Είστε εδώ

Classic Cars

Κυκλοφορία ιστορικών αυτοκινήτων : Διαβάστε τις νέες διατάξεις και τι θα ισχύει

Τα νέα για την κυκλοφορία των οχημάτων με ιστορικές πινακίδες δεν είναι και τόσο ρόδινα.

Διαβάστε με προσοχή τι θα ισχύει μόλις δημοσιευτούν τα σχετικά στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης

 

Τροποποίηση της υπ.’ αριθ. Α οικ. 55972-3112/2017 (Β’ 3641) κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:

Α π ο φ α σ ί ζ ο υ μ ε:

1. Ως οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος καθορίζονται τα οχήματα τα οποία πληρούν τις απαιτήσεις και προϋποθέσεις των διεθνών κανονισμών που έχουν θέσει η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (Δ.Ο.Α.), η Διεθνής Ομοσπονδία Μοτοσικλέτας (Δ.Ο.Μ.) και η Διεθνής Ομοσπονδία Παλαιού Αυτοκινήτου (Δ.Ο.Π.Α.). Καθορίζονται και χαρακτηρίζονται ως οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος αποκλειστικά από τα νομικά πρόσωπα που εκπροσωπούν νόμιμα στην Ελλάδα την Δ.Ο.Α., τη Δ.Ο.Μ. ή τη Δ.Ο.Π.Α., κατά περίπτωση, βάσει των οικείων διεθνών κανονισμών και με τις διαδικασίες που οι οικείοι κανονισμοί ορίζουν. Τα ανωτέρω νομικά πρόσωπα χορηγούν Βεβαίωση χαρακτηρισμού του οχήματος ως ιστορικού ενδιαφέροντος, η οποία περιλαμβάνει τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος, καθώς και τα στοιχεία του ιδιοκτήτη.

2. Με την ολοκλήρωση της ως άνω διαδικασίας, ο ιδιοκτήτης (κύριος) του οχήματος δύναται να προβεί σε εγγραφή του σε οιαδήποτε ελληνική ομοσπονδία – σύλλογο της επιλογής του, η οποία του χορηγεί ενάριθμο διακριτικό γνώρισμα (πινακίδες ή οιοδήποτε άλλο πρόσφορο μέσο) και πιστοποιητικό καταχώρησης ιστορικού οχήματος, το οποίο φέρει φωτογραφία του οχήματος της τελευταίας διετίας, επανεκδίδεται κάθε δύο (2) έτη και το περιεχόμενό του είναι σύμφωνο προς το Παράρτημα, το οποίο προσαρτάται και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας απόφασης. Το ενάριθμο διακριτικό γνώρισμα δεν υπέχει θέση στοιχείων κυκλοφορίας κατά το άρθρο 90 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τα δε οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος μετέχουν στη δημόσια κυκλοφορία με τους όρους και προϋποθέσεις που τίθενται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για κάθε οδικό όχημα. Σε περίπτωση που το όχημα φέρει τα συμβατικά στοιχεία κυκλοφορίας, τα ως άνω χορηγηθέντα ενάριθμα διακριτικά γνωρίσματα πρέπει να φέρονται σε εμφανές σημείο στον εμπρόσθιο και οπίσθιο ανεμοθώρακα, εφόσον το όχημα πρόκειται να συμμετάσχει σε αγώνες ή εκδηλώσεις νομίμως αδειοδοτημένες.

3. Τα οχήματα της παρούσας, εφόσον δεν φέρουν στοιχεία κυκλοφορίας κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 88 και 90 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, απαγορεύεται να τίθενται σε δημόσια κυκλοφορία και δύνανται να χρησιμοποιούνται μόνο για αγώνες ή εκδηλώσεις, νομίμως αδειοδοτημένες, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 49 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Επιτρέπεται η κατ’ εξαίρεση κυκλοφορία τους σε οδούς και χώρους που χρησιμοποιούνται για δημόσια κυκλοφορία, αποκλειστικά στις ακόλουθες περιπτώσεις:

α. Για τους σκοπούς της συμμετοχής σε αγώνες και εκδηλώσεις της παραγράφου αυτής, εφόσον ο οδηγός και το όχημα φέρουν αθροιστικά:

