Είστε εδώ

Αγώνες

24 Ώρες του Λε Μαν 2017 : Νικητής η Porsche σε έναν απρόβλεπτο αγώνα

του Κώστα Χαριάτη

Ο φετινός αγώνας των 24 Ωρών του Λε Μαν ήταν κυριολεκτικά ένας από τους πιο απρόβλεπτους και ανατρεπτικούς στην 85χρονη ιστορία του. 

Νικητής από την “ρώσικη ρουλέτα” στην πίστα Circuit de la Sarthe αναδείχθηκε η Porsche 919 Hybrid με το Νο 2 στις πόρτες, έχοντας οδηγούς τους Τίμο Μπέρναρντ, Μπρέντον Χάρτλεϊ και Ερλ Μπάμπερ.

Για την γερμανική ομάδα, η οποία πανηγύρισε την κατάκτηση της νίκης για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, ήταν πραγματικά ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα, καθώς εξελίχθηκε με τον πλέον δραματικό τρόπο.

Απλά να αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο πρωτότυπο, στην 4η ώρα του αγώνα αντιμετώπισε προβλήματα με τον εναλλάκτη, μένοντας 18 γύρους πίσω από την Toyota TS050, που βρισκόταν στην κορυφή. 

Τα ιαπωνικά πρωτότυπα από την έναρξη του αγώνα έδειχναν ότι έχουν την ταχύτητα σε σχέση με τις Porsche, κάνοντας διαφορά γύρο με τον γύρο. 

Αλλά αυτό που δεν περίμενε κανένας ήρθε λίγο πριν την συμπλήρωση της δέκατης ώρας του αγώνα, όταν o πρωτοπόρος του αγώνα και κάτοχος της pole, Καμούι Κομπαγιάσι με το Toyota TS050 Νο 7, αντιμετώπισε προβλήματα με τον κινητήρα, αναγκάζοντάς τον να εγκαταλείψει στις στροφές Porsche.

Το δράμα της ιαπωνικής ομάδας συνεχίστηκε λίγο αργότερα,  όταν το Toyota με το Νο 9 και οδηγό τον Νικολά Λαπιέρ είχε κλατάρισμα στον πίσω αριστερό τροχό, στην στροφή Dunlop, λόγω σύγκρουσης με την Manor Oreca του Σάιμον Τράμερ, γεγονός που τον οδήγησε και αυτόν στην εγκατάλειψη. 

Με τον τρόπο αυτό η Porsche με το Νο 1 των Νιλ Γιάνι, Αντρέ Λότερερ και Νικ Τάντι βρέθηκε στην κορυφή, που διατηρούσε μέχρι και την 20ή ώρα, όταν και εγκατέλειψαν λόγω μηχανικών προβλημάτων.

Και ενώ στην κορυφή βρέθηκε για πρώτη φορά ένα πρωτότυπο της κατηγορίας LMP2, η Oreca-07 με το Νο 38 της ομάδας Jackie Chan DC Racing, η δεύτερη Porsche 919 Hybrid με τον Μπέρναρντ στο τιμόνι άρχισε να μειώνει την διαφορά από τον πρωτοπόρο, και τον πέρασε ενώ υπολειπόταν 1 ώρα από το πέσιμο της σημαίας του τερματισμού. 

Να σημειώσουμε ότι για πρώτη φορά πρωτότυπο της κατηγορίας LMP2 ανεβαίνει στο βάθρο κατακτώντας τόσο τη δεύτερη όσο και την τρίτη θέση στη γενική κατάταξη, αλλά και στην κατηγορία του.

Στην κατηγορία GTE Pro, μεγάλος πρωταγωνιστής ήταν η Aston Martin Vantage με το Νο 97 των Τζόνι Άνταμ, Ντανιέλ Σερά και Ντάρεν Τέρνερ, που βρέθηκε στην κορυφή μόλις στον τελευταίο γύρο, ξεπερνώντας την Chevrolet Corvette C7-R των Αντόνιο Γκαρσία, Τζόρνταν Τέιλορ και Γιαν Μάγκνουσεν, οι οποίοι τελικά κατέκτησαν την 3η θέση. Ανάμεσά τους βρέθηκε το Ford GT των Χάρι Τίνκνελ, Άντι Πρίουλ και Πίπο Ντεράνι.

