Είστε εδώ

Ενέργεια

Ελληνικά Πετρέλαια: Στα 224 εκατ. τα καθαρά κέρδη

Ο Όμιλος ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ανακοίνωσε οικονομικά αποτελέσματα, Α’ Εξαμήνου και Τριμήνου: 

- Tα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA του Β’ Τριμήνου ανέρχονται στα €228 εκατ., έναντι €156 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016 (αυξημένα κατά 46%), οδηγώντας τα αντίστοιχα για το Α’ Εξάμηνο στα €457 εκατ. έναντι €326 εκατ.(+40%). Η επίδοση αυτή αποτελεί διαχρονικά την ισχυρότερη επίδοση του Ομίλου για το Β’ Τρίμηνο. 

- Τα Συγκρίσιμα Καθαρά Κέρδη του Β’ Τριμήνου ανήλθαν στα €98 εκατ. έναντι €38 εκατ. το αντίστοιχο Τρίμηνο του 2016, οδηγώντας τα αντίστοιχα για το Α’ Εξάμηνο 2017 στα  €224 εκατ, έναντι €108 εκατ. (αύξηση 107% για το εξάμηνο). Οι επιδόσεις του κλάδου Διύλισης, Εφοδιασμού και Εμπορίας ήταν ο σημαντικότερος παράγοντας βελτίωσης των αποτελεσμάτων, ενώ και η Εμπορία σημείωσε βελτιωμένες επιδόσεις.

Κύριοι λόγοι για τα πολύ καλά αποτελέσματα, αποτελούν τα υψηλά περιθώρια διύλισης, η αυξημένη υπερ-απόδοση σε σχέση με τα ενδεικτικά περιθώρια, λόγω κυρίως εκμετάλλευσης ευκαιριών στην αγορά αργών, αλλά και της βελτιωμένης λειτουργίας και υψηλής παραγωγής των διυλιστηρίων. Ενδεικτικά, η παραγωγή και οι πωλήσεις των διυλιστηρίων του Ομίλου σημείωσαν νέα αύξηση το Β’ τρίμηνο του 2017, με τις συνολικές πωλήσεις στα 4.3 εκατ. τόνους (έναντι 4 εκατ. τόνων το 2016), αυξημένες κατά 7%. Για το σύνολο του Α΄ Εξαμήνου 2017 οι όγκοι πωλήσεων έφθασαν στους 8,3 εκατ. τόνους έναντι 7,4 εκατ. τόνων το 2016, με τις εξαγωγές να αυξάνονται κατά 7% (από 4,2 εκατ. τόνους σε 4,5 εκατ. τόνους), συνεισφέροντας το 55% των συνολικών πωλήσεων. Σημαντική αύξηση σημείωσαν οι πωλήσεις εσωτερικής αγοράς και ναυτιλιακών και αεροπορικών καυσίμων κατά 20% και 19%, ενώ και οι όγκοι προς βιομηχανικούς πελάτες αυξήθηκαν.

Στις 31 Ιουλίου 2017, ο Όμιλος, μέσω της θυγατρικής του HELLENIC PETROMEUM FINANCE plc, προχώρησε στην έκδοση νέου ευρωομολόγου (retap σε υφιστάμενες ομολογίες εκδόσεως HPF plc 47/8%) μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης, με απόδοση 3,33%.  Η έκδοση είναι η πρώτη που εισήχθη σε μεγάλη Ευρωπαϊκή χρηματιστηριακή αγορά, κάνοντας χρήση των νέων Ευρωπαϊκών κανονισμών κεφαλαιαγορών και εντάσσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής του Ομίλου για διεύρυνση των χρηματοδοτικών πηγών, βελτίωση της χρηματοοικονομικής θέσης και τελικά μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους, το οποίο για το Β’ Τρίμηνο ανήλθε στα €42 εκατ., μειωμένο κατά 16% σε σχέση με το Β’ Τριμ. 2016.

