Είστε εδώ

Τεχνολογία

Bosch: Νέα υβριδική μπαταρία

Η Bosch καινοτομεί στον τομέα της ηλεκτροκίνησης με τη νέα πρωτοποριακή μπαταρία 48 volt που είναι κατασκευασμένη για εύκολη ενσωμάτωση σε νέα μοντέλα οχημάτων. «Είμαστε βέβαιοι ότι με αυτή την καινοτομία η Bosch θα κυριαρχήσει στην αγορά μπαταριών 48 volt» ανέφερε ο Michael Budde, επικεφαλής των συστημάτων μπαταριών της εταιρίας. Διαβλέποντας μεγάλη αύξηση στην αγορά των υβριδικών οχημάτων, η Bosch προσφέρει και άλλα εξαρτήματα του κινητήρα για αυτά τα μοντέλα, εκτός από την μπαταρία 48 volt. Εκτιμάται ότι περίπου 15 εκατομμύρια υβριδικά οχήματα 48 volt θα κυκλοφορούν στους δρόμους μέχρι το 2025. Η παραγωγή της μπαταρίας αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2018.
Κύριο μέλημα των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι η μείωση των εκπομπών ρύπων CO2, στην πράξη αυτό σημαίνει μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Η Bosch σχεδίασε τη νέα μπαταρία 48 volt ακριβώς για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής για μειωμένους ρύπους. Η μπαταρία δεν απαιτεί ψύξη, καθώς το περίβλημα της είναι κατασκευασμένο από πλαστικό και όχι από μέταλλο. Το πλαστικό περίβλημα αποτελεί μια πραγματική πρόκληση, καθώς τα στοιχεία ιόντων λιθίου διαστέλλονται όταν η μπαταρία φορτίζεται. Οι μηχανικοί της Bosch αναπροσάρμοσαν τις κυψέλες της μπαταρίας έτσι ώστε ακόμα και το πλαστικό περίβλημα να μπορεί να αντέχει την πίεση διαστολής. Χάρη σε αυτή την καινοτομία επιτυγχάνεται μείωση των εκπομπών CO2 του οχήματος με έναν συγκριτικά οικονομικό τρόπο.
Ένα υβριδικό 48V μπορεί να μειώσει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου μέσω της χρήσης ενός συστήματος ανάκτησης ώθησης (BRS). Ένα συμβατικό αυτοκίνητο χάνει ενέργεια όταν ο οδηγός φρενάρει, το σύστημα BRS αποθηκεύει αυτή την ενέργεια πέδησης σε μια μπαταρία 48V και την χρησιμοποιεί αργότερα όταν ο οδηγός επιταχύνει (ηλεκτρονική ώθηση). Με αυτόν τον τρόπο εξοικονομείται καύσιμο που έχει ως αποτέλεσμα μειωμένες εκπομπές CO2.
"Η εταιρεία επενδύει ετησίως 400 εκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση και σήμερα αυτή η επένδυση αρχίζει να αποδίδει» δήλωσε ο Dr. Mathias Pillin, επικεφαλής του τομέα ηλεκτροκίνησης στην Bosch. Στους δρόμους κυκλοφορούν ήδη πάνω από 500.000 ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα παγκοσμίως εξοπλισμένα με εξαρτήματα Bosch, καθώς η εταιρία διαθέτει πολυετή πείρα στην κατασκευή μπαταριών με περισσότερα από 30 συμβόλαια συνεργασίας.
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων με πωλήσεις πάνω από μισό εκατομμύριο μοντέλων, αλλά και παγκόσμιος ηγέτης στην παραγωγή τους. Τα ηλεκτρικά υβριδικά οχήματα αναμένεται να κατακτήσουν ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο της κινεζικής αγοράς, ειδικά μέσω της κρατικής στήριξης. Καμία άλλη χώρα στον κόσμο δεν εκπέμπει τόσο CO2 στην ατμόσφαιρα όσο η Κίνα. Μέχρι το 2021 έχει τεθεί ως στόχος το όριο των 117 g/km και οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας στρέφονται σε αυτό το υβριδικό σύστημα των 48 volt ώστε να τους βοηθήσει να πετύχουν το στόχο.
Με τη νέα αυτή μπαταρία η Bosch συμβάλει αποφασιστικά ώστε το υβριδικό όχημα των 48 volt να καταστεί οικονομικά προσιτό στη μαζική αγορά. Ήδη η μπαταρία έχει μεγάλη ζήτηση, ιδιαίτερα μεταξύ των κινέζων κατασκευαστών, εξασφαλίζοντας για την Bosch σημαντικό αριθμό συμβολαίων συνεργασίας. Το ίδιο αναμένεται να συμβεί στην Ευρώπη και στην Ιαπωνία.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Kartodromo - Αφίδναι

Ήταν μια πραγματική ανοιξιάτικη μέρα στην πίστα kartodromo στην περιοχή των Αφιδνών.

