανεξάρτητα τώρα από το ποια θα είναι η επιλογή σου στο διακόπτη DNA η Giulietta σε κάθε έκφανση του χαρακτήρα της προβάλει τα σπορ της γονίδια στο δρόμο. Αυτό της το χαρακτηριστικό μαζί με τη διαχρονική της γοητεία θα μπορούσαμε να πούμε ότι αποτελούν τα δυο βασικά συστατικά στη συνταγή της. Μας άρεσαν λοιπόν τα δυνατά και αποτελεσματικά της φρένα με δίσκους 281 χλστ. εμπρός και 264 χλστ. πίσω, το ακριβές τιμόνι της, αλλά και η σχετικά σφιχτή ανάρτηση της, αποτελούμενη από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, η οποία μπορεί να μη ρίχνει όλο το βάρος της στην άνεση αλλά δε τη ξεχνά, αντιδρώντας με ψυχραιμία στις κακοτεχνίες της ασφάλτου, ενώ ταυτόχρονα δε σε προδίδει στις στροφές.

H Giulietta χάρη στο τελευταίο της «μπότοξ» παρατείνει τη νεότητα της, αυτό που σε κερδίζει όμως είναι το ταλέντο της στην άσφαλτο, όπως συμβαίνει άλλωστε με κάθε Alfa Romeo. Το συνδυασμό του πετρελαιοκινητήρα 1.6 JTDM-2 με το αυτόματο κιβώτιο TCT το χαρακτηρίζουμε πετυχημένο, καθώς αναδεικνύει τα προσόντα της Giulietta, η οποία στοχεύει παραδοσιακά πρώτα στη καρδία των οδηγών και μετά στη λογική. Η τιμή της Giulietta 1.6 JTDM-2 TCT εκκινεί από τα 27.180 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Φεστιβάλ των Καννών

Tο Φεστιβάλ των Καννών γιορτάζει φέτος τα 70 χρόνια του, και η Chopard τα 20 χρόνια συνεργασίας της με το πιο λαμπερό κινηματογραφικό event.

Για να τιμήσει αυτή την διπλή επέτειο, ο ελβετικός οίκος δημιούργησε έναν εξαιρετικό Χρυσό Φοίνικα που αποτελεί το τρόπαιο της 7ης τέχνης.

Γκραν Πρι Ρωσίας

Η Ferrari βρίσκεται στη Ρωσία, στην πίστα του Σότσι για τον 4ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, έχοντας δύο νίκες σε τρείς αγώνες.

Στο Σότσι δεν έχει κερδίσει ποτέ, ούτε έχει εκκινήσει κάποια φορά από την pole position κατακόκκινη Ferrari.

Ανάβαση Διονύσου

Όλα είναι έτοιμα για την ανάβαση Διονύσου, δεύτερος γύρος του πανελληνίου πρωταθλήματος, αγώνα που διοργανώνεται από το Αθλητικό Σωματείο "Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής" (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.) στις 29-30 Απριλίου.

Ράλι Αργεντινής

Ούτε στα όνειρά του ο Έβανς μεε τον Μπάριτ στα δεξιά του στο άσπρο-μαύρο-κόκκινο Ford Fiesta WRC με ελαστικά D-Mack θα οδηγούσε την κατάταξη στο 1ο σκέλος της 2ης μέρας στο ράλι Αργεντινής. 

Γκραν Πρι Ρωσίας

Τελικά οι δύο οδηγοί της Ferrari, Σεμπάστιαν Φέτελ και Κίμι Ραϊκόνεν αποδεικνύονται πολύ σκληροί «καθηγητές» στο παιχνίδι των ερωτήσεων που αφορούν τη πίστα Σότσι.

Την πίστα της Ρωσίας που φιλοξενεί τον 4ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 την Κυριακή 30 Απριλίου.

Γκραν Πρι Ρωσίας, ελεύθερα δοκιμαστικά (2ο σκέλος)

Απόλυτα ευχαριστημένοι πρέπει να είναι οι άνθρωποι της Ferrari μετά το τέλος των δύο περιόδων ελεύθερων δοκιμαστικών, στην πίστα του Σότσι, ενόψη του Γκραν Πρι Ρωσίας.

Ράλι Αργεντινής

Η μάχη με τα χρονόμετρα στο ράλι Αργεντινής ξεκίνησε και ο 5ος γύρος είναι σε πλήρη εξέλιξη.

Η Hyundai Motorsport συμμετέχει με τρία coupe i20 WRC με τους Πάντον-Κέναρντ (νικητές το 2016), Νεβιλ-Γκιλσούλ (νικητές του προηγούμενου αγώνα, στην Κορσική) και Σόρδ-Μαρτί.

Lamborghini

Στο εξωτικό Ντουμπάι, εκεί που κυματίζουν οι κελεμπίες και ρέει άφθονο χρήμα η Lamborghini έκοψε την κορδέλα των εγκαινίων στο μεγαλύτερο εκθεσιακό της χώρο.

Hyundai Motorsport

Η πρόθεση του αγωνιστικού τμήματος της Hyundai για τη συμμετοχή της στο προσεχές πρωτάθλημα TCR βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Mazda CX-8

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Mazda, το νέο της μοντέλο CX-8 αναμένεται να παρουσιαστεί στην ιαπωνική αγορά στα τέλη του 2017.