Σε ό,τι αφορά τα Δημοσιευμένα κατά ΔΠΧΠ Αποτελέσματα, επηρεάστηκαν αρνητικά από τη πτώση των τιμών αργού πετρελαίου και προϊόντων, με αποτέλεσμα τα Καθαρά Κέρδη στο Β’ Τρίμηνο να ανέλθουν στα €44 εκατ., έναντι €72 εκατ. το Β’ Τρίμηνο 2016, με τα Καθαρά Κέρδη Α’ Εξαμήνου στα €168 εκατ. (+62%).

Πτώση διεθνών τιμών αργού και δολαρίου

Η ανάκαμψη της παραγωγής σε Λιβύη, Νιγηρία και ΗΠΑ, είχαν ως αποτέλεσμα την υποχώρηση των διεθνών τιμών αργού, παρά τον έλεγχο της παραγωγής των χωρών-μελών του ΟΠΕΚ, με αποτέλεσμα η τιμή Brent να κυμανθεί κατά μέσο όρο στο Β’ Τρίμηνο στα $51/bbl, σημειώνοντας μείωση σε σχέση με το Α’ Τρίμηνο 2017 ($55/bbl), παραμένοντας όμως σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο ($47/bbl). 

Οι μακροοικονομικές επιδόσεις και οι πολιτικές εξελίξεις σε Ευρωζώνη και ΗΠΑ είχαν ως αποτέλεσμα την ενίσχυση του ευρώ, στα 1,12 δολάρια κατά μέσο όρο.

Η σημαντική ενίσχυση των περιθωρίων μαζούτ, στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών, παρέμειναν ο βασικός παράγοντας διαμόρφωσης των διεθνών περιθωρίων στη Μεσόγειο, ενώ μικρή αύξηση σημείωσαν τα περιθώρια μεσαίων κλασμάτων. Τα περιθώρια τύπου FCC διαμορφώθηκαν στα $6,1/bbl, σημαντικά αυξημένα σε σχέση με το Β’ Τριμ. 2016, ενώ τα περιθώρια Hydrocracking ανήλθαν στα $4,4/bbl, έναντι $5,1/bbl πέρυσι.

Αύξηση ζήτησης στην αγορά αεροπορικών και ναυτιλιακών καυσίμων

Η ζήτηση στην εσωτερική αγορά καυσίμων εμφανίστηκε μειωμένη κατά 3% στο Β΄ τρίμηνο του 2017, με τον συνολικό όγκο να ανέρχεται στους 1,5 εκατ. τόνους. Σημαντική αύξηση σημείωσε η αδασμολόγητη αγορά, με τη βελτίωση των συνθηκών στην αγορά ναυτιλιακών καυσίμων να οδηγεί σε σημαντική αύξηση της ζήτησης (+23%), ενώ η αυξημένη τουριστική κίνηση έδωσε ουσιαστική ώθηση στις πωλήσεις αεροπορικών καυσίμων (+12%).

Βελτίωση ισολογισμού, μείωση χρηματοοικονομικού κόστους, υψηλές λειτουργικές ταμειακές ροές

Η χρηματοοικονομική θέση του Ομίλου διατηρείται ισχυρή, με τους βασικούς δείκτες να παραμένουν εντός των προβλέψεων του προγραμματισμού και να εμφανίζουν σταθερή πορεία βελτίωσης, μετά την ολοκλήρωση του στρατηγικού επενδυτικού προγράμματος. Η αποπληρωμή των ομολογιών λήξης Μαΐου 2017 της HPF plc, η μείωση του συνολικού δανεισμού στα €2,6 δισ. -τα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 4 ετών- και σειρά αναδιαπραγματεύσεων του κόστους χρηματοδότησης, είναι οι κύριοι παράγοντες αποκλιμάκωσης του χρηματοοικονομικού κόστους.

Οι λειτουργικές ταμειακές ροές (Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA – επενδυτικές δαπάνες) για το Α’ Εξάμηνο 2017 διαμορφώθηκαν στα €382 εκατ., έναντι €277 εκατ. πέρυσι, δίνοντας τη δυνατότητα για καλύτερη διαχείριση των δανειακών υποχρεώσεων και του κεφαλαίου κίνησης. Ο καθαρός δανεισμός διατηρήθηκε στα €1,8 δισ. στο Β’ Τρίμηνο 2017, σε επίπεδα αντίστοιχα με τα προηγούμενα 2 τρίμηνα.