Τέλος, στην κατηγορία GTE Am κυριάρχησαν οι Ferrari 488 GTE, κατακτώντας τις τρεις πρώτες θέσεις.

Αποτελέσματα:

1.Μπέρναρντ-Χάρτλεϊ-Μπάμπερ Porsche 919 Hybrid (1οι κατηγορία LPM1)

2.Τουνγκ-Λορέντ-Τζάρβις Oreca-07 (1οι κατηγορία LMP2)

3.Πικέ Τζ.-Μπέχ-Χάνσον Oreca-07

18. Τέρνερ-Άνταμ-Σερά Aston Martin Vantage (1οι κατηγορία GTE Pro)

27. Σμιθ-Στίβενς-Φαντόρν Ferrari 488 GTE (1οι κατηγορία GTE Am)

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Porsche 911 Turbo S Exclusive Series

Η Porsche προσφέρει για την έκδοση της 911 Turbo S Exclusive Series, ζάντες 20 ιντσών από ανθρακόνημα.

Γκραν Πρι Βελγίου - 27 Αυγούστου

Ο Αύγουστος σιγά - σιγά μας αποχαιρετά και μαζί οι διακοπές του θιάσου της Formula 1, που επιστρέφουν στο «σανίδι» για το δεύτερο μέρος της παράστασης «παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1 2017».

Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100 Grip Control

Το Citroen C4 Cactus παρά τα τρία χρόνια στην αγορά, εξακολουθεί να μην περνά απαρατήρητο, διαθέτοντας ξεχωριστό στιλ και αντισυμβατικό εσωτερικό.

Ράλι Γερμανίας

Οι Ντάνι Σόρδο-Μαρκ Μαρτί με Hyundai i20 WRC ήταν το πλήρωμα που σημείωσε την υψηλότερη μ.ω.τ. σε Ειδική Διαδρομή του ράλι Γερμανίας. Τα ρολόγια έδειξαν 123,6 χλμ/ὠρα, στην power stage, την τελευταία Ειδική Διαδρομή του αγώνα που όπως αποδείχτηκε ήταν και η ταχύτερη.

Ράλι Γερμανίας

Μεγάλη νίκη που συνδύαζεται με ωριμότητα πίσω απο το τιμόνι του Ford Fiesta WRC σημείωσε ο Εσθονος Οτ Τάνακ στο δύσκολο ράλι Γερμανίας. 
Ηταν ο κυρίαρχος του αγώνα οδηγώντας ταχύτατα και αλάνθαστα το Ford Fiesta WRC καθοδηγούμενος από τον Γιερβόεγια.

Η βολίδα από την Εσθονία

Το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι είναι ίσως το καλύτερο όλων των εποχών. 

Το καλύτερο αναμφίβολα των τελευταίων 10ετιών. 

Ράλι Γερμανίας-2ο σκέλος

Η πιο δύσκολη μέρα του ράλι Γερμανίας πέρασε με «θύμα» τους Νεβίλ-Γκιλσούλπου στην πρώτη Ειδική Διαδρομή του 2ουσκέλους από έξοδο έσπασαν την πίσω αριστερή ανάρτηση στο Hyundai i20 WRC, με το «παιχνίδι» της διεκδίκησης να τελειώνει πολύ γρήγορα για το πλήρωμα από το Βέλγιο.

BMW Concept Z4

Είναι γεγονός ότι το πρωτότυπο μοντέλο της BMW, Concept Z4, που παρουσιάστηκε και επίσημα στο Concours d’Elegance του Pebble Beach  είναι πράγματι έργο τέχνης. 

Ράλι Γερμανίας - 1ο σκέλος

Η βροχή και η λάσπη μετέτρεψαν τις ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές του ράλι Γερμανίας σε έναν διαρκή πονοκέφαλο σε ο,τι αφορούσε την επιλογή των ελαστικών, με τα πληρώματα να συνδυάζουν μαλακές γόμες με βρόχινα ελαστικά, ή μόνο βρόχινα, ή μόνο για στεγνή επιφάνεια. 

Ράλι Γερμανίας

Μια εικόνα χίλιες λέξεις και που βρίσκεται το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, το καλύτερο ίσως όλων των εποχών, αντικατοπτρίζεται στη φωτογραφία που έχουμε αναρτήσει.