αα. νόμιμη άδεια οδήγησης και αποδεικτικό ασφάλισης του οχήματος.
ββ. Το πιστοποιητικό καταχώρησης ιστορικού οχήματος και το ενάριθμο διακριτικό της παραγράφου 2.
γγ. Βεβαίωση του διοργανωτή του αγώνα ή της εκδήλωσης, στην οποία αναγράφεται η απόφαση αδειοδότησης και βεβαιώνεται η ημερομηνία διεξαγωγής και η διάρκειά τους, καθώς και η συμμετοχή του συγκεκριμένου οχήματος σε αυτήν.

Η κυκλοφορία του οχήματος, σύμφωνα με τα ανωτέρω, επιτρέπεται για την άπαξ αυτοκίνητη μετακίνηση από και προς τον τόπο στάθμευσης του οχήματος, όπως προκύπτει από το έγγραφο της ως άνω περ. ββ, και τους χώρους των αγώνων ή εκδηλώσεων. Η μετακίνηση μπορεί να γίνει κατά τις προηγούμενες δύο (2) ημέρες πριν την έναρξη και κατά την επόμενη μία (1) ημέρα μετά τη λήξη της εκδήλωσης ή του αγώνα. Εάν η μετακίνηση πραγματοποιείται για τη συμμετοχή σε αγώνες – εκδηλώσεις στην αλλοδαπή, οι παραπάνω ημέρες μετακίνησης ισχύουν για την μετάβαση από τον χώρο στάθμευσης του οχήματος προς το σημείο εξόδου από τη Χώρα και από το σημείο εισόδου στη Χώρα προς τον χώρο στάθμευσης του οχήματος.

β. Για τους σκοπούς της επισκευής τους, εφόσον ο οδηγός και το όχημα φέρουν αθροιστικά:

αα. νόμιμη άδεια οδήγησης και αποδεικτικό ασφάλισης του οχήματος.
ββ. Το πιστοποιητικό καταχώρησης ιστορικού οχήματος και το ενάριθμο διακριτικό της παραγράφου 2.
γγ. Υπεύθυνη δήλωση του εκμεταλλευτή του συνεργείου οχημάτων εάν είναι φυσικό πρόσωπο ή του νόμιμου εκπροσώπου για την περίπτωση του νομικού προσώπου, με την οποία δηλώνεται ο χρονικός προγραμματισμός συντήρησης ή επισκευής του οχήματος.

Η κυκλοφορία του οχήματος, σύμφωνα με τα ανωτέρω, επιτρέπεται: (α) εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας όπου σταθμεύει και φυλάσσεται το όχημα, όπως προκύπτει από το πιστοποιητικό της παραγράφου 2, με εξαίρεση την περιοχή της Αττικής (πλην νήσων) και της Θεσσαλονίκης, όπου η κυκλοφορία επιτρέπεται εντός της οικείας Περιφέρειας, (β) για την αυτοκίνητη μετακίνηση από και προς τον τόπο στάθμευσης του οχήματος και τον χώρο του συνεργείου, και (γ) μόνο κατά το τρίτο Σάββατο εκάστου μήνα. Εκτός από την ημέρα αυτή, επιτρέπεται η μετακίνηση του οχήματος από το συνεργείο προς τον χώρο στάθμευσης του οχήματος και κατά την ημέρα εξόδου του οχήματος από το συνεργείο, εφόσον αυτό φέρει επιπλέον ισχύον τιμολόγιο από το οικείο συνεργείο από το οποίο προκύπτει η ημέρα εισόδου και εξόδου του οχήματος από αυτό, σύμφωνα με τα παραπάνω.

γ. Για τους σκοπούς της διάνυσης διαδρομών για τη συντήρησή τους, επιτρέπεται, επίσης, η μετακίνησή τους κάθε δεύτερη και τέταρτη ημέρα Κυριακή εκάστου μήνα, εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας όπου σταθμεύει και φυλάσσεται το όχημα, όπως προκύπτει από το πιστοποιητικό της παραγράφου 2, με εξαίρεση την περιοχή της Αττικής (πλην νήσων) και της Θεσσαλονίκης, όπου η κυκλοφορία επιτρέπεται εντός της οικείας Περιφέρειας, εφόσον ο οδηγός και το όχημα φέρουν αθροιστικά:
αα. νόμιμη άδεια οδήγησης και αποδεικτικό ασφάλισης του οχήματος.
ββ. Το πιστοποιητικό καταχώρησης ιστορικού οχήματος και το ενάριθμο διακριτικό της παραγράφου 2.

