Είστε εδώ

Αγώνες

24 Ώρες του Λε Μαν 2017 : Νικητής η Porsche σε έναν απρόβλεπτο αγώνα

του Motori Reporter

Ο φετινός αγώνας των 24 Ωρών του Λε Μαν ήταν κυριολεκτικά ένας από τους πιο απρόβλεπτους και ανατρεπτικούς στην 85χρονη ιστορία του. 

Νικητής από την “ρώσικη ρουλέτα” στην πίστα Circuit de la Sarthe αναδείχθηκε η Porsche 919 Hybrid με το Νο 2 στις πόρτες, έχοντας οδηγούς τους Τίμο Μπέρναρντ, Μπρέντον Χάρτλεϊ και Ερλ Μπάμπερ.

Για την γερμανική ομάδα, η οποία πανηγύρισε την κατάκτηση της νίκης για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, ήταν πραγματικά ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα, καθώς εξελίχθηκε με τον πλέον δραματικό τρόπο.

Απλά να αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο πρωτότυπο, στην 4η ώρα του αγώνα αντιμετώπισε προβλήματα με τον εναλλάκτη, μένοντας 18 γύρους πίσω από την Toyota TS050, που βρισκόταν στην κορυφή. 

Τα ιαπωνικά πρωτότυπα από την έναρξη του αγώνα έδειχναν ότι έχουν την ταχύτητα σε σχέση με τις Porsche, κάνοντας διαφορά γύρο με τον γύρο. 

Αλλά αυτό που δεν περίμενε κανένας ήρθε λίγο πριν την συμπλήρωση της δέκατης ώρας του αγώνα, όταν o πρωτοπόρος του αγώνα και κάτοχος της pole, Καμούι Κομπαγιάσι με το Toyota TS050 Νο 7, αντιμετώπισε προβλήματα με τον κινητήρα, αναγκάζοντάς τον να εγκαταλείψει στις στροφές Porsche.

Το δράμα της ιαπωνικής ομάδας συνεχίστηκε λίγο αργότερα,  όταν το Toyota με το Νο 9 και οδηγό τον Νικολά Λαπιέρ είχε κλατάρισμα στον πίσω αριστερό τροχό, στην στροφή Dunlop, λόγω σύγκρουσης με την Manor Oreca του Σάιμον Τράμερ, γεγονός που τον οδήγησε και αυτόν στην εγκατάλειψη. 

Με τον τρόπο αυτό η Porsche με το Νο 1 των Νιλ Γιάνι, Αντρέ Λότερερ και Νικ Τάντι βρέθηκε στην κορυφή, που διατηρούσε μέχρι και την 20ή ώρα, όταν και εγκατέλειψαν λόγω μηχανικών προβλημάτων.

Και ενώ στην κορυφή βρέθηκε για πρώτη φορά ένα πρωτότυπο της κατηγορίας LMP2, η Oreca-07 με το Νο 38 της ομάδας Jackie Chan DC Racing, η δεύτερη Porsche 919 Hybrid με τον Μπέρναρντ στο τιμόνι άρχισε να μειώνει την διαφορά από τον πρωτοπόρο, και τον πέρασε ενώ υπολειπόταν 1 ώρα από το πέσιμο της σημαίας του τερματισμού. 

Να σημειώσουμε ότι για πρώτη φορά πρωτότυπο της κατηγορίας LMP2 ανεβαίνει στο βάθρο κατακτώντας τόσο τη δεύτερη όσο και την τρίτη θέση στη γενική κατάταξη, αλλά και στην κατηγορία του.

Στην κατηγορία GTE Pro, μεγάλος πρωταγωνιστής ήταν η Aston Martin Vantage με το Νο 97 των Τζόνι Άνταμ, Ντανιέλ Σερά και Ντάρεν Τέρνερ, που βρέθηκε στην κορυφή μόλις στον τελευταίο γύρο, ξεπερνώντας την Chevrolet Corvette C7-R των Αντόνιο Γκαρσία, Τζόρνταν Τέιλορ και Γιαν Μάγκνουσεν, οι οποίοι τελικά κατέκτησαν την 3η θέση. Ανάμεσά τους βρέθηκε το Ford GT των Χάρι Τίνκνελ, Άντι Πρίουλ και Πίπο Ντεράνι.