Παρακολουθήσαμε την τελευταία -θεωρητικά- δοκιμή πριν από την έναρξη του πρωταθλήματος που είναι σύμφωνα με το πρόγραμμα για το σαββατοκύριακο 24-25 Φεβρουαρίου.

Ράλι Σουηδίας-JWRC

Στο «ενιαίο» με τα Ford Fiesta R2 υπήρχε μια σουηδική μονομαχία μεταξύ Ράντστρομ και Μπέρκβιστ.

Στην αρχή την κούρσα την οδηγούσε ο Μπέργκβιστ, αλλά στη συνέχεια πήρε την πρωτοπορία ο Ράντστρομ για να ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου με τρίτο τον Τάνερτ. 

Ράλι Σουηδίας-WRC2

Άλλα ήταν τα φαβορί στην κατηγορία WRC2 με τα αυτοκίνητα της κατηγορίας R5 και άλλος πήρε τη νίκη. 

Ράλι Σουηδίας

Η τελευταία πράξη του έργου στο χιονισμένο ράλι Σουηδίας δεν έφερε ανακατατάξεις σε ο,τι αφορά τις θέσεις στο βάθρο με τους Νεβίλ-Γκιλσούλ με το Hyundai i20 WRC να ανεβαίνουν στο πρώτο σκαλί του βάθρου, όπως οι προβολείς είναι στραμμένοι στην επίδοση των Μπριν-Μάρτιν που έφεραν το Citroen C3 WRC

Ράλι Σουηδίας-Power Stage

Οι Λάπι-Φερμ με Toyota Υaris WRC ήταν οι ταχύτεροι στην τελευταία Ειδική Διαδρομή του αγώνα, την power-stage μήκους 9,56 χλμ., που δίνει έξτρα βαθμούς στους πέντε ταχύτερους (5/4/3/2/1).

Ράλι Σουηδίας-2ο σκέλος

Το αφράτο χιόνι έπαιξε και πάλι το ρόλο του στο 2ο σκέλος του ράλι Σουηδίας με τον Νεβίλ να καρπούται το ότι ξεκινούσε πολύ πίσω στις Ειδικές Διαδρομές έναντι του Οζιέ που ήταν ο δεύτερος οδηγός που ξεκινούσε τις Ειδικές Διαδρομές. 

Ράλι Σουηδίας – Colin McRae crest

Στην 11η Ειδική Διαδρομή υπάρχει ένα άλμα που είναι αφιερωμένο στον Κόλιν Μακρέι. Εκεί έχουν τοποθετηθεί ενδείξεις με μέτρα ώστε να γνωρίζουν οι θεατές ποιος οδηγός έκανε το μεγαλύτερο άλμα.

Porsche

Πριν λίγες μέρες γράφαμε ότι η νέα γενιά της Porsche 911 GT3 θα εγκατέλειπε τον ατμοσφαιρικό της κινητήρα και το χειροκίνητο κιβώτιο για χάρη του τούρμπο και του αυτόματου κιβωτίου προς απογοήτευση των σκληροπυρηνικών οπαδών της μάρκας όμως φαίνεται ότι οι Γερμανοί το ξανασκέφτονται.

BMW

Το αγωνιστικό τμήμα της BMW τον τελευταίο καιρό βρισκόταν σε αναβρασμό λόγω της πυρετώδους προετοιμασίας του αυτοκινήτου με το οποίο θα πάρει μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) και στο πρωτάθλημα IMSA WeatherTech SportsCar Championship.

Kia

Η Kia έχει πολύ μεγάλα σχέδια για τη νέα γενιά του Ceed και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι εκτός από τα κινητήρια σύνολα βενζίνης και πετρελαίου διαθέσιμο θα είναι και ένα ήπιο υβριδικό το οποίο θα λειτουργεί στα 48 Volts, τεχνολογία που είναι σπάνια σε μοντέλο αυτής της κατηγορίας.