περισσότερα:

http://www.businessenergy.gr/articlenews/17576/%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%...

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Kartodromo - Αφίδναι

Ήταν μια πραγματική ανοιξιάτικη μέρα στην πίστα kartodromo στην περιοχή των Αφιδνών.

Παρακολουθήσαμε την τελευταία -θεωρητικά- δοκιμή πριν από την έναρξη του πρωταθλήματος που είναι σύμφωνα με το πρόγραμμα για το σαββατοκύριακο 24-25 Φεβρουαρίου.

Ράλι Σουηδίας-JWRC

Στο «ενιαίο» με τα Ford Fiesta R2 υπήρχε μια σουηδική μονομαχία μεταξύ Ράντστρομ και Μπέρκβιστ.

Στην αρχή την κούρσα την οδηγούσε ο Μπέργκβιστ, αλλά στη συνέχεια πήρε την πρωτοπορία ο Ράντστρομ για να ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου με τρίτο τον Τάνερτ. 

Ράλι Σουηδίας-WRC2

Άλλα ήταν τα φαβορί στην κατηγορία WRC2 με τα αυτοκίνητα της κατηγορίας R5 και άλλος πήρε τη νίκη. 

Ράλι Σουηδίας

Η τελευταία πράξη του έργου στο χιονισμένο ράλι Σουηδίας δεν έφερε ανακατατάξεις σε ο,τι αφορά τις θέσεις στο βάθρο με τους Νεβίλ-Γκιλσούλ με το Hyundai i20 WRC να ανεβαίνουν στο πρώτο σκαλί του βάθρου, όπως οι προβολείς είναι στραμμένοι στην επίδοση των Μπριν-Μάρτιν που έφεραν το Citroen C3 WRC

Ράλι Σουηδίας-Power Stage

Οι Λάπι-Φερμ με Toyota Υaris WRC ήταν οι ταχύτεροι στην τελευταία Ειδική Διαδρομή του αγώνα, την power-stage μήκους 9,56 χλμ., που δίνει έξτρα βαθμούς στους πέντε ταχύτερους (5/4/3/2/1).

Ράλι Σουηδίας-2ο σκέλος

Το αφράτο χιόνι έπαιξε και πάλι το ρόλο του στο 2ο σκέλος του ράλι Σουηδίας με τον Νεβίλ να καρπούται το ότι ξεκινούσε πολύ πίσω στις Ειδικές Διαδρομές έναντι του Οζιέ που ήταν ο δεύτερος οδηγός που ξεκινούσε τις Ειδικές Διαδρομές. 

Ράλι Σουηδίας – Colin McRae crest

Στην 11η Ειδική Διαδρομή υπάρχει ένα άλμα που είναι αφιερωμένο στον Κόλιν Μακρέι. Εκεί έχουν τοποθετηθεί ενδείξεις με μέτρα ώστε να γνωρίζουν οι θεατές ποιος οδηγός έκανε το μεγαλύτερο άλμα.

Porsche

Πριν λίγες μέρες γράφαμε ότι η νέα γενιά της Porsche 911 GT3 θα εγκατέλειπε τον ατμοσφαιρικό της κινητήρα και το χειροκίνητο κιβώτιο για χάρη του τούρμπο και του αυτόματου κιβωτίου προς απογοήτευση των σκληροπυρηνικών οπαδών της μάρκας όμως φαίνεται ότι οι Γερμανοί το ξανασκέφτονται.

BMW

Το αγωνιστικό τμήμα της BMW τον τελευταίο καιρό βρισκόταν σε αναβρασμό λόγω της πυρετώδους προετοιμασίας του αυτοκινήτου με το οποίο θα πάρει μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) και στο πρωτάθλημα IMSA WeatherTech SportsCar Championship.

Kia

Η Kia έχει πολύ μεγάλα σχέδια για τη νέα γενιά του Ceed και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι εκτός από τα κινητήρια σύνολα βενζίνης και πετρελαίου διαθέσιμο θα είναι και ένα ήπιο υβριδικό το οποίο θα λειτουργεί στα 48 Volts, τεχνολογία που είναι σπάνια σε μοντέλο αυτής της κατηγορίας.