Είστε εδώ

Ενέργεια

ΔΕΗ: Μείωση κερδών και τζίρου

Ο κύκλος εργασιών της ΔΕΗ μειώθηκε στο εννεάμηνο του 2017 κατά € 242,8 εκατ. ή 6,1%.

Οπως αναφέρει η Επιχείρηση σε σχετική ανακοίνωση, η μείωση αυτή οφείλεται στους παρακάτω παράγοντες:
- στην απώλεια μεριδίου αγοράς
- στην επιβράβευση των συνεπών πελατών με την παροχή εκπτώσεων και
- στην αύξηση του συντελεστή για την αποτύπωση των απωλειών (κυρίως μη τεχνικών - ρευματοκλοπές).

Η μειωτική επίπτωση των παραπάνω παραγόντων στα έσοδα από πωλήσεις ηλεκτρικής ενέργειας περιορίστηκε από την αύξηση της εγχώριας ζήτησης κατά 2,8%.

Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων από συνεχιζόμενες δραστηριότητες μειώθηκαν το εννεάμηνο του 2017 κατά € 238 εκατ. (37,8%) σε σχέση με το εννεάμηνο του 2016, με το αντίστοιχο περιθώριο EBITDA να διαμορφώνεται σε 10,5% έναντι 15,8%.

Η μείωση αυτή οφείλεται ουσιαστικά στην αρνητική επίπτωση -συνολικού ύψους € 411,2 εκατ.- από εξωγενείς παράγοντες, όπως το πρόσθετο κόστος για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης του περασμένου χειμώνα, η πρόσθετη χρέωση προμηθευτών για τον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ, οι δημοπρασίες ΝΟΜΕ, καθώς και η αύξηση της μοναδιαίας χρέωσης του ΕΦΚ στο diesel.

Στον αντίποδα, σημειώνεται η θετική εξέλιξη της πορείας των προβλέψεων για επισφαλείς απαιτήσεις πελατών, καθώς για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια υπήρξε αντιστροφή προβλέψεων κατά € 105,5 εκατ. το γ' τρίμηνο του 2017.

Σε επίπεδο προ φόρων, τα αποτελέσματα του εννεαμήνου του 2017, συμπεριλαμβανομένης της θετικής επίπτωσης από την πώληση της ΑΔΜΗΕ Α.Ε., ύψους € 172,2 εκατ., η οποία καταγράφηκε στο β' τρίμηνο του 2017, διαμορφώθηκαν σε € 38 εκατ. έναντι € 56,6 εκατ. το εννεάμηνο του 2016.

Αντίστοιχα, τα μετά από φόρους κέρδη διαμορφώθηκαν σε € 15,8 εκατ. το εννεάμηνο του 2017 έναντι € 30 εκατ. το εννεάμηνο του 2016.

Ειδικότερα για το γ' τρίμηνο του 2017 σημειώνεται ότι παρά τη μείωση του κύκλου εργασιών κατά 5,5%, το EBITDA παρέμεινε στα ίδια περίπου επίπεδα με το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο, ενώ ήταν βελτιωμένο σε σχέση με τα δύο προηγούμενα τρίμηνα του 2017 (€ 120,8 εκατ. το β' τρίμηνο του 2017 και € 81,4 εκατ. το α' τρίμηνο του 2017).

Τα προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν σε € 7 εκατ. το γ' τρίμηνο του 2017 έναντι € 1,7 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και τα μετά από φόρους κέρδη σε € 9,4 εκατ. το γ' τρίμηνο του 2017 έναντι ζημιών € 0,4 εκατ. το γ' τρίμηνο του 2016.

Οι συνολικές επενδύσεις διαμορφώθηκαν το εννεάμηνο 2017 σε € 303,7 εκατ. έναντι € 482,7 εκατ. το εννεάμηνο 2016.

Το καθαρό χρέος, εξαιρουμένης της ΑΔΜΗΕ, στις 30.09.2017 ήταν € 3.846,1 εκατ., μειωμένο κατά € 476,7 εκατ. σε σχέση με την 31.12.2016 και κατά € 476,1 εκατ. σε σχέση με την 30.09.2016.

Πηγή:
http://www.businessenergy.gr/articlenews/18540/%CE%B4%CE%B5%CE%B7-%CF%80...

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Γκραν Πρι Αμερικής - Κατατακτήριες

Η πίστα του ‘Ωστιν στο Τέξας φιλοξενεί το τρίτο Γκραν Πρι της χρονιάς με τις κατατακτήριες να έχουν έντονη την υπογραφή της Honda και του πρωταθλητή Μαρκ Μαρκέθ.

Bentley

Η εμπορική επέκταση της Bentley συνεχίζεται σε διάφορες χώρες του κόσμου με πιο πρόσφατη κίνηση τα εγκαίνια του πρώτου και μοναδικού εκθεσιακού της χώρου στην Αρμενία.

Rolls-Royce Cullinan

Από το κρύο της Σκωτίας στον καύσωνα του Ντουμπάι βρέθηκε η νέα Rolls-Royce Cullinan, καθώς έχει περάσει στο τελικό στάδιο των δοκιμών εξέλιξης της.

Γκραν Πρι Αζερμπαϊτζάν

Το νέο ραντεβού είναι στις 29 Απριλίου για τον 4ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν.

Αυτοκίνηση 2018

Στο πρώην δυτικό αεροδρόμιο του Ελληνικού θα διεξαχθεί η έκθεση αυτοκινήτου μεταξύ 10-18 Νοεμβρίου.

Χόρχε Λορένθο

Τα γεγονότα της Αργεντινής μεταξύ Μαρκ Μαρκέθ, Βαλεντίνο Ρόσι και Αλέιξ Εσπαργκάρο και η κόντρα που αναβίωσε μεταξύ των δύο πρώτων έχουν προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις στο άθλημα και πλέον δεν είναι λίγοι οι αναβάτες που ζητάνε άμεσες αλλαγές.

Lamborghini

Οι εταιρείες που κατασκευάζουν supercars δεν έχουν δείξει μέχρι στιγμής την ίδια θετική αντίδραση απέναντι στην ηλεκτροκίνηση όπως οι εταιρείες που παράγουν πιο προσιτά αυτοκίνητα ωστόσο η Lamborghini προτίθεται να το αλλάξει αυτό.

Porsche

Η Porsche είναι μια εταιρεία που έχει μόνιμα ως στόχο να βρίσκει πού είναι τα όρια ανθρώπου και μηχανών και να τα ξεπερνάει και ο πιο αντικειμενικός κριτής των ορίων σε ό,τι αφορά τα αυτοκίνητα είναι τα ρεκόρ τα οποία η γερμανική εταιρεία έχει βαλθεί να σπάσει.

McLaren

Η μόδα  των SUV είναι η πιο ισχυρή τάση στον κόσμο της αυτοκίνησης αυτή τη στιγμή και δε φαίνεται κάποιο σημάδι που να δείχνει ότι θα αλλάξει αυτή η τάση στο μέλλον, τουλάχιστον όχι στο άμεσο.

Alfa Romeo-Sauber F1

Το 2018 είναι μια από τις πιο σημαντικές χρονιές στην ιστορία της θρυλικής εταιρίας από το Mιλάνο.

Ο λόγος είναι η επιστροφή στην κορωνίδα του παγκόσμιου motorsport, τη Formula 1.