Είστε εδώ

Αγώνες

24 Ώρες του Λε Μαν 2017 : Νικητής η Porsche σε έναν απρόβλεπτο αγώνα

του Motori Reporter

Ο φετινός αγώνας των 24 Ωρών του Λε Μαν ήταν κυριολεκτικά ένας από τους πιο απρόβλεπτους και ανατρεπτικούς στην 85χρονη ιστορία του. 

Νικητής από την “ρώσικη ρουλέτα” στην πίστα Circuit de la Sarthe αναδείχθηκε η Porsche 919 Hybrid με το Νο 2 στις πόρτες, έχοντας οδηγούς τους Τίμο Μπέρναρντ, Μπρέντον Χάρτλεϊ και Ερλ Μπάμπερ.

Για την γερμανική ομάδα, η οποία πανηγύρισε την κατάκτηση της νίκης για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, ήταν πραγματικά ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα, καθώς εξελίχθηκε με τον πλέον δραματικό τρόπο.

Απλά να αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο πρωτότυπο, στην 4η ώρα του αγώνα αντιμετώπισε προβλήματα με τον εναλλάκτη, μένοντας 18 γύρους πίσω από την Toyota TS050, που βρισκόταν στην κορυφή. 

Τα ιαπωνικά πρωτότυπα από την έναρξη του αγώνα έδειχναν ότι έχουν την ταχύτητα σε σχέση με τις Porsche, κάνοντας διαφορά γύρο με τον γύρο. 

Αλλά αυτό που δεν περίμενε κανένας ήρθε λίγο πριν την συμπλήρωση της δέκατης ώρας του αγώνα, όταν o πρωτοπόρος του αγώνα και κάτοχος της pole, Καμούι Κομπαγιάσι με το Toyota TS050 Νο 7, αντιμετώπισε προβλήματα με τον κινητήρα, αναγκάζοντάς τον να εγκαταλείψει στις στροφές Porsche.

Το δράμα της ιαπωνικής ομάδας συνεχίστηκε λίγο αργότερα,  όταν το Toyota με το Νο 9 και οδηγό τον Νικολά Λαπιέρ είχε κλατάρισμα στον πίσω αριστερό τροχό, στην στροφή Dunlop, λόγω σύγκρουσης με την Manor Oreca του Σάιμον Τράμερ, γεγονός που τον οδήγησε και αυτόν στην εγκατάλειψη. 

Με τον τρόπο αυτό η Porsche με το Νο 1 των Νιλ Γιάνι, Αντρέ Λότερερ και Νικ Τάντι βρέθηκε στην κορυφή, που διατηρούσε μέχρι και την 20ή ώρα, όταν και εγκατέλειψαν λόγω μηχανικών προβλημάτων.

Και ενώ στην κορυφή βρέθηκε για πρώτη φορά ένα πρωτότυπο της κατηγορίας LMP2, η Oreca-07 με το Νο 38 της ομάδας Jackie Chan DC Racing, η δεύτερη Porsche 919 Hybrid με τον Μπέρναρντ στο τιμόνι άρχισε να μειώνει την διαφορά από τον πρωτοπόρο, και τον πέρασε ενώ υπολειπόταν 1 ώρα από το πέσιμο της σημαίας του τερματισμού. 

Να σημειώσουμε ότι για πρώτη φορά πρωτότυπο της κατηγορίας LMP2 ανεβαίνει στο βάθρο κατακτώντας τόσο τη δεύτερη όσο και την τρίτη θέση στη γενική κατάταξη, αλλά και στην κατηγορία του.

Στην κατηγορία GTE Pro, μεγάλος πρωταγωνιστής ήταν η Aston Martin Vantage με το Νο 97 των Τζόνι Άνταμ, Ντανιέλ Σερά και Ντάρεν Τέρνερ, που βρέθηκε στην κορυφή μόλις στον τελευταίο γύρο, ξεπερνώντας την Chevrolet Corvette C7-R των Αντόνιο Γκαρσία, Τζόρνταν Τέιλορ και Γιαν Μάγκνουσεν, οι οποίοι τελικά κατέκτησαν την 3η θέση. Ανάμεσά τους βρέθηκε το Ford GT των Χάρι Τίνκνελ, Άντι Πρίουλ και Πίπο Ντεράνι.

Τέλος, στην κατηγορία GTE Am κυριάρχησαν οι Ferrari 488 GTE, κατακτώντας τις τρεις πρώτες θέσεις.

