Είστε εδώ

Τεχνολογία

Magna: Ραντάρ σκανάρει τον δρόμο σε τέσσερις διαστάσεις

του Σωτήριου Χάλλα

Στην έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ που γίνεται αυτές τις μέρες εκτός από νέα μοντέλα παρουσιάζονται και περιφερειακά συστήματα για το αυτοκίνητο. Ένα από αυτά τα συστήματα είναι το ραντάρ της εταιρείας Magna.

Η Magna είναι εταιρεία που εκτός από συστήματα για πολιτικά αυτοκίνητα κατασκευάζει και στρατιωτικούς εξοπλισμούς οπότε στο συγκεκριμένο ραντάρ έχει εφαρμόσει τη στρατιωτική τεχνολογία και τη θέτει στην υπηρεσία των επιβατικών αυτοκινήτων.

Η ανάπτυξη του ραντάρ έχει γίνει σε συνεργασία με την τεχνολογική start-up εταιρεία Uhnder. Σκοπός του συστήματος είναι να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ της αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 και επιπέδου 5 ώστε να φέρει την αυτόνομη οδήγηση πιο κοντά.

Το ραντάρ αυτό σαρώνει το περιβάλλον συνεχώς σε τέσσερις διαστάσεις (απόσταση, ύψος, βάθος και ταχύτητα) σε μια ακτίνα 300 μέτρων. Μπορεί να εντοπίσει 100 φορές περισσότερα αντικείμενα σε σχέση με άλλα παρόμοια συστήματα και να κατηγοριοποιήσει το κάθε ένα ξεχωριστά.

Ακόμα, το σύστημα μπορεί να ανιχνεύσει αντικείμενα όπως γραμμές τραίνου και σαμαράκια που έχουν σκοπό τον έλεγχο της ταχύτητας κίνησης των οχημάτων όπως επίσης και άλλα οχήματα, ποδηλάτες, πεζούς αλλά και κατοικίδια.

Ο τεχνικός διευθυντής της Magna, Σουάμι Κοταγκίρι, δήλωσε ότι το σύστημα σκανάρει το περιβάλλον σε χρόνο 50 φορές μικρότερο από όσο διαρκεί ένα ανοιγοκλείσιμο του ματιού.

Σύμφωνα με την εταιρεία το να έχεις ένα σύστημα που να μπορεί να ξεχωρίσει μικρές φιγούρες όπως τα παιδιά ή οι ποδηλάτες ακόμα και αν βρίσκονται δίπλα σε μεγάλα αντικείμενα όπως ένα αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν πρόκειται για σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος.

Σχετικά άρθρα

Kartodromo - Αφίδναι

Ήταν μια πραγματική ανοιξιάτικη μέρα στην πίστα kartodromo στην περιοχή των Αφιδνών.

Παρακολουθήσαμε την τελευταία -θεωρητικά- δοκιμή πριν από την έναρξη του πρωταθλήματος που είναι σύμφωνα με το πρόγραμμα για το σαββατοκύριακο 24-25 Φεβρουαρίου.

Ράλι Σουηδίας-JWRC

Στο «ενιαίο» με τα Ford Fiesta R2 υπήρχε μια σουηδική μονομαχία μεταξύ Ράντστρομ και Μπέρκβιστ.

Στην αρχή την κούρσα την οδηγούσε ο Μπέργκβιστ, αλλά στη συνέχεια πήρε την πρωτοπορία ο Ράντστρομ για να ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου με τρίτο τον Τάνερτ. 

Ράλι Σουηδίας-WRC2

Άλλα ήταν τα φαβορί στην κατηγορία WRC2 με τα αυτοκίνητα της κατηγορίας R5 και άλλος πήρε τη νίκη. 

Ράλι Σουηδίας

Η τελευταία πράξη του έργου στο χιονισμένο ράλι Σουηδίας δεν έφερε ανακατατάξεις σε ο,τι αφορά τις θέσεις στο βάθρο με τους Νεβίλ-Γκιλσούλ με το Hyundai i20 WRC να ανεβαίνουν στο πρώτο σκαλί του βάθρου, όπως οι προβολείς είναι στραμμένοι στην επίδοση των Μπριν-Μάρτιν που έφεραν το Citroen C3 WRC

Ράλι Σουηδίας-Power Stage

Οι Λάπι-Φερμ με Toyota Υaris WRC ήταν οι ταχύτεροι στην τελευταία Ειδική Διαδρομή του αγώνα, την power-stage μήκους 9,56 χλμ., που δίνει έξτρα βαθμούς στους πέντε ταχύτερους (5/4/3/2/1).

Ράλι Σουηδίας-2ο σκέλος

Το αφράτο χιόνι έπαιξε και πάλι το ρόλο του στο 2ο σκέλος του ράλι Σουηδίας με τον Νεβίλ να καρπούται το ότι ξεκινούσε πολύ πίσω στις Ειδικές Διαδρομές έναντι του Οζιέ που ήταν ο δεύτερος οδηγός που ξεκινούσε τις Ειδικές Διαδρομές. 

Ράλι Σουηδίας – Colin McRae crest

Στην 11η Ειδική Διαδρομή υπάρχει ένα άλμα που είναι αφιερωμένο στον Κόλιν Μακρέι. Εκεί έχουν τοποθετηθεί ενδείξεις με μέτρα ώστε να γνωρίζουν οι θεατές ποιος οδηγός έκανε το μεγαλύτερο άλμα.

Porsche

Πριν λίγες μέρες γράφαμε ότι η νέα γενιά της Porsche 911 GT3 θα εγκατέλειπε τον ατμοσφαιρικό της κινητήρα και το χειροκίνητο κιβώτιο για χάρη του τούρμπο και του αυτόματου κιβωτίου προς απογοήτευση των σκληροπυρηνικών οπαδών της μάρκας όμως φαίνεται ότι οι Γερμανοί το ξανασκέφτονται.

BMW

Το αγωνιστικό τμήμα της BMW τον τελευταίο καιρό βρισκόταν σε αναβρασμό λόγω της πυρετώδους προετοιμασίας του αυτοκινήτου με το οποίο θα πάρει μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) και στο πρωτάθλημα IMSA WeatherTech SportsCar Championship.

Kia

Η Kia έχει πολύ μεγάλα σχέδια για τη νέα γενιά του Ceed και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι εκτός από τα κινητήρια σύνολα βενζίνης και πετρελαίου διαθέσιμο θα είναι και ένα ήπιο υβριδικό το οποίο θα λειτουργεί στα 48 Volts, τεχνολογία που είναι σπάνια σε μοντέλο αυτής της κατηγορίας.