Είστε εδώ

Auto News

Mazda: Έρευνα για κινητήρες και αυτόνομη οδήγηση

του Γιώργου Ψαρρά

Οι ηλεκτροκινητήρες χτυπούν όλο και πιο δυνατά την πόρτα των εταιριών, ωστόσο σύμφωνα με έρευνα της Mazda το κοινό δεν είναι ακόμα έτοιμο για κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Πιο αναλυτικά λοιπόν, η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Mazda και την Ipsos MORI σε 11.008 ερωτηθέντες που προέρχονταν από έντεκα σημαντικές ευρωπαϊκές αγορές.

Το 58% δήλωσε ότι πιστεύει πως οι βενζινοκινητήρες και οι πετρελαιοκινητήρες επιδέχονται περαιτέρω βελτιώσεων και νέες καινοτομίες που θα τους κάνουν αποδοτικότερους.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το σχετικό ποσοστό στη Σουηδία ήταν 65% στην Πολώνια και πάνω από 60% σε Γερμανία, Ισπανία και Σουηδία. Παράλληλα το 31% ελπίζουν ότι θα συνεχίσουν να υφίστανται οι πετρελαιοκινητήρες και το 33% ότι ανάμεσα σε ένα βενζινοκίνητο και ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο με την ίδια τιμή θα προτιμούσαν το ηλεκτροκίνητο.

Σχετικά τώρα με την επερχόμενη αυτόνομη οδήγηση μόνο το 33% βλέπει με καλό μάτι την έλευση της, ενώ το 69% ελπίζει ότι θα συνεχίσει να έχει την επιλογή να οδηγεί και στο μέλλον.

Αυτό που προκύπτει ως συμπέρασμα είναι ότι κλονίζεται η εκφραζόμενη πεποίθηση πολλών οργανισμών ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δε θα έχουν θέση κάτω από το καπό των μελλοντικών μοντέλων.

Η Mazda στο αίτημα του κοινού για τη συνέχιση των κινητήρων εσωτερικής καύσης απαντά με το νέο SKYACTIV-X, ο οποίος είναι ο πρώτος βενζινοκινητήρας που χρησιμοποιεί ανάφλεξη συμπίεσης.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Kartodromo - Αφίδναι

Ήταν μια πραγματική ανοιξιάτικη μέρα στην πίστα kartodromo στην περιοχή των Αφιδνών.

Παρακολουθήσαμε την τελευταία -θεωρητικά- δοκιμή πριν από την έναρξη του πρωταθλήματος που είναι σύμφωνα με το πρόγραμμα για το σαββατοκύριακο 24-25 Φεβρουαρίου.

Ράλι Σουηδίας-JWRC

Στο «ενιαίο» με τα Ford Fiesta R2 υπήρχε μια σουηδική μονομαχία μεταξύ Ράντστρομ και Μπέρκβιστ.

Στην αρχή την κούρσα την οδηγούσε ο Μπέργκβιστ, αλλά στη συνέχεια πήρε την πρωτοπορία ο Ράντστρομ για να ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου με τρίτο τον Τάνερτ. 

Ράλι Σουηδίας-WRC2

Άλλα ήταν τα φαβορί στην κατηγορία WRC2 με τα αυτοκίνητα της κατηγορίας R5 και άλλος πήρε τη νίκη. 

Ράλι Σουηδίας

Η τελευταία πράξη του έργου στο χιονισμένο ράλι Σουηδίας δεν έφερε ανακατατάξεις σε ο,τι αφορά τις θέσεις στο βάθρο με τους Νεβίλ-Γκιλσούλ με το Hyundai i20 WRC να ανεβαίνουν στο πρώτο σκαλί του βάθρου, όπως οι προβολείς είναι στραμμένοι στην επίδοση των Μπριν-Μάρτιν που έφεραν το Citroen C3 WRC

Ράλι Σουηδίας-Power Stage

Οι Λάπι-Φερμ με Toyota Υaris WRC ήταν οι ταχύτεροι στην τελευταία Ειδική Διαδρομή του αγώνα, την power-stage μήκους 9,56 χλμ., που δίνει έξτρα βαθμούς στους πέντε ταχύτερους (5/4/3/2/1).

Ράλι Σουηδίας-2ο σκέλος

Το αφράτο χιόνι έπαιξε και πάλι το ρόλο του στο 2ο σκέλος του ράλι Σουηδίας με τον Νεβίλ να καρπούται το ότι ξεκινούσε πολύ πίσω στις Ειδικές Διαδρομές έναντι του Οζιέ που ήταν ο δεύτερος οδηγός που ξεκινούσε τις Ειδικές Διαδρομές. 

Ράλι Σουηδίας – Colin McRae crest

Στην 11η Ειδική Διαδρομή υπάρχει ένα άλμα που είναι αφιερωμένο στον Κόλιν Μακρέι. Εκεί έχουν τοποθετηθεί ενδείξεις με μέτρα ώστε να γνωρίζουν οι θεατές ποιος οδηγός έκανε το μεγαλύτερο άλμα.

Porsche

Πριν λίγες μέρες γράφαμε ότι η νέα γενιά της Porsche 911 GT3 θα εγκατέλειπε τον ατμοσφαιρικό της κινητήρα και το χειροκίνητο κιβώτιο για χάρη του τούρμπο και του αυτόματου κιβωτίου προς απογοήτευση των σκληροπυρηνικών οπαδών της μάρκας όμως φαίνεται ότι οι Γερμανοί το ξανασκέφτονται.

BMW

Το αγωνιστικό τμήμα της BMW τον τελευταίο καιρό βρισκόταν σε αναβρασμό λόγω της πυρετώδους προετοιμασίας του αυτοκινήτου με το οποίο θα πάρει μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) και στο πρωτάθλημα IMSA WeatherTech SportsCar Championship.

Kia

Η Kia έχει πολύ μεγάλα σχέδια για τη νέα γενιά του Ceed και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι εκτός από τα κινητήρια σύνολα βενζίνης και πετρελαίου διαθέσιμο θα είναι και ένα ήπιο υβριδικό το οποίο θα λειτουργεί στα 48 Volts, τεχνολογία που είναι σπάνια σε μοντέλο αυτής της κατηγορίας.