Αποτελέσματα:

1.Μπέρναρντ-Χάρτλεϊ-Μπάμπερ Porsche 919 Hybrid (1οι κατηγορία LPM1)

2.Τουνγκ-Λορέντ-Τζάρβις Oreca-07 (1οι κατηγορία LMP2)

3.Πικέ Τζ.-Μπέχ-Χάνσον Oreca-07

18. Τέρνερ-Άνταμ-Σερά Aston Martin Vantage (1οι κατηγορία GTE Pro)

27. Σμιθ-Στίβενς-Φαντόρν Ferrari 488 GTE (1οι κατηγορία GTE Am)

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ράλι Πορτογαλίας

Οι 5 Ειδικές Διαδρομές που περιελάμβανε το τελευταίο σκέλος του ράλι Πορτογαλίας δεν άλλαξε τα χρώματα στην κορυφή, με τους Νεβίλ-Γκιλσούλ με το Hyundai i20 WRC να σημειώνουν μια μεγάλη νίκη σε έναν δύσκολο αγώνα που τα είχε όλα. 

Γκραν Πρι Γαλλίας

Στην πίστα του Λε Μαν οι περίπου 105.000 Γάλλοι θεατές είχαν την ελπίδα ότι θα δουν ένα καλό αποτέλεσμα από τον συμπατριώτη τους, Ζοάν Ζαρκό, μετά την pole position που κατέκτησε ο αναβάτης της Yamaha Tech το Σάββατο.

Ράλι Πορτογαλίας

Η 6η νίκη για τους Οζιέ-Ινγκρασιά (Ford Fiesta WRC) στο φετινό ράλι Πορτογαλίας απομακρύνθηκε πάρα πολύ. Μια ρίζα δένδρου ήταν η αιτία να εγκαταλείψει το γαλλικό πλήρωμα ενώ βρισκόταν εκείνη τη στιγμή στην 4η θέση, 7,3 δευτ. διαφορά από τον Σόρδο που οδηγούσε τον αγώνα.

Ανάβαση Κύμης - Ομάδα Ν

Ολοκληρώθηκε το πρώτο σκέλος της ομάδας Ν με τον Πάνο Κύρκο (Mitsubishi Evo IX) να είναι ο ταχύτερος. Στον πίνακας δείτε όλους τους χρόνους στο πρώτο σκέλος. 

Ράλι Πορτογαλίας

Η Γαλανόλευκη βρίσκεται παντού, και για μια ακόμα επιβεβαιώνεται η μεγάλη αγάπη που τρέφουν οι Έλληνες για το motorsport και ειδικότερα για το WRC. 

Ράλι Πορτογαλίας: 3η μέρα

Η 3η μέρα στην Πορτογαλία ξεκίνησε και τα απρόοπτα και πάλι δεν έλειψαν. Τρεις επαναλαμβανόμενες Ειδικές Διαδρομές συνολικού μήκους 154,64. Την 10η Ειδική και πρώτη για σήμερα, κέρδισε ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα με δεύτερο τον Νεβίλ και τρίτο τον  Λάπι.

Γκραν Πρι Γαλλίας - Κατατακτήριες δοκιμές

Στην πίστα του Λε Μαν φιλοξενείται το Γκραν Πρι της Γαλλίας που είναι ο πέμπτος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος MotoGP εκεί όπου ο Γάλλος Ζοάν Ζαρκό κατάφερε να κατακτήσει την pole position μπροστά στους συμπατριώτες του με εμφατικό τρόπο.

Mercedes-Benz

Η Mercedes έχει ανακοινώσει ότι ετοιμάζει μια ηλεκτρική επίθεση για τα επόμενα χρόνια και για αυτό το σκοπό έχει δημιουργήσει μία μάρκα της οποίας τα σήματα θα τοποθετούνται μόνο στα μοντέλα που θα κινούνται με ηλεκτρισμό.

Σέρτζιο Μαρκιόνε

Ο Σέρτζιο Μαρκιόνε είναι ένας από τους σημαντικότερους διευθύνοντες συμβούλους που έχουν περάσει από τη Fiat και ο άνθρωπος που είναι υπεύθυνος για την εξαγορά εταιρειών όπως η Jeep και η Dodge και τη δημιουργία του FCA Group.

Volvo

Το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα μειώνει ακόμα περισσότερο η Volvo, καθώς ανακοίνωσε ότι θα απαγορεύσει τα πλαστικά μιας χρήσης στις εγκαταστάσεις της.