4. Τα παραπάνω οχήματα δύνανται να διαγράφονται από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 49 του ν. 4313/2014 (Α’ 261). Για τη διαγραφή του οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος ο ιδιοκτήτης του υποβάλλει σε οποιαδήποτε Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας τα εξής δικαιολογητικά:
α. Αίτηση για τη διαγραφή του οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος.
β. Στοιχεία κυκλοφορίας (άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας) του οχήματος.
γ. Βεβαίωση χαρακτηρισμού του οχήματος ως ιστορικού ενδιαφέροντος, η οποία εκδίδεται από τα νομικά πρόσωπα της παραγράφου 1 και φέρει μοναδικό 8ψήφιο τουλάχιστον αριθμό, τα δύο πρώτα ψηφία του οποίου αντιστοιχούν στα νομικά πρόσωπα της παραγράφου 1 της παρούσας και χορηγούνται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Σε περίπτωση που το όχημα έχει χαρακτηριστεί νομίμως ως ιστορικού ενδιαφέροντος από άλλα νομικά πρόσωπα, πλην των αναφερομένων στην παράγραφο 1 της παρούσας, με βάση προγενέστερες διατάξεις, γίνεται δεκτή η Βεβαίωση χαρακτηρισμού του οχήματος ως ιστορικού ενδιαφέροντος που έχει χορηγηθεί από τα ως άνω νομικά πρόσωπα, η οποία πρέπει να φέρει υποχρεωτικώς μοναδικό 8ψήφιο τουλάχιστον αριθμό, σύμφωνα με τα παραπάνω, καθώς και τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος και τα στοιχεία του ιδιοκτήτη.
δ. Αντίγραφο του πιστοποιητικού καταχώρησης ιστορικού οχήματος, όπου εμφαίνεται το ενάριθμο διακριτικό που έχει χορηγηθεί σύμφωνα με την παράγραφο 2.

ε. Βεβαίωση περί μη οφειλής τελών κυκλοφορίας, εκδοθείσα από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών. Η βεβαίωση της περίπτωσης αυτής δεν απαιτείται αν πραγματοποιείται, μεταξύ των συναρμόδιων Υπηρεσιών, διασταύρωση περί μη οφειλής τελών κυκλοφορίας με ηλεκτρονικά μέσα.
στ. Αποδεικτικό καταβολής του προβλεπόμενου στην περίπτωση 4 της παραγράφου 6 του άρθρου 8 του π.δ. 116/2004 (Α’ 81), όπως ισχύει, τέλους διαγραφής.
Ο αρμόδιος υπάλληλος της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, μετά τον έλεγχο των ως άνω δικαιολογητικών προβαίνει στη διαγραφή του οχήματος από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών – διαδικασία η οποία καταγράφεται στο Μητρώο – και στη χορήγηση στον αιτούντα βεβαίωσης διαγραφής.
Η ως άνω διαδικασία διαγραφής πραγματοποιείται κατ’ αναλογία και για τα αγωνιστικά αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος, εφόσον αυτά είναι επισήμως χαρακτηρισμένα ως τέτοια.
Προκειμένου περί οχημάτων τελούντων σε καθεστώς φορολογικής ακινησίας, και τα οποία πρόκειται να διαγραφούν δυνάμει της παρούσας, ισχύει αναλογικά η υποπαράγραφος Δ.4 της παραγράφου Δ του άρθρου 3 του ν. 4254/2014 (Α’ 85) «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο εφαρμογής του ν. 4046/2012 και άλλες διατάξεις».