Τέλος, στην κατηγορία GTE Am κυριάρχησαν οι Ferrari 488 GTE, κατακτώντας τις τρεις πρώτες θέσεις.

Αποτελέσματα:

1.Μπέρναρντ-Χάρτλεϊ-Μπάμπερ Porsche 919 Hybrid (1οι κατηγορία LPM1)

2.Τουνγκ-Λορέντ-Τζάρβις Oreca-07 (1οι κατηγορία LMP2)

3.Πικέ Τζ.-Μπέχ-Χάνσον Oreca-07

18. Τέρνερ-Άνταμ-Σερά Aston Martin Vantage (1οι κατηγορία GTE Pro)

27. Σμιθ-Στίβενς-Φαντόρν Ferrari 488 GTE (1οι κατηγορία GTE Am)

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Toyota

Η Toyota και η Panasonic ανακοίνωσαν ότι συμφώνησαν να "αρχίσουν να μελετούν τη βιωσιμότητα" μιας συνεργασίας στον τομέα της κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Κίνα

Ακριβώς εκεί που νομίζαμε ότι η ιδέα ενός μηχανήματος αυτόματης πώλησης αυτοκινήτων είναι αρκετά παράξενη από μόνη της και δεν μπορεί να γίνει πιο παράξενη, ο κινεζικός κολοσσός ηλεκτρονικού εμπορίου, Alibaba, μας παρουσιάζει τη μορφή αυτών των μηχανημάτων τα οποία θα θυμίζουν γάτα και θα ξεκινήσ

EuroNCAP

Εκτός από νεανικό χαρακτήρα και αντισυμβατική σχεδίαση το νέο Hyundai Kona έχει και ασφάλεια πέντε αστέρων, σύμφωνα πάντα με τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP.

Hyundai i30 N

Σε έναν κόσμο όπου οι αυτοκινητοβιομηχανίες κυνηγούν ολοένα και μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις για τις γρήγορες εκδόσεις των μοντέλων τους, το Hyundai i30 N είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτο.

McLaren F1

Η κατοχή ενός αυτοκινήτου όπως η McLaren F1 περιλαμβάνει πολύ περισσότερα από το αρχικό υψηλό κόστος για την αγορά της. Όπως ισχυρίζεται ο πρώην ιδιοκτήτης μιας F1, τα κόστη συντήρησης είναι πραγματικά εξωπραγματικά.

Volvo

Η Volvo ισχυρίζεται ότι έχει βρει τη λύση για να εξαλείψει το turbo lag με ένα νέο σύστημα που ονομάζεται PowerPulse και εκτός του ότι είναι απίστευτα έξυπνο, είναι ταυτόχρονα και πολύ απλό.

Audi

Ο διευθύνων σύμβουλος της Audi, Ρούπερτ Στάντλερ αποκάλυψε ότι η εταιρεία εγκατέλειψε τα σχέδιά της να πουλήσει την Ducati.

AutoBest - Best by car of Europe 2018

Η νέα εποχή της Citroen όπως μας ενημέρωσε εκείνο το πρωινό  στο Βελιζί (στην έδρα της PSA στο Παρίσι) η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Λίντα Τζάκσον, ξεκινάει με ένα σημαντικό βραβείο.

i-smailos connected

Μέχρι το Σάββατο 16 Δεκεμβρίου, θα έχει ξεκινήσει να λειτουργεί μια καινούργια επαναστατική  εφαρμογή που θα αφορά αποκλειστικά τους κατόχους αυτοκινήτων Mercedes και Smart.

EuroNCAP

Δυναμικό όχι μόνο την άσφαλτο, αλλά και στην ασφάλεια αποδειχτηκε το νέο Kia Stinger, σύμφωνα με το επίσημο πόρισμα του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP, o οποίος του απέδωσε πέντε αστέρια.