5. Τα νομικά πρόσωπα της παραγράφου 2 αποστέλλουν σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή στη Διεύθυνση Επιβατικών Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μηνιαία κατάσταση στην οποία αναφέρονται:
α) τα χορηγηθέντα ενάριθμα διακριτικά γνωρίσματα.
β) οι αριθμοί κυκλοφορίας των οχημάτων στα οποία αντιστοιχούν.
γ) τα στοιχεία των ιδιοκτητών των αυτοκινήτων και η ταχυδρομική τους διεύθυνση.
δ) τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων (έτος πρώτης κυκλοφορίας, εργοστάσιο κατασκευής), όπως προκύπτουν από το πιστοποιητικό καταχώρησης ιστορικού οχήματος.
ε) το φορέα που χορήγησε τη Βεβαίωση χαρακτηρισμού του οχήματος ως ιστορικού ενδιαφέροντος και την ημερομηνία χορήγησης αυτής.
Αποστέλλουν, επίσης, κατά το μήνα Ιανουάριο κάθε έτους κατάλογο με τα ανωτέρω στοιχεία σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή για το σύνολο των οχημάτων, στα οποία έχουν χορηγήσει, μέχρι το τέλος του προηγούμενου έτους, ενάριθμο διακριτικό γνώρισμα και πιστοποιητικό καταχώρησης ιστορικού οχήματος.

6. Σε περίπτωση θέσης των ανωτέρω οχημάτων σε δημόσια κυκλοφορία, κατά παράβαση των διατάξεων της παραγράφου 3 της παρούσας, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ (€) στον ιδιοκτήτη του οχήματος και πρόστιμο χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ (€) στον οδηγό του οχήματος εφόσον πρόκειται για διαφορετικό πρόσωπο.
Σε περίπτωση χρήσης των χαρακτηρισθέντων ως ιστορικού ενδιαφέροντος οχημάτων σε αγώνες ή εκδηλώσεις της παρούσας άνευ του απαραίτητου ενάριθμου διακριτικού γνωρίσματος, όπως αυτό ορίζεται στην παρ. 2 της παρούσας, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους τριακοσίων (300) ευρώ (€).
Ως όργανα ελέγχου των ως άνω παραβάσεων και επιβολής των σχετικών κυρώσεων ορίζονται – κατ’ αναλογία – τα αναφερόμενα στο άρθρο 2 του ν.3446/2006 «Οργάνωση και λειτουργία αρχών ελέγχου κυκλοφορίας των οχημάτων − Ρυθμίσεις για τις επιβατικές μεταφορές και άλλες διατάξεις» (Α’49).

7. Ο χαρακτηρισμός οχημάτων ως ιστορικού ενδιαφέροντος, τα οποία έχουν χαρακτηριστεί νομίμως ως τέτοια με βάση προγενέστερες διατάξεις, δεν θίγεται από τις διατάξεις της παρούσας. Οι φορείς της παραγράφου 2 που έχουν χορηγήσει ενάριθμα διακριτικά γνώρίσματα σε οχήματα που έχουν χαρακτηριστεί ως ιστορικού ενδιαφέροντος με βάση προγενέστερες διατάξεις, οφείλουν να χορηγήσουν σε αυτά πιστοποιητικό καταχώρησης ιστορικού οχήματος, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παράγραφο 2 της παρούσας, εντός χρονικού διαστήματος δύο (2) μηνών από τη δημοσίευση της παρούσας απόφασης.

8. Από τη θέση σε ισχύ της παρούσας απόφασης καταργείται η υπ.’ αριθ. Α οικ. 55972-3112/2017 (Β’ 3641) κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών.

9. Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Πιστοποιητικό καταχώρησης ιστορικού οχήματος

1. Το πιστοποιητικό καταχώρησης ιστορικού οχήματος ανανεώνεται υποχρεωτικά εντός δύο (2) ετών, το αργότερο, από την αρχική χορήγησή του ή την προηγούμενη ανανέωση.
2. Πιστοποιητικό καταχώρησης ιστορικού οχήματος που έχει εκδοθεί πριν την έναρξη εφαρμογής της παρούσας απόφασης, ανανεώνεται υποχρεωτικά το αργότερο εντός δύο (2) μηνών από τη δημοσίευση της παρούσας.
3. Το πιστοποιητικό καταχώρησης ιστορικού οχήματος αναγράφει την επωνυμία του φορέα χορήγησης και περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστο τις εξής πληροφορίες:
Ως προς το όχημα:
– Το ενάριθμο διακριτικό γνώρισμα.
– Το εργοστάσιο κατασκευής
– Τον τύπο του οχήματος
– Τη χώρα προέλευσης
– Τον αριθμό πλαισίου
– Τον κυλινδρισμό
– Το έτος πρώτης ταξινόμησης του οχήματος
– Τον χώρο στάθμευσης (Πόλη, οδό, αριθμό) του οχήματος
– Πρόσφατη ευκρινή έγχρωμη φωτογραφία του οχήματος (της τελευταίας διετίας)
Ως προς τον ιδιοκτήτη:
– Ονοματεπώνυμο
– Πατρώνυμο
– Αριθμό δελτίου ταυτότητας
– Διεύθυνση κατοικίας
– Αριθμό φορολογικού μητρώου

Σχετικά άρθρα

Γκραν Πρι Αμερικής - Κατατακτήριες

Η πίστα του ‘Ωστιν στο Τέξας φιλοξενεί το τρίτο Γκραν Πρι της χρονιάς με τις κατατακτήριες να έχουν έντονη την υπογραφή της Honda και του πρωταθλητή Μαρκ Μαρκέθ.

Bentley

Η εμπορική επέκταση της Bentley συνεχίζεται σε διάφορες χώρες του κόσμου με πιο πρόσφατη κίνηση τα εγκαίνια του πρώτου και μοναδικού εκθεσιακού της χώρου στην Αρμενία.

Rolls-Royce Cullinan

Από το κρύο της Σκωτίας στον καύσωνα του Ντουμπάι βρέθηκε η νέα Rolls-Royce Cullinan, καθώς έχει περάσει στο τελικό στάδιο των δοκιμών εξέλιξης της.

Γκραν Πρι Αζερμπαϊτζάν

Το νέο ραντεβού είναι στις 29 Απριλίου για τον 4ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν.

Αυτοκίνηση 2018

Στο πρώην δυτικό αεροδρόμιο του Ελληνικού θα διεξαχθεί η έκθεση αυτοκινήτου μεταξύ 10-18 Νοεμβρίου.

Χόρχε Λορένθο

Τα γεγονότα της Αργεντινής μεταξύ Μαρκ Μαρκέθ, Βαλεντίνο Ρόσι και Αλέιξ Εσπαργκάρο και η κόντρα που αναβίωσε μεταξύ των δύο πρώτων έχουν προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις στο άθλημα και πλέον δεν είναι λίγοι οι αναβάτες που ζητάνε άμεσες αλλαγές.

Lamborghini

Οι εταιρείες που κατασκευάζουν supercars δεν έχουν δείξει μέχρι στιγμής την ίδια θετική αντίδραση απέναντι στην ηλεκτροκίνηση όπως οι εταιρείες που παράγουν πιο προσιτά αυτοκίνητα ωστόσο η Lamborghini προτίθεται να το αλλάξει αυτό.

Porsche

Η Porsche είναι μια εταιρεία που έχει μόνιμα ως στόχο να βρίσκει πού είναι τα όρια ανθρώπου και μηχανών και να τα ξεπερνάει και ο πιο αντικειμενικός κριτής των ορίων σε ό,τι αφορά τα αυτοκίνητα είναι τα ρεκόρ τα οποία η γερμανική εταιρεία έχει βαλθεί να σπάσει.

McLaren

Η μόδα  των SUV είναι η πιο ισχυρή τάση στον κόσμο της αυτοκίνησης αυτή τη στιγμή και δε φαίνεται κάποιο σημάδι που να δείχνει ότι θα αλλάξει αυτή η τάση στο μέλλον, τουλάχιστον όχι στο άμεσο.

Alfa Romeo-Sauber F1

Το 2018 είναι μια από τις πιο σημαντικές χρονιές στην ιστορία της θρυλικής εταιρίας από το Mιλάνο.

Ο λόγος είναι η επιστροφή στην κορωνίδα του παγκόσμιου motorsport, τη Formula 1.